Gjest Espera Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Fått en kjempegod ide (synes jeg da! ) ang julegave til foreldrene mine. De planlegger sin første Hellas-tur til sommeren, de er det siste året blitt helfrelste på gresk mat og i tillegg følger de (for det meste) Fedon-retningslinjer i matveien... Nå ser jeg at den godeste Fedon har gitt ut kokebok, 'Helt gresk'.... Tenkte å kjøpe denne i tillegg til ouzo, gresk rødvin, oliven, olivenolje, fetaost..... Og så stopper det! Noen som har tips på andre greske 'ting' jeg kan legge ved? Reisehåndbøker har de allerede....
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 Velg ut en oppskrift som ser god ut og kjøp inn alle ingrediensene?
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #4 Skrevet 1. desember 2004 hvitløk, så de kan lage tzatziki :-) eller en ferdig pakke med tzatziki fra knorr tror jeg...de kommer i pakke på 3 og heter gresk dressing( veldig lettvinne å lage) for en tilsetter bare creme fraiche og lett rømme :-)
CecilieB Skrevet 1. desember 2004 #6 Skrevet 1. desember 2004 Jeg har ingen gode forslag, men ville bare si at jeg er helt enig i at dette var en super idé til en gave! Tror nok at foreldrene dine setter pris på en sånn gjennomtenkt gave.
Gjest Ethereal Skrevet 1. desember 2004 #7 Skrevet 1. desember 2004 Gresk olivenolje er sinnssykt god, i mine øyne bedre enn spansk eller italiensk olje. Grønn, fresh.....
Malou Skrevet 1. desember 2004 #8 Skrevet 1. desember 2004 Vet ikke om jeg har noe konkret forslag, men hva med en liten ting i den sterke blåfargen (evt blått og hvitt) som er de typiske greske fargen(e). F.eks grytekluter eller noe lignende. Evt lage noe selv?
Maxine Grey Skrevet 1. desember 2004 #11 Skrevet 1. desember 2004 Retzinavin.... Maxine og Max har allerede Hellastur 2005 i boks..
Gjest Espera Skrevet 2. desember 2004 #12 Skrevet 2. desember 2004 Vet ikke om jeg har noe konkret forslag' date=' men hva med en liten ting i den sterke blåfargen (evt blått og hvitt) som er de typiske greske fargen(e). F.eks grytekluter eller noe lignende. Evt lage noe selv?[/quote'] Flinke Espera er halvveis ferdig med hjemmestrikkete grytekluter i knallhvitt og knallblått Ellers - tusen takk for mange gode tips! Skal lage til en koselig kurv/gavepose med godsaker. Tror det kommer til å slå stooooort an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå