lindav Skrevet 25. juli 2002 #1 Skrevet 25. juli 2002 Har lest ein del av innlegga her, og ser at nokre har ei hjerteforma minnebok med svarte ark i- kor har dere funne den?? Eg har leitt overalt, men finne ingen Og så begynte eg å tenke på kransekaka, er det mange som skal sprette den med bind for augene? Har ikkje tenkt på at det er ein eigen tradisjon, det der (då skal ein liksom sjå kor mange barn ein kjem til å få)- men det kunne jo ha vore litt morsomt då... Er det nokon her inne som har tenkt å gjer det?
Furstina Skrevet 25. juli 2002 #2 Skrevet 25. juli 2002 Vi ska också ha kransekake på vårt bröllop, för mig är det något helt nytt men min blivande man insisterar på att "kransekake må vi jo bare ha!" Vi kommer även att ha en vanlig bröllopstårta och jag tror att det är denna, inte kransekaka som vi kommer skära upp tillsammans. Vad som är tradition kring kransekake vet jag inte men vill också gärna veta.
Lady79 Skrevet 26. juli 2002 #3 Skrevet 26. juli 2002 Heisann!! Der jeg kommer fra(Hardanger) skal man i løpet av middagen(gjerne rett før desserten) prøve å brekke av noen ringer av kransekaken!! Dette skal da symbolisere hvor mange barn en skal få :D Noen pleier dessuten feste små dukke babyer i kransekaketoppen i tillegg(slik at når en tar opp ringene på kransekaken henger de i en snor ) Mangen toastmastere/kjømestere pleier ofte å spøke med at det er jo ringene som står igjen som skal symbolisere hvor mange barn en får....til alles store glede.... Forsto dere noe av det jeg prøvde å forklare eller?? lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå