Gå til innhold

Venninne som legger på seg

123456M123

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en venninne som skal gifte seg til sommeren, så legger veldig veldig mye på seg. Hun har virkelig lagt på seg og det er ikke sunt i det hele tatt. Hvordan kan man gi beskjed om dette? Har prøvd å dra henne med på trening, laget sunn mat osv. Ingenting fungerer.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... Du kan jo spørre henne hvorfor hun har gått opp så mye i vekt.

Anonymkode: 87059...daa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du si noe i det hele tatt? 

Anonymkode: cb2fa...86f

Kan man redde folk fra å bli overvektige og syklig så gjør man det. Spesielt når det er en venninne.

Anonymkode: ad3ea...012

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke din sak. Hadde man kunnet "redde" venner fra overvekt, så hadde (nesten) ingen vært overvektige. Hun vet selv at hun er på vei opp i vekt. Hun er helt sikkert klar over at det ikke er sunt å være overvektig også.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 123456M123 skrev:

Hei!

Jeg har en venninne som skal gifte seg til sommeren, så legger veldig veldig mye på seg. Hun har virkelig lagt på seg og det er ikke sunt i det hele tatt. Hvordan kan man gi beskjed om dette? Har prøvd å dra henne med på trening, laget sunn mat osv. Ingenting fungerer.... 

Du er en god venninne.
Hva sier hun hvis du forteller om at du er bekymret for hennes vektøkning?

Anonymkode: 01311...7fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrunkrem

Noen ganger koster det å være grei. Hun blir sikkert sur på deg, men du gjør henne en stor tjeneste ved å gjøre henne oppmerksom på det før det går ennå lengre, og det blir enda verre for henne å bli kvitt det. I verste konsekvens kan jo ekteskapet hennes ryke, og da vil hun ikke kunne finne seg noen ny heller. Å redde venninnen din fra et liv i ensomhet og isolasjon er en fin ting å gjøre, uansett hvordan hun eller noen andre vil reagere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt at det eventuelt kom fra stress med bryllupsplanlegging eller problemer i forholdet, jeg vet selv at under slike situasjoner så spiser jeg masse for å føle meg bedre. Det kan selvsagt være noe helt annet også. 
Det er strengt tatt ikke din sak, men det må være lov å vise bekymring og eventuelt fiske etter ledetråder dersom du tror at noe er alvorlig galt. Det er tross alt en venninne og ikke dama som står bak kassen på matbutikken.
Du kan jo for eksempel spørre om hun har funnet brudekjole enda, gjelder seg til å prøve brudekjoler, om hun har planlagt å endre noe med utseendet sitt til det (farge hår, ny frisyre, trening, osv).

Anonymkode: 5dfda...8f7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror folk at de som går mye opp i vekt må gjøres oppmerksom på det? Selv om man blir tykkere, blir faktisk ikke synet dårligere, så denne dama vet garantert at hun har lagt på seg. Hun vet nok garantert også at det er usunt, tungt og vanskelig å være veldig overvektig. Faktisk er det sånn at jo tykkere man er jo mer vet man hvordan det er å være tykk. Ganske logisk.

Noe sier meg at dette er nok en tråd som er laget for å provosere frem drittsnakk om både tykke og tynne kropper.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig at hun ikke er klar over denne situasjonen selv da ?

Anonymkode: d9481...18b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pringle skrev:

Det er ikke din sak. Hadde man kunnet "redde" venner fra overvekt, så hadde (nesten) ingen vært overvektige. Hun vet selv at hun er på vei opp i vekt. Hun er helt sikkert klar over at det ikke er sunt å være overvektig også.

Og hvor mange venner er det som tør å ta den ubehagelige samtalen? Ikke mange.

Hva med en som holder på å utvikle et alkoholproblem? Skal man unngå å nevne det også for å ikke forverre fylleangsten hennes? 

Anonymkode: dd80a...4c7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 123456M123 skrev:

Fordi det begynner å bli skikkelig drøyt nå..... er besluttet 

Så du tror ikke bare hun har blitt feit, men dum og blind også? Man kan ikke redde noen fra overvekt. Det er det bare de selv som kan styre.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonGangerTo
1 time siden, 123456M123 skrev:

Hei!

Jeg synes du skal ta deg en bolle og passe på dine egne saker. Hadde du kommet til meg og sagt det hadde jeg avsluttet vennskapet med deg. Ingen diskusjoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok fullstendig klar over at hun har gått opp i vekt. Så det er ikke nødvendig at du kommenterer hennes vektøkning, uansett hvor gode venninner dere er. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 123456M123 skrev:

Hei!

Bor du sammen med henne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...