AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Del Skrevet 17. desember 2016 Hei, Noen her inne som har opplevd dette og kunne tenke seg å prate litt? Har nylig fått vite av min nye kjæreste at han sliter med dette. Kjenner jeg trenger noen å prate med som har vært i samme eller lignende situasjon. -kvinn31 Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Del Skrevet 17. desember 2016 Jeg er så "spilleavhengig" som det er mulig å bli. Det er jobben min å spille faktisk☺ Regner med du mente det som i å "spille seg fra hus og hjem". Oppfordrer deg til å få han til å søke hjelp for det. Kjenner en som fikk god hjelp til å ordne opp i problemene sine. Anonymkode: e39fa...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradoxx Skrevet 18. desember 2016 #3 Del Skrevet 18. desember 2016 Snakker vi om spille data eller spille bort penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Del Skrevet 18. desember 2016 Eksen min er spilleavhengig, i hovedsak nettpoker og tipping. Det ødela forholdet fullstendig og tok økonomien min med seg i dragsuget, kort og greit. Jeg betaler fortsatt i dag - fem år etter - på gjeld han pådro meg ved at han stjal kredittkort/tok opp kredittlån i mitt navn, gjemte unna eller kastet inkassovarsel og etterlot en gigantregning. Jeg gikk til rettslige skritt og vant, men siden han hadde en lang kø kreditorer på nakken allerede og maks lønnstrekk, ble kravet mitt stilt bakerst og jeg får neppe noe særlig tilbake. For meg hadde det vært veldig enkelt: han skaffer hjelp umiddelbart og holder seg til det opplegget han får, klipper alle kredittkort og ingen felles økonomi før avhengigheten er borte ELLER takk og farvel. Det er brutalt å si og sikkert ikke i det hele tatt det du vil høre, men jeg unner ingen det kaoset jeg har vært gjennom, og skulle det først gå til helvete er det lite hjelp å få noe sted egentlig Anonymkode: 82d3e...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Del Skrevet 18. desember 2016 Krysser av som anonym her... Mannen min har vært spilleavhengig. Og kom seg ut av det på egen hånd. Han spilte poker og spilleautomater på nett. Etter jobb var det rett på data og spille langt utover kvelden. Jeg ble mer og mer bekymret. Vi har, til tross for at vi er gift, separat økonomi, så han har ikke tatt opp lån jeg er medansvarlig for. (Jeg ringte til kundeservice som beroliget med at det kunne han ikke få til) Med oss har det gått bra. Han nådde bunnen og la alle kort på bordet. Faren hans måtte hjelpe han med refinansiering av lån, og mannen min har vært flau og skamfull over løgner han har kommet med, og at han, som egentlig er oppegående og ressurssterk skulle havne i dette. Men det kan skje alle. For min del pratet jeg med noen på telefon for pårørende av spilleavhengige, for å få en ventil ut. Dette er liksom ikke noe en forteller til så mange... Sender deg en god klem ❤ Anonymkode: 3a453...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Del Skrevet 18. desember 2016 Først av alt; tusen takk til alle dere som har svart! Jeg skal svare en og en nå. Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Del Skrevet 18. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så "spilleavhengig" som det er mulig å bli. Det er jobben min å spille faktisk☺ Regner med du mente det som i å "spille seg fra hus og hjem". Oppfordrer deg til å få han til å søke hjelp for det. Kjenner en som fikk god hjelp til å ordne opp i problemene sine. Anonymkode: e39fa...dc0 Dette er absolutt spilleavhengighet med negativt fortegn. Jeg har vært på telefonen flere ganger med kompetente fagpersoner denne uken. Har fått mye veiledning. Han har sagt til meg at han ønsker å få hjelp. Han har selv prøvd å få hjelp tidligere. Jeg har blitt fortalt at dette i hvert fall er et godt utgangspunkt. Jeg er forresten kun en av to som vet om dette. Tusen takk igjen for svar! Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Del Skrevet 18. desember 2016 Ta kontakt med Lill- Tove Andersen Bergmo. Hun har startet foreningen for spillavhengige, og hun gjorde det som pårørende. Hun er vel den som har mest peiling i Norge, og hun er fremdeles gift med samme mann. Anonymkode: b57cf...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #9 Del Skrevet 18. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er absolutt spilleavhengighet med negativt fortegn. Jeg har vært på telefonen flere ganger med kompetente fagpersoner denne uken. Har fått mye veiledning. Han har sagt til meg at han ønsker å få hjelp. Han har selv prøvd å få hjelp tidligere. Jeg har blitt fortalt at dette i hvert fall er et godt utgangspunkt. Jeg er forresten kun en av to som vet om dette. Tusen takk igjen for svar! Anonymkode: b77c6...44c Det er et godt tegn at han innser problemet og ønsker hjelp. Jeg kjenner meg igjen i det en annen anonym forteller, om svindel med bankkort, og et økonomisk dragsug. Vær forsiktig og observant hvis du vil fortsette dette forholdet. Anonymkode: 4cdd4...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Del Skrevet 18. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et godt tegn at han innser problemet og ønsker hjelp. Jeg kjenner meg igjen i det en annen anonym forteller, om svindel med bankkort, og et økonomisk dragsug. Vær forsiktig og observant hvis du vil fortsette dette forholdet. Anonymkode: 4cdd4...587 Takk for det! Han har en god jobb og en god lønn, og det at han har en god lønn som kommer fast inn på kontor hver mnd er jo en risiko i seg selv. Han har også sagt at han trenger noen som kan ta kontroll over økonomien hans og hjelpe han med å styre økonomien. Jeg tenker at når han tenker dette, og sier dette høyt til noen, så er man klar for hjelp. Da ønsker han støtte og hjelp. Han har vært "uheldig" med den lille hjelpen han har fått tidligere, og har heller ikke hatt støtte fra noen tidligere når det har "buttet" litt i mot. Jeg ser absolutt det flere sier om å bli dratt med ned i dragsuget. Skal skrive litt mer om hva jeg tenker i ett nytt svar i og med at det er noe mange advarer meg mot nå. Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #11 Del Skrevet 18. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksen min er spilleavhengig, i hovedsak nettpoker og tipping. Det ødela forholdet fullstendig og tok økonomien min med seg i dragsuget, kort og greit. Jeg betaler fortsatt i dag - fem år etter - på gjeld han pådro meg ved at han stjal kredittkort/tok opp kredittlån i mitt navn, gjemte unna eller kastet inkassovarsel og etterlot en gigantregning. Jeg gikk til rettslige skritt og vant, men siden han hadde en lang kø kreditorer på nakken allerede og maks lønnstrekk, ble kravet mitt stilt bakerst og jeg får neppe noe særlig tilbake. For meg hadde det vært veldig enkelt: han skaffer hjelp umiddelbart og holder seg til det opplegget han får, klipper alle kredittkort og ingen felles økonomi før avhengigheten er borte ELLER takk og farvel. Det er brutalt å si og sikkert ikke i det hele tatt det du vil høre, men jeg unner ingen det kaoset jeg har vært gjennom, og skulle det først gå til helvete er det lite hjelp å få noe sted egentlig Anonymkode: 82d3e...035 Tusen takk for det du delte! Jeg setter utrolig stor pris på alle råd jeg kan få, både det som kan være positivt og negativt. Trist at du ble satt i denne situasjonen og ført slik bak lyset. Avhengigheten er en sykdom, og det kan føre til desperate handlinger. Jeg har blitt advart av mange profesjonelle rådgivere om hvordan og hvor mye jeg bør involvere meg. Særlig økonomisk og hva jeg eventuelt forplikter meg til. Det du sier i forhold til hva jeg bør "forlange" videre nå er jeg helt enig i. Det er ting vi har snakket om allerede. Han har sagt at han ønsker å få hjelp, og han har sagt at han trenger at noen andre tar over styringen av økonomien hans. Vi har ikke felles økonomi i dag, og kan jo ikke få det på en stund heller. Han er veldig åpen med meg, noe jeg er overrasket over. Det har selvfølgelig også vært dager hvor han ikke ønsker å prate like mye. Det er jo jul nå (pluss andre ting som jeg ikke skal gå inn på nå), og det setter kraftig preg på han og humøret hans. Jeg har blant annet krevd at alle kredittkort skal klippes, at han skal bytte bank, at pc/tlf skal sperres for spillnettsteder, nytt bankkkort skal bestilles som har begrensninger ifht bl a nettthandel og jeg skal gå inn å styre økonomien hans en stund (evt. over lenger tid dersom vi ikke får denne hjelpen annet sted). Alt dette har han sagt han er villig til/ønsker. Når alt dette er gjennomført så er det neste målet å komme til rett terapi. Gjorde du det slutt like etter at du fant ut om problemene hans? Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #12 Del Skrevet 18. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Krysser av som anonym her... Mannen min har vært spilleavhengig. Og kom seg ut av det på egen hånd. Han spilte poker og spilleautomater på nett. Etter jobb var det rett på data og spille langt utover kvelden. Jeg ble mer og mer bekymret. Vi har, til tross for at vi er gift, separat økonomi, så han har ikke tatt opp lån jeg er medansvarlig for. (Jeg ringte til kundeservice som beroliget med at det kunne han ikke få til) Med oss har det gått bra. Han nådde bunnen og la alle kort på bordet. Faren hans måtte hjelpe han med refinansiering av lån, og mannen min har vært flau og skamfull over løgner han har kommet med, og at han, som egentlig er oppegående og ressurssterk skulle havne i dette. Men det kan skje alle. For min del pratet jeg med noen på telefon for pårørende av spilleavhengige, for å få en ventil ut. Dette er liksom ikke noe en forteller til så mange... Sender deg en god klem ❤ Anonymkode: 3a453...9f7 Tusen takk for det du delte! Tusen takk for klemmen, det varmer! Jeg setter pris på alle råd jeg får, og er utrolig takknemlig til alle dere som deler deres erfaringer. At man ønsker å være anonym er HELT i orden. Jeg er heller ikke klar for å snakke om dette åpent enda uten å være anonym. Jeg tror det er det som er skjedd med min kjæreste nå. Han nådde nok bunnen, og følte seg nok så trygg på meg nå at han fortalte meg alt. Den siste perioden har vært kjempetøff, og jeg har hatt meg flere knekker selv. Jeg tror også min kjæreste skammer seg. Men, mest av alt tror jeg han har det vondt og er deprimert. Han har skjult dette fra familien og de fleste vennene over en lang periode, og skjuler det fra dem enda. Var det du som fikk din mann til å snakke med familien hans eller hvordan tok han det valget? Jeg har forsøkt å oppmuntre min kjæreste til å snakke med familien, men han sier at han ikke orker det enda. Som du sier; dette kan skje alle. Det er en sykdom. Jeg har snakket mye med profesjonelle i den siste perioden, og merker det har hjulpet masse. Både i forhold til å sortere tanker, men også hvordan jeg kan støtte han og snakke med han for å veilede han i riktig retning. Tror jeg skal lete etter det pårørende tlf nr du nevnte. Tror jeg har hadde hatt godt av det. Ingen av mine venner eller venninner har noen gang stått i en slik situasjon (som jeg vet om). De vil aldri kunne vite hva de skal si om jeg prøver å snakke med dem. Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #13 Del Skrevet 18. desember 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med Lill- Tove Andersen Bergmo. Hun har startet foreningen for spillavhengige, og hun gjorde det som pårørende. Hun er vel den som har mest peiling i Norge, og hun er fremdeles gift med samme mann. Anonymkode: b57cf...292 Tusen takk! Dette skal jeg absolutt sjekke opp videre og ta kontakt. Anonymkode: b77c6...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå