AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Ikke at det å være pen er alt som betyr noe, men jeg trenger litt hjelp til hva jeg kan gjøre for å føle meg litt freshere i hverdagen. Jeg er veldig blek, spesielt nå på vinteren, får av og til kommentarer på at jeg ser syk ut. Jeg har prøvd soliarium, uten at det har nevneverdig effekt på meg. Selvbruning tror jeg rett og slett ikke jeg får til, er redd for at det skal bli skjoldete og se rart ut. Huden min er i tillegg veldig tørr og sensitiv, jeg synes det er vanskelig å finne en foundation som passer til tørr og sensitiv hud, noen som vet om noen? Og en god fuktighetskrem? Håret mitt er jeg heller ikke noe fornøyd med, er ikke så lenge siden jeg klippet det, men håret mitt er veldig tørt. Fargen er jeg derimot veldig fornøyd med, har fått fine kommentarer på den også. Jeg ser så mange jenter som er så pene, lurer ofte på om de bare er sykt heldige, eller om det krever timer foran speilet hver morgen. Det verste er egentlig at jeg føler jeg ser syk og grå ut. At huden er tørr og veldig blek - grå blek, er ikke akkurat veldig vakkert. Anonymkode: db44e...e02 1
Brisinga Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Prøv bodylotion med litt selvbruning i. Bra resultat og lett å få jevnt. Håret ville jeg spurt en frisør om, men har du prøvd olje? Mine beste triks er nok selvbruningsgreia, farger mine blonde øyenbryn og så sminke som fremhever de beste trekkene mine... 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Det er mange kvinner som er bleke og likevel flotte (du kan jo google et par kjendiser og se). Dersom du ser "syk" ut, er det vel noe annet det står på. Bruker du concealer rundt øynene, og/eller litt rouge i kinnene? Anonymkode: 2daa2...3b8 2
dillyduzit Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Fuktighet -> hår, ansikt og kropp er alfa omega for min del. Det å få i meg nok vitaminer hjelper med å holde huden i "sjakk" dvs, at jeg ikke blir så gråblek, men heller holder meg blek. Finn en fuktighetskrem som gir fukt (her er det noen andre som kan skyte inn, muligens? Bruker dermalogica clear start - Olje/kombi). For å få litt glød i ansiktet har jeg en varm blush med lett konturing. Jeg er nok heldig igjen, og har veldig pigmenterte lepper. Så en leppestift/leppebalm kan også fungere, gjerne en som har en litt dyp rosafarge. Det å fylle ut øyenbrynene hjelper alltid, det vil skape en fin ramme til ansiktet. Er du lat (som jeg gjerne er) så concealer, øyenbryn (her kan du eventuelt farge dem) litt maskara og blush. Til foundation har jeg dessverre ingen tips til, sliter selv med å finne en i min farge, men jeg har hørt FITme i den dewy skal være fin for de med tørr hud. Ellers; rens - alfa omega. Selv om jeg bare har vært inne hele dagen, blir det uansett renset på kvelden. På morgningen bruker jeg en klut med vann og går over. Når det kommer til hår, blir det enten satt opp, ellers blir det rettet ut, før jeg tilfører noen lette bølger i håret for å skape bevegelse. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 -Omfavn og ta vare på den bleke huden din. Blek hud er like pent som solbrun hud dersom man tar vare på den slik at den ikke virker grå og tørr. Brukt hudpleie som virker på din hud (rens, serum, fuktighetskrem holder) og solfaktor -Trening gjør underverker for huden siden den booster blodsirkulasjonen, mørke ringer under øyne vil virke mindre framtredende etter trening -Vann vann vann -Olje for håret fungerer bra, da gjerne kokosolje eller arganolje. Dersom håret ikke responderer på olje ville jeg skaffet meg en proteinkur til hår -Jeg har selv lyse blonde vipper og farger dem for å få et mer åpent og intenst blikk. Øyenbryn kan også farges -Du burde ikke legge deg med vått hår, føne håret ofte, bruke krøll/rettetang dersom håret er tørt, eller flittig bruke strikk med metall på. Invester i en hårtørker som blåser kald luft og strikker som ikke skader håret -Hva du spiser gjenspeiler også gjerne hvordan du ser ut. Huden min blir i alle fall grå og ekkel dersom jeg spiser mye usunt i perioder. Avokado er kjempe bra for både hud og hår Mulig at disse tipsene ikke fungerer for alle, men jeg sverger til dem Anonymkode: 00c4a...cda 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Først og fremst: Å være lys i huden er ikke stygt. På vinterstid er det også helt naturlig. Det du kan passe på er å tilføre huden din fuktighet. Dersom du vil ta i bruk sminke kan du jevne ut huden din med en god foundation (som passer til din hudtone) og litt rouge i kinnene. Da ser man litt friskere ut i ansiktet. Når det gjelder håret kan du bruke kremer eller oljer. Hvis du vasker håret hver dag kan du også prøve å avvente til hver 2. eller 3. dag. Håret mitt ser alltid best ut dagen etter jeg har vasket det. Jeg synes uansett det er stygt å si til andre at de ser syke ut. Hvem er det som sier dette til deg? Anonymkode: c38be...e2c 3
KillerKitty Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Jeg var plaget av tørr hud før, bruker nå matolje morgen og kveld - ingenting annet har hjulpet. Nå kan jeg til og med bruke foundation øyebryn har utrulig (!) mye å si. spør en profesjonell om tips. Det er nok lurest en hvit eyeliner under øyne er ikke stort, men gjør mer enn man skulle tro. Tar under et minutt å påføre og Nyx har fått en genial conturpenn nå. En lys side og en mørk. Dette er den eneste "billigsminken" jeg kan gå god for, og på min hud (som også er hvit...) funket den bedre enn dyre conturkit jeg har prøvd og vippetang! Og det jeg anser som kanskje aller viktigst, lipliner. Har man fine øyebryn og lepper er virkelig mye gjort 1
Stellia Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 Mine tips: * Stell håret! Håret gjør så mye med en person. Flatt, livløst og skadet hår er ikke pent. Gå til en god frisør, og sørg for å ha litt volum i håret. De aller fleste passer litt volum. * Fin hud. Stell godt med huden, og få hjelp dersom du har problemer med mye kviser. Velg en foundation som legger seg fint på huden, uten å se kakete ut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 Bli bedre på humor og selvironi Anonymkode: 1e58d...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 Mangler du vitaminer? Spesielt A, B og D? Da kan man fort få litt grågusten blek hudfarge... Fuktighetskrem, gjerne med litt farge i eller blande foundationen du vanligvis bruker sammen med fuktighetskremen hjelper ofte, samt farge bryn og vipper med permanent farge hvis du ikke orker å sminke deg hver dag... Jeg har veldig sensitiv og tørr hud selv, den fuktighetskremen jeg synes er best er fra dødehavet, noe med saltene der eller noe som er kjempebra for huden... Anonymkode: a53e5...239
aiba Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 Foundationen , eyeliner, mascara og rettetang !
Audrey Hepburn Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har også tørr hud, spesielt på vinteren. Mange kremer er vannbaserte og passer ikke på vinteren da de fryser på huden i kuldegrader. Vil anbefale denne kremen. Den er oljebasert, og huden min har blitt så mye bedre etter at jeg begynte med den. Den er i tillegg veldig naturlig uten masse kjemikalier som kan irritere huden. Hvis du trenger enda mer fuktighet er oljer og serum en mulighet også. Det er også lurt å få i seg fett gjennom maten, som nøtter avokado og fet fisk. Synes du skal omfavne den bleke huden din, jeg! Hvis du vil, kan du bruke sminke for å få litt glød. Jeg liker å bruke en krembsasrrt highlighter på kinnbena, en kremblush i kinnene og kanskje en rødlig farge på leppene. Det er også fint å få litt farge på øyenbryn for å ramme inn ansiktet, så lenge det ser naturlig ut. Når det gjelder håret, er fuktighet også viktig. Hårkur pleier å hjelpe, men hvis du vil ha det billigere er kokosolje et bra alternativ. Sov med det i håret om natten og vask ut morgenen etterpå, bruk litt i tuppene etter at du har dusjet. Jeg bruker også eplecidereddik i håret innimellom. Blander bare to ss eplecidereddik og en kopp vann, heller det over håret etter å ha skylt ut shampo, masserer det inn og skyller ut etter et par minutter og avslutter med balsam. Gir fin glans! Det er også lurt å bruke en god sjampo, jeg liker en fra L'Oréal med olje i seg, tror du får kjøpt den i de fleste dagligvarebutikker. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #14 Skrevet 21. desember 2016 For gusten hud pleier jeg å ta en mild syrepeel hjemme - f.eks. REN sin glycolactic mask eller andre peels/behandlinger med AHA-syrer. Og deretter pøse på med fuktighet i flere lag - og ikke bare i form av oljer/fett. Har hørt at La rouge possay og Avéne (apoteket) skal være bra for sensitiv hud. Jeg har en fuktspray som jeg prøver å bruke når jeg er utsatt for mye tørr luft, og synes det hjelper en del. Det finnes fargekorrigerende produkter du kan bruke for å se mindre "gusten" ut (lilla-tonet concealer) og fjerne mørke ringer under øynene (orange toner) under foundation. Jeg synes det er nok med litt maskara, kremblush i kinnene og en naturlig leppestift/gloss for å se våken og frisk ut, men pøser gjerne på med mer på dager der utseendet avslører formen Enig i at en god shampo/balsam er gull verdt. Jeg har alltid vært storfan av Redken sin "all soft" helt til de skiftet formulering. Andre sverger til Joiko sine K-pak produkter, hvilket ikke funket noe særlig for meg. Noen kan klare seg fint med matbutikk-shampo, men håret mitt blir helt krise hvis jeg gjør det - aner ikke hvorfor. Poenget er at det er verdt å lete litt. En kur en gang i uka er også en god investering, og litt olje i tuppene av håret synes jeg funker fint i tørr vinterluft. Anonymkode: 8892a...837
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 På 17.12.2016 den 21.06, AnonymBruker skrev: Ikke at det å være pen er alt som betyr noe, men jeg trenger litt hjelp til hva jeg kan gjøre for å føle meg litt freshere i hverdagen. Jeg er veldig blek, spesielt nå på vinteren, får av og til kommentarer på at jeg ser syk ut. Jeg har prøvd soliarium, uten at det har nevneverdig effekt på meg. Selvbruning tror jeg rett og slett ikke jeg får til, er redd for at det skal bli skjoldete og se rart ut. Huden min er i tillegg veldig tørr og sensitiv, jeg synes det er vanskelig å finne en foundation som passer til tørr og sensitiv hud, noen som vet om noen? Og en god fuktighetskrem? Vinterblek hud er vakkert! Hold deg unna alt som heter solarium i allefall - det er jo vitenskapelig bevist at det øker sjansen betydelig for hudkreft. Jeg syns ikke noe om foundation, litt fordi det er så vanskelig å finne en farger som passer. Jo lysere vi er i huden, jo vanskeligere er det. Dagslyset på vinteren er heller ikke nådig mot feilslått hudsminke...Jeg vil heller anbefale deg pudderfoundation fra BareMinerals. De har en som heter "Mineral veil" som passer lys hud og jevner ut huden i ansiktet på en fin måte uten å dekke til. For fuktighet anbefaler jeg å spise sunt fett (fet fisk, avokado og nøtter), inntak av nattlysolje og tran samt ansiktsolje. Jeg liker mandelolje best som jeg påfører huden etter dusj eller lurer noen dråper i ansiktskremen min (helst før jeg legger meg). Håret mitt er jeg heller ikke noe fornøyd med, er ikke så lenge siden jeg klippet det, men håret mitt er veldig tørt. Fargen er jeg derimot veldig fornøyd med, har fått fine kommentarer på den også. Kanskje du kan kure håret litt oftere? Wella SP har en fuktighetskur som både er god og som lukter godt. Ellers er kokosnøttolje et godt alternativ. Jeg ser så mange jenter som er så pene, lurer ofte på om de bare er sykt heldige, eller om det krever timer foran speilet hver morgen. Du, det lurer jeg også på. Noen er så pene at jeg rett og slett ikke skjønner hvordan de får det til. Dessverre tror jeg noen av de har shopping, sminke og hår som sitt store tidsfordriv. Og det blir også for dumt - livet er jo så mye mer Det verste er egentlig at jeg føler jeg ser syk og grå ut. At huden er tørr og veldig blek - grå blek, er ikke akkurat veldig vakkert. Anonymkode: db44e...e02 Anonymkode: 5172f...8a6 1
lokmeister2016 Skrevet 23. desember 2016 #16 Skrevet 23. desember 2016 Kjøp hårkur. Fresh opp hårfarge / klipp. Selvrbuning ja . Sette på negler?? Hjemme spa med hårkur. Kjøp en bra krem mot tør hud. Kjøp noe ny sminke eller prøv ut noen nye loker , gå gjennom kles skap og bytte klær me veninner eller kjøp nye neglelakk og sånt da blir man Fresh vettu
lokmeister2016 Skrevet 23. desember 2016 #17 Skrevet 23. desember 2016 Sverger til oliven olje på hud og hår !! Lag en hårkur med oliven olje . Avokado.honning og kokos olje du får kjøpt på helsekost. Funker seriøst bra ;D
Gjest Gemini7 Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 På 23.12.2016 den 5.47, lokmeister2016 skrev: Sverger til oliven olje på hud og hår !! Lag en hårkur med oliven olje . Avokado.honning og kokos olje du får kjøpt på helsekost. Funker seriøst bra ;D Hvordan lager du slik hårkur? mengde/blandingsforhold? hvor mye tar du i? blir håret tungt? Og på huden? Smører du bare på som en maske og fjerner etter en stund?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #19 Skrevet 28. desember 2016 Jeg var blek og gusten, med livløst hår som hang som en våt dusjgardin og som gjorde at ansiktet mitt så langt og dratt ut. Begynte med vichy idealia og fikk så penere hud! Fikk og tips av en dame som var over 70 uten ene neste rynke og med så pen hud å bruke iskaldt vann i ansiktet på morgenen. Kaldt vann får blodårene seg til å trekke seg sammen, etterpå får man en fin glød. Jeg ble veldig fornøyd! Var og innom et parfymeri og fikk så gode tips av ei ung jente som jobbet der, hun lærte meg å sminke meg før jeg skulle gifte meg. Kjøpte kvalitetsprodukter som sitter pent i flere timer. Og det viktigste, jeg turte å klippe av meg håret og fikk en sveis som faktisk stod i stil til ansiktet, og jeg har fått så mye positive tilbakemeldinger. Man må tørre å prøve litt. Anonymkode: ebb0c...441 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Jeg er ikke noe glad i selvbruning. Er veldig bleik om vinteren selv og selvbruning ser lett for orange/brunt/gult ut når det blir påført på blek og gusten hud. Er mye mer glad i å tilføre farge via sminke, selv om det selvsagt krever litt tid å legge. Selv er jeg glad i å bruke skimmer på kinnbeina og samtidig fremheve konturene med litt solpudder. Jeg bruker veldig diskrete produkter og jeg ser ikke nødvendigvis så mye brunere ut, men huden får mer "liv" noe som gjør at jeg slipper å se bleik og trist ut. Ellers er jeg stor fan av å se på sminkevideoer. Jeg synes det er lettere å søke seg frem til konkrete forslag som gjelder de utfordringene man har og de resultatene man ønsker seg. Anonymkode: 908b0...910
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå