Gå til innhold

Plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man sikret barnehageplass uansett når på året man får barn når man allerede har et barn i samme barnehage?

Anonymkode: d5006...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man er vel sikret plass ved hovedopptaket (august)?

Anonymkode: ece9d...63c

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man er vel sikret plass ved hovedopptaket (august)?

Anonymkode: ece9d...63c

Er ikke det kun for de som ikke har søsken?

Skrevet

Snakker du om kommuanal eller privat barnehave? Private har egne regler, kommunale har felles regler. Les på sidene til kommunen din. 

Anonymkode: 27994...963

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men her i Oslo er det iallfall sånn at man nærmest er "sikret" plass da ja, selv om dette ikke står noe sted helt eksplisitt. Jeg har tre barn, alle født på høsten, og til begge de to yngste fikk vi barnehageplass påfølgende år i storesøskenets barnehage selv om barna var født etter 1.9. Dette gjelder også alle andre (helt uten unntak) jeg kjenner i tilsvarende situasjon i Oslo i løpet av de siste 4-5 årene. 

Anonymkode: 4eed4...1ad

Skrevet

Nei, yngre søsken har ikke bedre rettigheter sånn sett, men det vil jo ofte være lettere å få plass hvis det blir noe ledig. Vi fikk det fordi vi meldte fra om at vi ønsket en plass utenom hovedopptaket, og det var lett for bhg å si fra når de kjente oss framfor noen fremmede. Barnehagene vil ofte gjerne ha søsken også.

Skrevet

Søsken kommer stort sett inn på søskenprioritering hvis det oppfyller kravet til opptak. (Født før 1.nov året før) forutsetningen er at det er plass i bhg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...