AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Jeg måtte bruke opp melk og eggeplommer (eggeplommer som var adskilt fra hviter etter marsipanlaging i går), så jeg laget pannekakerøre av melk + egg + ferdig kakemiks fra Funksjonell mat (jeg spiser ikke hvetemel, så jeg pleier lage dem på den måten, blir mest likt vanlig pannekakesmak). De blir ikke spist i kveld, men kan røra stå i kjøleskapet til i morgen? Eller overmorgen? Bør jeg eventuelt steke dem opp, og fryse dem, eller holder ferdigstekte pannekaker (som jo egentlig er "kakerøre) i kjøleskapet til tirsdag/onsdag, kanskje? Hva er best? Anonymkode: d7544...52f
Gjest Tourmaline Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Det skal gå helt fint, vanlig pannekakerøre kan man hvertfall ha i kjøleskapet i et par dager. Du kan nok fryse selve røra også om du ikke tør å ta sjansen på at den holder seg i kjøleskapet. Jeg tror nok ikke pannekakene holder seg noe bedre om de er stekte og settes i kjøleskapet, dessuten vil de jo ikke smake like godt når de er oppvarmet som når de er nystekte, så da kan du like så godt sjanse på at røra holder seg.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Frys ned røra i passende beger til mengde pannekaker du vil lage neste gang. Tin opp over timer i kjøleskapet, før steking. Anonymkode: 68cf3...bdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå