Gjest Karina_K Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette så gjør det liksågodt her. Har nettopp flyttet tilbake til norge etter 15 år i utlandet. Er på en helt annen kant av landet enn der jeg vokst opp og har ingen venninder her. Hvordan går man frem for å skaffe seg nye venner i voksen alder? Jeg er hjemmeværende og uten småbarn og føler at det er helt umulig å komme i kontakt med andre. Alle har jo venner nok fra før! Noen ideer? *Karina*
Superlammet Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 Tjaaa, registrer deg her f.eks, vær aktiv, bli kjent med folk. Hvor enn teit det høres ut så er internett faktisk et ganske greit sted å bli kjent med nye mennesker. Jeg kan anbefale blink bl.a. som et sted å bli kjent med nye mennesker. Verden blir mindre og det er mye takket være internett!
Scheherazade Skrevet 2. desember 2004 #3 Skrevet 2. desember 2004 Det gjelder bare å være litt frempå! Ikke tenk at "alle andre har sikkert de vennene de trenger"! Det venneparet mamma og pappa er aller mest med ble de kjent med fordi mamma kastet seg over den kvinnelige delen i paret ved postkassen. Da hadde mamma akkurat flyttet dit og hadde en liten baby (meg!) og følte seg litt ensom. Synes det var masse eldre i området. Da hun traff denne damen ved postkassen en dag, begynte hun og prate, og ble invitert på kaffe. De viste seg å ha masse til felles! Barn på samme alder, hun og følte seg litt alene, ektemenn som likte hverandre, de har bryllupsdag med en dags mellomrom og mye mer! Og alt er bare en tilfeldighet fordi mamma torde å si "Hei!" en dag ved postkassen. Du må tørre å ta kontakt! Dersom du ikke føler for å stå vakt ved postkassen er det mange andre muligheter: Meld deg på et kurs, for eksempel i regi av friundervisningen, hva med dansekurs, språkkurs eller håndarbeidskurs? Interessert i idrett? Meld deg inn i idrettslaget. Eller dersom du spiller et instrument kan du kanskje bli med i et voksenkorps? Og som wodan sier, bruk internett! Mange kontaktannonser som ikke bare dreier seg om å få kjæreste Kan du "henge" deg på noen på eventuell jobb? Og det må vel være en grunn til at du flyttet til en annen kant av landet? Hvis kjæreste, heng deg på hans venner, hvis jobb, vær aktiv i sosiale sammenhenger! Sikkert mange som kunne tenkt seg noen nye venner, iallfall en som har bodd utenlands i 15 år!! Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #4 Skrevet 2. desember 2004 Takk for svar. Først skal jeg si at jeg er på ingen måte sjenert - jeg skravler med mange, jeg, både naboer, folk jeg treffer i butikken og overalt ellers hvor jeg måtte være. Men det hjelper ikke når standard svaret på kaffe er "Kan vi ta det en annen gang, er litt opptatt nå" og så samme svar en gang til når jeg evt. spør igjen senere. Har man fått slike svar noen ganger så blir man litt mer tilbakeholden - det er aldri koselig å få avslag! Har vært på flere kurs - blomsterbinding, kunststrikk og nyere historie (voksen opplæring). Har også blitt medlem av en hundeklubb med bikksje vår. Kanksje er det meg det er noe galt med da, siden det er tydelig at det ikke skal være så altfor vanskelig å finne nye venner
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. desember 2004 #5 Skrevet 3. desember 2004 Nei det er sikkert ikke deg det er noe galt i! det må du bare ikke tro! Folk er like usikre på sin side som du er på din. Det å möte en ny person er like nervöst for begge parter mest sannsynlig! Bare ikke gi opp å väre åpen og vennlig så fort du treffer noen du kunne tenke deg å bli kjent med. Uansett synes jeg du skal ta vare på alle små kontakter du får og vär fremmpå. Det skremmer ikke slik du tror. Mange har faktisk värt i lik situasjon som deg, jo eldre man blir jo lettere er det å finne mennesker som er forståelsesfulle og åpne egentlig. Tenk også på at det tar tid... og gi deg selv denne tiden. Ikke stress med å skape samme kontaktnett som du hadde der du flyttet fra. Det kommer bare du har litt tålmodighet. Jeg er/har värt i samme situasjon som deg. Nå snart ett år senere er ting så mye bedre. Og man blir ganske mye mer kjent med seg selv , og ikke minst mer modig. Og det er jo også en bra ting å väre glad og motivert for. Man blir iallefall kjent med seg selv, og sine egne önsker. Jeg lover deg at det går bedre og bedre. Så lenge du selv vet at du er en oppegående og bra person, må du ikke begynne å tvile på dette nå. Du får gi deg selv de komplimenter dine venner tidligere gjorde. Det fungerer det også! bare gjör det hver dag.. ..jeg er forståelsesfull, morsom, kreativ, reflektert, intelligent, kul, snill, interessant og interessert i andre ikke minst..., sjarmerende, vakker.... osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå