Gå til innhold

Hvor lenge holder ferdiglagede drinker seg? (Hjemmelaget)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen i familien som er så glad i strawberry daquiry og pina colada, men ingen av dem drikker særlig alkohol og kjøper det kun en gang i året på ferie. Kan jeg lage dette og fylle opp på glassflaske fra feks. Ikea og gi til vert og vertinnegaver i julen? Jeg vet de hadde blitt glade for det, men jeg er litt bekymret for holdbarheten. Hvor lenge vil sånne drinker holde seg på flasken? Pina coladaen har jo kokosmelk i seg, den er kanskje mindre holdbar? 

Jeg tenkte å kjøpe slike flasker fra Ikea

korken-flaske-m-kork__0133156_PE288434_S4.JPG

Anonymkode: f12cc...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som vet? :) 

Skrevet

Tror ikke det går, ikke strawberry daiquiri i alle fall. Den er jo blendet frossen og smelter og skiller seg hvis den ikke drikkes med en gang. Pina colada kan du kanskje blande klar hvis du lager med juice istedet for blendet, også shake med is før servering? 

Anonymkode: 1ec65...4f5

Skrevet

Jeg aner ikke, men jeg ville ikke drukket det. 

Hva med å heller kjøpe inn ingredisenser til disse drinkene og gi på en stilig måte, pakket inn i noe pent, på en fancy måte etc. 

Anonymkode: 09181...386

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det går, ikke strawberry daiquiri i alle fall. Den er jo blendet frossen og smelter og skiller seg hvis den ikke drikkes med en gang. Pina colada kan du kanskje blande klar hvis du lager med juice istedet for blendet, også shake med is før servering? 

Anonymkode: 1ec65...4f5

Søren :P Tenkte ikke på at den skiller seg. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke, men jeg ville ikke drukket det. 

Hva med å heller kjøpe inn ingredisenser til disse drinkene og gi på en stilig måte, pakket inn i noe pent, på en fancy måte etc. 

Anonymkode: 09181...386

Det tenkte jeg på, men da må jeg plutselig kjøpe en flaske rom og en malibu til hver, da begynner det å bli veldig dyrt for en vertinnegave :) Mulig jeg kunne helt over på mindre flasker, men så er det å finne noen sånne som ikke koster så mye og samtidig ser fine ut da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...