The Kitten Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Jeg jobber i en butikk hvor det daglig kommer mange folk med bakgrunn fra Afrika og midtøsten. En kollega av meg kan ikke fordra innvandrere, noe hun snakker høyt om midt i butikken, og kommer med rasistiske kommentarer som "kan de ikke lære seg norsk" hvis kundene står og snakker sitt morsmål seg i mellom. Hun må gjerne mene hva hun vil om innvandrere, men de personlige holdningene sine kan hun legge fra seg før hun kommer på jobb. Det virker som om hun ikke forstår at dette er en stor kundegruppe for butikken, og at hun ved å åpenbart vise at hun ikke vil ha de der, så risikerer hun ikke bare at de ikke kommer tilbake, men også at de forteller om opplevelsen til venner og familie. Jeg har tatt det opp med sjefen, men det har ikke ført til noe endring. Sorry! Måtte bare få ut frustrasjonen. 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Hun har tydeligvis ikke skjønt at uten kundene hadde hennes stilling ikke eksistert. At det heller ikke hadde vært behov for henne. Anonymkode: 49944...bcb 3
fotosyntesen Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 For å være sikker på at hun ikke er litt begrenset hadde jeg forsøkt å snakke med henne først. Hadde ikke det hjulpet, hadde jeg gått til sjefen. Jeg har selv sterke meninger om innvandring, men tar selvsagt ikke opp disse på jobb.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 1 minutt siden, fotosyntesen skrev: For å være sikker på at hun ikke er litt begrenset hadde jeg forsøkt å snakke med henne først. Hadde ikke det hjulpet, hadde jeg gått til sjefen. Jeg har selv sterke meninger om innvandring, men tar selvsagt ikke opp disse på jobb. TS sier jo at hun har prøvd å snakke med sjefen. Anonymkode: 49944...bcb
fotosyntesen Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS sier jo at hun har prøvd å snakke med sjefen. Anonymkode: 49944...bcb Jeg var muligens litt uklar. Poenget var at jeg ville tatt det opp med kollegaen først.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Vis det eren kjede butikk så kan Ts ta saken over hode til butikk sjef. Anonymkode: 0e7c6...2f5
Gjest KlippKlapp Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Hva er rasistisk med å ville at kunder skal kunne norsk i Norge?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 6 minutter siden, KlippKlapp skrev: Hva er rasistisk med å ville at kunder skal kunne norsk i Norge? Så ignorant kan du vel ikke være Anonymkode: 49944...bcb 19
NumberSix Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 6 minutter siden, KlippKlapp skrev: Hva er rasistisk med å ville at kunder skal kunne norsk i Norge? Det er ikke rasistisk, men det er svært uprofesjonelt og upassende å si slike ting når man er på jobb og skal representere butikken/butikkjeden. 10
Gjest KlippKlapp Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ignorant kan du vel ikke være Anonymkode: 49944...bcb Svar nå heller på spørsmålet. TS viser her en idiotisk holdning som hun burde sparkes fra jobben for å ha. Endret 17. desember 2016 av KlippKlapp
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Skal si du irriterer deg mye over kollegaen din for tiden, på tide å snu blikket mot seg selv kanskje? Anonymkode: 3ec51...1ce 6
Gjest KlippKlapp Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 (endret) 3 minutter siden, NumberSix skrev: Det er ikke rasistisk, men det er svært uprofesjonelt og upassende å si slike ting når man er på jobb og skal representere butikken/butikkjeden. Nei, det er det ikke. Foli som synes det er greit at kunder mangler folkeskikk har ikke noe i serviceyrker å gjøre. Endret 17. desember 2016 av KlippKlapp
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 2 minutter siden, KlippKlapp skrev: Svar nå heller på spørsmålet. TS viser her en idiotisk holdning som hun burde sparkes fra jobben for å ha. Å anta at folk med utenlands utseende ikke kan norsk bare fordi de snakker sitt eget morsmål seg imellom og si: " kan de ikke lære seg norsk "er rassistisk. På samme måte som det du sier her nå: " at kunder skal kunne norsk i Norge " bare fordi de snakker eget morsmål seg imellom og du antar at de ikke kan norsk. Anonymkode: 49944...bcb 10
The Kitten Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #14 Skrevet 17. desember 2016 14 minutter siden, KlippKlapp skrev: Hva er rasistisk med å ville at kunder skal kunne norsk i Norge? Det er ikke rasistisk i seg selv. Men de må da få lov til å snakke sitt morsmål seg i mellom. 6
Forundret.. Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 2 minutter siden, KlippKlapp skrev: Nei, det er det ikke. Foli som synes det er greit at kunder mangler folkeskikk har ikke noe i serviceyrker å gjøre. Så når to utlendinger som snakker samme språk treffer hverandre i butikken så må de snakke sammen på norsk istedet for sitt morsmål, for hvis ikke så mangler de folkeskikk? 16
Gjest KlippKlapp Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å anta at folk med utenlands utseende ikke kan norsk bare fordi de snakker sitt eget morsmål seg imellom og si: " kan de ikke lære seg norsk "er rassistisk. På samme måte som det du sier her nå: " at kunder skal kunne norsk i Norge " bare fordi de snakker eget morsmål seg imellom og du antar at de ikke kan norsk. Anonymkode: 49944...bcb Nei, det blir ikke rasistisk av at du hevder noe som ikke er rasistisk er rasistisk. Det viser kun kunnskapsmangelen din.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Akkurat nå, KlippKlapp skrev: Nei, det blir ikke rasistisk av at du hevder noe som ikke er rasistisk er rasistisk. Det viser kun kunnskapsmangelen din. Det er DU som mangler kunnskap når du påstår at alle som snakker eget morsmål ikke kan norsk. Anonymkode: 49944...bcb 7
Gjest KlippKlapp Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 1 minutt siden, The Kitten skrev: Det er ikke rasistisk i seg selv. Men de må da få lov til å snakke sitt morsmål seg i mellom. Ja, hvis de går bort fra betjeningen så. Utrolig frekt å stå oppi ansiktene til betjeningen å si ting betjeningen ikke forstår.
The Kitten Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #19 Skrevet 17. desember 2016 Akkurat nå, KlippKlapp skrev: Ja, hvis de går bort fra betjeningen så. Utrolig frekt å stå oppi ansiktene til betjeningen å si ting betjeningen ikke forstår. Det er jo ikke det de gjør. 4
Gjest KlippKlapp Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er DU som mangler kunnskap når du påstår at alle som snakker eget morsmål ikke kan norsk. Anonymkode: 49944...bcb Her er siteringsfunksjon. Bare svar meg med sitatet hvor jeg hevder det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå