Gå til innhold

Er jeg blitt kresen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før brukte jeg å bli betatt av jenter jeg syntes var pene nærmest uten å kjenne dem og vite noe om dem. Men nå ser jeg mange pene jenter, men tenker egentlig ikke så mye over at de er så pen om ikke jeg ender opp med å snakke med dem og finner ut mer om dem. Har rett og slett begynt å bli mindre opptatt av utseendet. Dette blant annet fordi jeg har møt på mange merkverdige jenter som har sett bra ut, men det som dem har hatt mellom ørene har ikke akkurat vært mye å skryte av.

Jeg spør siden jeg har hørt at man skal visst bli mer kresen etterhvert som man er singel over lengre tid og blir eldre.

Har vært borti mye rare jenter. Her er noen eksempler. Hun ene kunne ikke gå hjem fra fest alene fordi hun var mørkredd og ikke minst redd for voldtektsmenn. Hun kunne heller ikke ta ut søplet om kveldene. Flere har vært svært rotete og latt kasseroller og tallerkener ligge i oppvaskkummen i 1 uke. Til tross for at var dem selv som hadde brukt dem. (Er ikke noe fan av å rydde opp etter andre). En annen jente som jeg har truffet hun kunne sitte å se på tv eller framfor datamaskinen fra hun sto opp klokken 12.00 til 23.00 når hun la seg (dette da når hun ikke var på jobb). Hun gjorde det samme på dager hun jobbet. Satt å så på tv fra hun kom hjem til hun gikk å la seg.

Ikke misforstå meg, men det finnes mange flotte jenter. Men jeg innser at jeg trives for godt til å være singel til at jeg vil vær i forhold med jenter som rett og slett ikke fungerer. Vet ikke om jeg har høye krav når jeg forventer f.eks at en jente skal være tildels like ryddig som meg. Dette gjelder mange andre ting. Jeg forventer ikke mer av andre enn jeg gjør av meg selv.

Anonymkode: 0221c...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump.

Skrevet

Dersom du liker færre jenter er du per definisjon mer kresen. Men spiller det noen rolle?

Anonymkode: d6bdb...5c2

• Liker 1
Skrevet

du er ikke kresen.
du er blitt mer sikker på hvem du er og derfor mer selektiv etter hva du ser etter i en potensiell partner.

Skrevet
På 17.12.2016 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Har vært borti mye rare jenter. Her er noen eksempler. Hun ene kunne ikke gå hjem fra fest alene fordi hun var mørkredd og ikke minst redd for voldtektsmenn. 

Når du synes det er noe galt med en jente som tenker slik, så sier vel det mest om deg.

Anonymkode: df6c1...892

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du synes det er noe galt med en jente som tenker slik, så sier vel det mest om deg.

Greit å være obs på at det finnes voldtekstmenn. Men å være så paranoid at det hemmer deg til for eksempel å gå ut med søpla om kvelden fordi det er mørkt er å dra det litt langt.

Skrevet

Lurer på hva alle disse jentene ville fortalt om deg. 

Skrevet
Akkurat nå, Coolaid skrev:

Lurer på hva alle disse jentene ville fortalt om deg. 

Ts her. Det er ikke noe tenke på det. Det var mange rare dyr i Noas ark inkludert dine og mine forfedre og dine beste venner og verste fiender vil nok si mye rart om både deg og meg. No worries... Alle er spesiell på sin måte, men det må da være grenser.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Greit å være obs på at det finnes voldtekstmenn. Men å være så paranoid at det hemmer deg til for eksempel å gå ut med søpla om kvelden fordi det er mørkt er å dra det litt langt.

Likevel er jo dette bare ett enkelt trekk eller en vane hos en jente, som egentlig ikke har så mye  å si for den totale personligheten. Det virker som du har et overfladisk forhold til en jente når du henger deg opp i en detalj slik. Det er jo kjemien, hvordan dere snakker sammen, nærheten mellom dere, forståelsen, humoren osv. som bør telle i et forhold.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Det er ikke noe tenke på det. Det var mange rare dyr i Noas ark inkludert dine og mine forfedre og dine beste venner og verste fiender vil nok si mye rart om både deg og meg. No worries... Alle er spesiell på sin måte, men det må da være grenser.

Du tok opp temaet. Så da det er like naturlig å se på dine pluss og minus også, ikke bare på alle andres. Det henger naturligvis sammen. For å få overblikk må man se litt innover også, ikke bare rundt seg. Det er alltid to sider av samme sak.

La oss gjette hva disse jentene har å utsette på deg, bare sånn for moro skyld...:

- Lite forståelsesfull for andres frykter, ufølsom  og har dårlig beskytterinsting

- Alt for pertentlig, skal kun rydde det som du har brukt, en litt vanskelig fyr som ikke tenker "vi" eller "oss"

- Er en kjedelig fyr slik at man heller velger å se på tv i timesvis.

- Forventer at jenten skal være en kvinnelig kopi av deg i stedet for å være glad for at hun er seg selv.

Skrevet
15 minutter siden, Coolaid skrev:

Du tok opp temaet. Så da det er like naturlig å se på dine pluss og minus også, ikke bare på alle andres. Det henger naturligvis sammen. For å få overblikk må man se litt innover også, ikke bare rundt seg. Det er alltid to sider av samme sak.

La oss gjette hva disse jentene har å utsette på deg, bare sånn for moro skyld...:

- Lite forståelsesfull for andres frykter, ufølsom  og har dårlig beskytterinsting

- Alt for pertentlig, skal kun rydde det som du har brukt, en litt vanskelig fyr som ikke tenker "vi" eller "oss"

- Er en kjedelig fyr slik at man heller velger å se på tv i timesvis.

- Forventer at jenten skal være en kvinnelig kopi av deg i stedet for å være glad for at hun er seg selv.

TS her. Det er en rekke problemer med analysen din. Jeg nevnte aldri at jeg har vært sammen med dem og heller ikke at jeg bare har bodd med dem i bofelleskap. Jeg kan gjerne rydde for andre om de gjør det for meg, men å rydde for noen jeg ikke får noe igjen for er å sy puter under armene på den personen. Det skaper en forventning fra disse personene og det er ikke en bra ting for mennesker som på generell basis blir later og latere. Det at en person ser på tv hele dagen og aldri går ut kan også bli sett på som at personen ikke har venner. Det finnes mange nok gamere som sitter dag etter dag framfor pcen som aldri går ut. Fordi de har mistet venne sine pga. de er usosiale. Jeg forventer at en person skal være nogenlunde oppgående å rydde etter seg selv. Er det det samme som å forvente en kvinnelig kopi av seg selv? Det finnes ingen kvinnelig kopi av meg punktum. Jeg hverken tror eller forventer det. Jeg har forståelse for andre frykter ting, men at det skal være en belastning for andre er noe jeg ikke liker. I beste fall bør man finne en løsning på hvordan problemet kan løses.

Jeg vil heller si at jeg er blitt mer selektiv i valgene mine. Jeg bodde sammen med en person som ikke kunne lage mat eller vaske klær selv. Jeg føler meg for gammel til å akseptere en framtidig partner som ikke kan såpass. Jeg forventer derav ikke mer av andre enn meg selv.

Jeg har selvfølgelig plusser og minuser som alle andre. Men like barn leker best. 

• Liker 2
Skrevet

Forstår deg godt TS. Fint at du har nådd det punktet, du vet jo hva du vil ha, ergo er sjangsene større for at det varer når du finner en kjæreste.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er kresen. Man må kunne forvente at damene har orden i sakene sine. Jeg orker ikke å drive barneoppdragelse. 

Skrevet
Akkurat nå, Minesveiper skrev:

Nei, jeg synes ikke du er kresen. Man må kunne forvente at damene har orden i sakene sine. Jeg orker ikke å drive barneoppdragelse

TS her. Dette er det jeg tenkte å skrive. Men tenkte som så at hylekoret på KG kom til å kritisere meg for både det ene og det andre for en slik uttalelse. 

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Gjør det noe om du er kresen da? Er det ikke bare lete videre til du finner ei du liker? Hvis du ikke finner henne, er det mulig du er FOR kresen. 

Skrevet

Syntes ikke du er kresen, kvinner har som regel langt høyere krav til menn både når det gjelder utseende, inntekt og hans interesser. Men selv kan de liksom være et vrak på mange vis, har blitt helt uforståelig. 

Når man blir litt eldre, så forventer man jo at en partner kan rydde opp etter seg, og at man ikke bruker dagen til å se 12 timer på tv støtt og stadig. Det å ikke rydde og bare bruke tiden til TV sier jo en del om en persons prioriteringer. 

Anonymkode: 3423e...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...