Gå til innhold

De hersens babyshowerene.. Lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det er blitt en greie de siste årene, hvor man inviterer ikke bare de aller nærmeste venninnene, men også utvidet venninnekrets. Har blitt invitert i flere, senest en som skal foregå i januar da en venninne snart har termin.

Bare jeg som ikke skjønner greia? Skal innrømme at det pleier å være temmelig kjedelig, ihvertfall for meg som ikke er så opptatt av barn, og jeg synes det er ganske bakstreversk at alt enten er rosa eller blått, avhengig av babyens kjønn. Og så er det gaver.. I babyshoweren i januar er det blitt bestemt at vi skal spleise på bl.a. velværebehandlinger for mor, pluss noe babyutstyr. Det blir rundt 400 kr på hver. I tillegg så er det jo vanlig å gi en gave til baby når den er født, og hvis barnet døpes så gir man kanskje en oppmerksomhet i forbindelse med det.. Blir mye penger og "mas" til sammen, og jeg er jo ikke sååå interessert i den babyen heller!

Flere som tenker "huff.." hver gang de får invitasjon til en babyshower?:P 

Anonymkode: 5aaa1...32f

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt kjedelig nå ja, er i minst 8 i året. Gave til 250, spleise på mat (i hvertfall 100), og så enda en gave på første besøk når baby er født. Det blir ganske mye penger i løpet av året, i tillegg til bursdager for de voksne OG barna....

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker babyshower! Men latterlig at de har bestemt hva som skal kjøpes inn og for hvilken sum. Tror jeg hadde protestert på den. Bruker ikke gi noe særlig gave etter babyen er født om det har vært babyshower. Kanskje en lue og et par sokker. Gir maks 300 kr til babyshower. Det trenger ikke være så dyrt. Babyklær er på tilbud hele tiden :)

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, *nordby* skrev:

Synes det er litt kjedelig nå ja, er i minst 8 i året. Gave til 250, spleise på mat (i hvertfall 100), og så enda en gave på første besøk når baby er født. Det blir ganske mye penger i løpet av året, i tillegg til bursdager for de voksne OG barna....

Hva?? Er babyshower'en før barnet er født?? :hakeslepp::hakeslepp:

Anonymkode: 7df1d...b5d

• Liker 2
Skrevet

Enig i at babydusj er både kjedelig og teit. Skjønner ikke greia jeg heller og babyer interesserer meg absolutt ikke.

• Liker 10
Skrevet

Da går du ikke i den babyshoweren da😁. Sikkert ikke noe hyggelig for venninnen din å ha en negativ venninne der heller 😜😂. 

Gå eventuelt heller på besøk når barnet er født og de orker gjester😉.  

Anonymkode: 0d930...c18

• Liker 10
Skrevet

Helt enig!!  Jeg kan heller ikke fordra Babyshowers!!  Det er bare helt ufattelig kjedelig!  Men så liker ikke jeg barn heller så kanskje ikke så rart at jeg føler det slik :-) men hadde jeg ikke deltatt så er jeg redd det blir snakket negativt om og at de syns jeg er en dårlig venninne!  Så jeg deltar likevel.. 

• Liker 2
Skrevet

Babyshower kan være hyggelig dersom det kun er en enkel lunsj med venninnene før den gravide ikke lenger kan være med på noe slikt uten en liten en som krever 98% av hennes oppmerksomhet (med mindre hun har barnevakt, da. Men mange ønsker jo ikke å ha barnevakt den første tiden) 

Når babyshoweren blir full av leker og dilldall (målebånd hvor man skal gjette magens størrelse, fødselsquiz, bleiekaker og bannere med "It's a girl!" og lignende) da syntes jeg også det er kjipt... Men jeg deltar for det. 

Men har du gitt gave i babyshoweren behøver du ikke gi barselgave :) Da har du jo alt gitt gave, og det er jo temmelig greit for de vordende foreldrene å få gave på forhånd slik at de vet hva de må kjøpe inn før fødselen og ikke (men har kan man jo brenne seg kraftig i de tilfellene hvor det går galt under fødselen... )

Anonymkode: cf33a...c0c

• Liker 8
Skrevet

Går hvis det serveres champagne;-)

• Liker 14
Skrevet

Føler meg litt Viggo venneløs her som aldri har vært i babyshower. Godt man kan være anonym, for dette er litt flaut. Mine to venninner som har barn fikk sine i 2003, 2005 og 2007 og da var det vel ikke vanlig med sånt her i Norge. Kjøpte barselgaver til begge. Venninne nr 3 har ikke og vil ikke ha barn og venninne 4 fikk barna sine før vi traff hverandre og ble kjent  

Føler meg noen gang flau over å ha så få venner, men noen fordeler er det med alt, man slipper ihvertfall å måtte gå i babyshower. Greit, man må ikke, men hadde så klart kommet om de arrangerte selv om det virker ekstremt kjedelig. 

Anonymkode: 669e3...955

• Liker 11
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg så er det jo vanlig å gi en gave til baby når den er født,

Har visst lite kompetanse på dette området jeg tydeligvis. Jeg trodde ikke man ga barselsgaver når det hadde vært babyshower. Tidligere var det jo vanlig at man dro på besøk og ga en liten gave etter at barnet var kommet til verden. Fikk en gang en forklaring om at babyshower i forkant av fødsel er bedre enn barselsbesøk siden barselsperioden kan være slitsom og hektisk, og at det da ikke passer så godt med besøk. Skal man likevel gi gave? Slik at det gis gave både før og etter fødsel? hmm

Anonymkode: 2437f...4eb

• Liker 1
Skrevet

Babyshower er noe jenter har "tatt" fra USA. Det har blitt veldig vanlig de siste årene her i Norge. Dog har jeg aldri vært i et babyshower før. Innbiller meg at det kan være litt kjedelig? 

Anonymkode: 102b4...c7e

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis har jeg aldri vært på noen babyshower.

Skulle jeg bli bedt på det så hadde jeg kjapt svart at jeg jobber den dagen.

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg litt Viggo venneløs her som aldri har vært i babyshower. Godt man kan være anonym, for dette er litt flaut. Mine to venninner som har barn fikk sine i 2003, 2005 og 2007 og da var det vel ikke vanlig med sånt her i Norge. Kjøpte barselgaver til begge. Venninne nr 3 har ikke og vil ikke ha barn og venninne 4 fikk barna sine før vi traff hverandre og ble kjent  

Føler meg noen gang flau over å ha så få venner, men noen fordeler er det med alt, man slipper ihvertfall å måtte gå i babyshower. Greit, man må ikke, men hadde så klart kommet om de arrangerte selv om det virker ekstremt kjedelig. 

Anonymkode: 669e3...955

Du er ikke den eneste. Jeg er i 30 årene og har aldri vært i babyshower. Jeg har nesten ingen venninner, og de jeg har er jeg fryktelig dårlig til å holde kontakt med. Jeg gjør alt jeg kan for å slippe unna sosiale sammensetninger og da er det enkelst å rett og slett ikke ha så mange venner. 

Det har jo sine fordeler, siden man slipper gørr kjedelige dåp, babyshowers og annet tull som koster masse penger. Jeg kjenner meg utrolig takknemlig faktisk for å slippe sånt!  

Det som er verst med å ikke ha venner at det noen ganger kan være litt ensomt. Itillegg til at det ikke er sosialt akseptert. 

Anonymkode: a9991...ff0

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er blitt en greie de siste årene, hvor man inviterer ikke bare de aller nærmeste venninnene, men også utvidet venninnekrets. Har blitt invitert i flere, senest en som skal foregå i januar da en venninne snart har termin.

Bare jeg som ikke skjønner greia? Skal innrømme at det pleier å være temmelig kjedelig, ihvertfall for meg som ikke er så opptatt av barn, og jeg synes det er ganske bakstreversk at alt enten er rosa eller blått, avhengig av babyens kjønn. Og så er det gaver.. I babyshoweren i januar er det blitt bestemt at vi skal spleise på bl.a. velværebehandlinger for mor, pluss noe babyutstyr. Det blir rundt 400 kr på hver. I tillegg så er det jo vanlig å gi en gave til baby når den er født, og hvis barnet døpes så gir man kanskje en oppmerksomhet i forbindelse med det.. Blir mye penger og "mas" til sammen, og jeg er jo ikke sååå interessert i den babyen heller!

Flere som tenker "huff.." hver gang de får invitasjon til en babyshower?:P 

Anonymkode: 5aaa1...32f

Ja!!! Siste babyshower var dette temaet og jeg sa klart at jeg ikke vil ha babyshower når/hvis jeg blir gravid. Da fikk jeg beskjed om at "det velger ikke du, hvis vi vil feire ditt barn så gjør vi det." Hyggelige venner.. 

Anonymkode: 531ad...d8c

• Liker 6
Skrevet

Her er grei at babyshower egentlig handler om mor, at hun skal få oppmerksomhet en siste gang før babyen kommer. Så hun skal få spabehandling/frisør/lunsj, og så når babyen kommer skal man jo i barselbesøk når mor er klart og da barn man med gave til babyen. Hvis jeg skjønte gjengen som planla sist så kom jeg ikke til å bli invitert i dåpen uansett, så mitt argument om mange gaver falt litt vekk 😋 

Men mor her var faktisk ikke helt fornøyd med den måten det ble gjort på. Hun omtalte det som "babyshower", for det var ingen pynt og ingen gaver til babyen...

Skrevet
1 time siden, StrøkenFrøken skrev:

Helt enig!!  Jeg kan heller ikke fordra Babyshowers!!  Det er bare helt ufattelig kjedelig!  Men så liker ikke jeg barn heller så kanskje ikke så rart at jeg føler det slik :-) men hadde jeg ikke deltatt så er jeg redd det blir snakket negativt om og at de syns jeg er en dårlig venninne!  Så jeg deltar likevel.. 

Hold deg heller hjemme du😉. Kjipe og sure venninner kan holde seg hjemme😁. 

Anonymkode: 0d930...c18

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men kan du ikke bare si nei takk til invitasjonen? 

Ellers så er jeg skitlei av å skulle bidra med penger/gaver til ditt og datt andre folk har fått for seg at de skal feire. Hvertfall hvis det er bestemt hva som skal kjøpes/hvor mye penger som skal legges i.

Endret av O.G.
Skrevet

Hvor mange tradisjoner skal vi egentlig innføre fra USA?? 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Boomonster skrev:

Hvor mange tradisjoner skal vi egentlig innføre fra USA?? 

Alle de der som gir folk gaver antageligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...