Pringle Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Jeg kommer til å spise julemiddag alene i år (etter eget valg), og har lyst på ribbe, og å steke den selv. Problemet er nesten åpenbart - julen er familiens høytid og pakkene er enorme. Jeg har begrenset plass både i kjøleskap, fryser og stekeovn! I fjor fikk jeg tak i en bit fersk ribbe på 800 gram og det passet perfekt, det ble flere restemiddager men ikke voldomme mengder. I år er ikke den størrelsen å oppdrive. Det er det samme for meg om den er fryst eller fersk, og jeg er ikke kresen på produsentnavn, men jeg vil ikke ha "krydret" ribbe (bare salt og pepper er OK). Det begynner å haste Jeg bor i Oslo sentrum og har tilgang til de aller fleste kjedebutikkene - har sjekket Kiwi, Rema, Extra, Joker, Mega, men jeg kan ha oversett noe. Fins det håp? Lure tips?
Cathj Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Jeg har sett ribbe i flere størrelser på Meny, men om de var så små som 800 gram vet jeg ikke. Er du allikevel i Oslo, så kan du jo stikke opp til Strøm-Larsen på Torshov. Det er et slakteri, så jeg er sikker på de vil kunne selge deg det du skulle trenge. Hvis ikke, Meny. Tror jeg så ribbe i ferskvaredisken der også. 1
Outlander Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Meny har gigant sider med ribbe som de skjærer akkurat som du vil - ingen problem der! 1
Pringle Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2016 Næmmen strålende - jeg har to Meny i perfekt gangavstand, og Torshov er heller ikke så langt unna. Kjempebra, takk for hjelp! Da blir det ribbe 1
Pringle Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2016 Jeg fant, jeg fant! På Rema, så slapp å gå helt til Torshov Samme kilopris som i fjor, og mindre pakke, bare såvidt 1 kilo. (Jeg husket feil - den jeg kjøpte i fjor var på 1,3 kilo (jeg hadde kvitteringen ). ) Den lå litt gjemt, under og bak et lass med ferdigkrydrede, men i dag var jeg ustoppelig og fast bestemt - jeg går ikke hjem før jeg har fått tak i ribbe
Atea Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Jacobs på holtet har og kan dele opp i det du trenger,men det kan være de er utsolgt nå. Hvis ikke ville jeg ringt mathallen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå