Gå til innhold

Natasha, Erik og tvillingjentene i Polen - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke info om saken i media. Siste omtale er fra juli. Har de det bra? Har de fått politisk asyl i Polen? Har Bv bestemt seg for å la dem i fred? Jeg diskuterte saken i dag med en venninne som nylig fikk tvillinger selv, så tenkte å spørre dere allvitende brukere her.

Anonymkode: 520d2...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper de stakkars barna blir hjulpet av det norske Barnevernet! Det norske kommunalke Barnevernet gjør som regel en meget god jobb og virkelig, håper barnas beste går foran alt!

Anonymkode: af16c...d6e

• Liker 34
Gjest Supersol
Skrevet

Vi får inderlig håpe at de får være i fred nå. Håper de holder seg i Polen til barna er så store at ikke bv utgjør noen trussel lengre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper de stakkars barna blir hjulpet av det norske Barnevernet! Det norske kommunalke Barnevernet gjør som regel en meget god jobb og virkelig, håper barnas beste går foran alt!

Nå tuller du?

• Liker 6
Skrevet

Link eller oppsummering av hva saken egentlig gikk ut på?

Anonymkode: a11c3...723

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Link eller oppsummering av hva saken egentlig gikk ut på?

Anonymkode: a11c3...723

http://www.tv2.no/a/8211538/

Her er én link, lett å finne flere på saken. 

Anonymkode: 5a357...907

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå tuller du?

Støtter dette fullt ut

Anonymkode: bb84a...c1e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mente at jeg støtter dette innlegget.

Anonymkode: bb84a...c1e

• Liker 17
Skrevet (endret)

Kjenner du saken fra innsiden? Det er meningsløst å legge ut artikkel om saken fra media og diskutere saken på KG. Vi har bare foreldrenes side av saken. Barnevernet kan ikke uttale seg av hensyn til personvern. 

Endret av Nori
  • Liker 20
Skrevet

De er fortsatt på flukt. Saken skal opp i januar. De kommer sikkert ikke til å møte opp, da taper de saken. Håper de snart blir funnet og at jentene kommer tilbake til en trygg og god fosterfamilie, og kan leve det livet de fortjener. Tenk å ville barna sine så vondt, så egoistiske N & E er! Dra med barna sine på et slikt sirkus, på flukt i Polen. Hvem vil barna sine så vondt? Hjerteskjærende! 

Anonymkode: dd4d2...015

• Liker 41
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er fortsatt på flukt. Saken skal opp i januar. De kommer sikkert ikke til å møte opp, da taper de saken. Håper de snart blir funnet og at jentene kommer tilbake til en trygg og god fosterfamilie, og kan leve det livet de fortjener. Tenk å ville barna sine så vondt, så egoistiske N & E er! Dra med barna sine på et slikt sirkus, på flukt i Polen. Hvem vil barna sine så vondt? Hjerteskjærende! 

Sist jeg sjekket så har jentene det ganske så fint med foreldrene sine. De så friske og sunne ut og de utvikler seg bra. Det ville neppe vært tilfelle vekk fra mamma og pappa. Ingen vil barna sine så vondt, nettopp derfor måtte de flykte fra Norge. For å redde jentene sine og ikke la dem bli en del av statistikken av ødelagte barn under BV som kommer til å kreve erstatning mange år senere.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg sjekket så har jentene det ganske så fint med foreldrene sine. De så friske og sunne ut og de utvikler seg bra. Det ville neppe vært tilfelle vekk fra mamma og pappa. Ingen vil barna sine så vondt, nettopp derfor måtte de flykte fra Norge. For å redde jentene sine og ikke la dem bli en del av statistikken av ødelagte barn under BV som kommer til å kreve erstatning mange år senere.

Du kan ikke se om jentene har det bra ut fra noen bilder. Du kan heller ikke se om noen ser friske og sunne ut på bilde, eller hvordan de utvikler seg. At du vurderer dette ut fra bilde er absolutt ingen bevis på at N & E er gode foreldre, eller at V & V har det godt. 

Jeg er glad vi har et så godt barnevern i Norge, håper de fortsetter med den gode jobben sin. 

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad vi har et så godt barnevern i Norge, håper de fortsetter med den gode jobben sin. 

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/mange-tidligere-barnevernsbarn-onsker-erstatning-1.12037267 Jeg er ikke like glad som deg og håper de ikke fortsetter for da blir det enda flere som kommer til å kreve erstatning fra staten.

• Liker 3
Skrevet

Håper barna blir ivaretatt av barnevernet etter hvert. Er jo tydelig at foreldrene ikke setter barnas behov foran deres når de tar dem fra kjent fostermor og flykter fra landet. Må også huske at vi kun får høre foreldrenes side av saken, da barnevernet har taushetsplikt. Barn kommer som regel ikke inn i barnevernet uten god grunn. 

• Liker 31
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/mange-tidligere-barnevernsbarn-onsker-erstatning-1.12037267 Jeg er ikke like glad som deg og håper de ikke fortsetter for da blir det enda flere som kommer til å kreve erstatning fra staten.

Mannen i saken er over 80 år. De fleste som er under barnevernet er født inn i et dårlig utgangspunkt, det beste utgangspunktet er selvsagt å bli bli født inn i en god familie som elsker barna sine ubetinget. Slik er ikke situasjonen for alle barn. Når barn må inn i barnevernet er det klart at situasjonen ikke er bra, etterhvert er det kanskje godt å ha noen å skylde på. De fleste barn er lojale mot foreldrene sine, det er lett å tro at msn hadde hatt det bedre hos biologiske foreldre. Heldigvis finnes barnevernet og kan gi disse barna bedre oppvekstvilkår enn hva biologiske foreldre kan.

• Liker 17
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen i saken er over 80 år. De fleste som er under barnevernet er født inn i et dårlig utgangspunkt, det beste utgangspunktet er selvsagt å bli bli født inn i en god familie som elsker barna sine ubetinget. Slik er ikke situasjonen for alle barn. Når barn må inn i barnevernet er det klart at situasjonen ikke er bra, etterhvert er det kanskje godt å ha noen å skylde på. De fleste barn er lojale mot foreldrene sine, det er lett å tro at msn hadde hatt det bedre hos biologiske foreldre. Heldigvis finnes barnevernet og kan gi disse barna bedre oppvekstvilkår enn hva biologiske foreldre kan.

Denne mannen er 80, mange andre er yngre enn dette. Kjenner selv enn som er 20+ som også har søkt etter gjentatte overgrep fra fosterfar og psykisk mishandling fra fostermor. Dere som glorifiserer BV kjenner ikke historiene til alle de som ble ødelagt av denne etaten. Vanskelig å stole på BV akkurat når man ser daglig eksempler som setter tilliten i tvil. Derfor håper jeg at dette paret får oppdra barna sine i fred. Selv om det kan være utenfor Norge!

• Liker 3
Skrevet

Håper Natasha, Erik og tvillingjentene vil sette pris på det polske levestandarden sammenliknet med den norske. Mor og far har sikker også blitt knakende gode i polsk og kan snart begynne å jobbe (ingen velferdsstat der). 

• Liker 10
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne mannen er 80, mange andre er yngre enn dette. Kjenner selv enn som er 20+ som også har søkt etter gjentatte overgrep fra fosterfar og psykisk mishandling fra fostermor. Dere som glorifiserer BV kjenner ikke historiene til alle de som ble ødelagt av denne etaten. Vanskelig å stole på BV akkurat når man ser daglig eksempler som setter tilliten i tvil. Derfor håper jeg at dette paret får oppdra barna sine i fred. Selv om det kan være utenfor Norge!

Men hvordan hadde de hatt det hvis de ble hos sine foreldre? Hva var grunnen til at de ble satt i fosterhjem? Er selvfølgelig ikke greit at barn blir satt i fosterhjem med overgrep, men er jo ikke det som er saken i Natasha og Erik saken. Spørsmålet er om BV hadde grunn til å ta tvillingene eller ikke.

Endret av Tutte
Skrevet
På 18.12.2016 den 0.49, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/a/8211538/

Her er én link, lett å finne flere på saken. 

Anonymkode: 5a357...907

Dårlig link. Den er ekstremt ensidig, og tar ikke med alle tingene som viser at de faktisk er uegnet som foreldre.

• Liker 3
Skrevet
På 17.12.2016 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke info om saken i media. Siste omtale er fra juli. Har de det bra? Har de fått politisk asyl i Polen? Har Bv bestemt seg for å la dem i fred? Jeg diskuterte saken i dag med en venninne som nylig fikk tvillinger selv, så tenkte å spørre dere allvitende brukere her.

Politisk asyl? På hvilket grunnlag? Ubrukelighet?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...