Gå til innhold

Faddere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har døpt barnet, hvilke faddere valgte dere?  

Hvis dere er faddere til et barn, hadde dere valgt en av foreldrene som fadder til deres? Er det en selvfølge? Hva tenker dere om det? :) 

Anonymkode: ce0d4...733

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en venn, en nær slektning og en tante som fadder. Jeg er fadder til et barn, men kommer ikke til å velge foreldrene til dette barnet som fadder til mine egne barn. Det er ingen regel på det så vidt jeg vet. Kanskje det er litt opp til familietradisjonen. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, atropos skrev:

Vi hadde en venn, en nær slektning og en tante som fadder. Jeg er fadder til et barn, men kommer ikke til å velge foreldrene til dette barnet som fadder til mine egne barn. Det er ingen regel på det så vidt jeg vet. Kanskje det er litt opp til familietradisjonen. 

Takk for svar! :) 

Vi venter nr 2 og jeg er så usikker på om jeg skal velge den ene venninnen min som fadder. Er selv fadder til jenta hennes. Har veldig lyst til å ha en felles venninne av oss til fadder :)

Anonymkode: ce0d4...733

Skrevet

Av de som jeg og min mann har valgt som faddere for barnet vårt, er det bare en av dem som jeg tror kan velge meg som fadder for sitt barn hvis og når den tid kommer. Den ene av de andre er en tidligere venninne, som jeg ikke burde valgt til det oppdraget, men som nå bor på den andre kanten av landet. To av de andre igjen er i generasjonen over meg og min mann, og de er dermed ferdige med å få egne barn. 

Det hele kommer nok an på om man har tradisjon på kun å velge fadder innad i familien, eller utenfor den.

Anonymkode: 2d8e9...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...