Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne. Det er ikke samsvar mellom det hun sier, og hvordan lever.

Kommer fra typisk arbeiderfamilie. Unntatt moren hennes. Hun er godt skolert, men hun blir ikke nevnt. Nå vet jeg at mor har påpekt hennes prinsessenykker, og derfor endte det i krangel og brudd der.

Vi satt å diskuterte høyere utdanning, og jeg sier ..ja vi klarer oss godt uten det . (Ingen av har det) Hun tok det nesten som et angrep. Jeg vet hun ikke har det. Hun har kortvarig kurs på BI. Ikke gått vgs.

Aldri hatt lange arbeidsforhold. Er ufør. Hun sier selv det er pga ledd, men det har hun bevist gjennom mange år, at det er det ikke  Har vel troen på det psykiske. 

Hun skal ha det største,  det beste, og helst veldig dyrt. Hun kan sitte en hel kveld på div salgsider for å få tak i rette merket på et klesplagg. For så å vise seg frem .

Det er mye kopi og lim fra aviser på fb-siden hennes. Helst fra finansavisene.  Om vi avtaler en kaffekopp en dag, så sørger hun for at finansavisen ligger tilfeldig plassert.

Legger til venner på fb som har gjort det bra i en eller annen form. Selv om de ikke har omgang/ er kjent.

Gjør seg alltid opptatt.  Hun har fullt program,så venner er det ikke tid til.

I høst meldte hun seg inn i Høyre. Promotere det på fb. Om du snakker med  henne så hører  du at kunnskapen sitter ikke dypt.

Lurer på om det er en diagnose dette?

Glemte å si at hun tyr en del til løyner. Har stilt en del spørsmål , når jeg vet hun lyver. Blir ganske sur;og spør om jeg tror hun lyver. Det med løyner har jeg sett lenge. Hun elsker oppmerksomhet, og kan ikke få nok av det, noe hun selv sier også

Anonymkode: bcdb7...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke dette er en diagnose. Hun gremmes kanskje litt over sin bakgrunn og vil over i en annen "liga". Og hun er usikker. Det er selvsagt ikke bra at hun farer med løgn, men det kommer nok uansett av lav selvtillit, ikke ondskap. 

Ganske mange mennesker som er usikre på seg selv, dog det kommer til uttrykk på ulike måter. 

Anonymkode: 10e39...b5b

• Liker 1
Skrevet

Vi kan ikke diagnostisere på KG. Ser heller ingen grunn til det når det er en venninne det er snakk om. Du har ikke noe med hennes diagnoser å gjøre

Anonymkode: 73af3...c54

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en venninne/bekjent i en tilsvarende situasjon, bare et annet parti og en annen politisk overbevisning. Hun har på en måte falt av lasset, og har ikke jobb, eier ikke leilighet, er singel, sliter med vekta.. ting går nok ikke hennes vei. Og hun er veeeeldig opptatt av å hevde seg innen visse felt, og gjerne også trykke folk litt ned (særlig hvis det gjelder noe hvor hun har en sjans til å være "bedre"). Jeg tenker det handler om selvtillit og et behov for å skape mening i hverdagen sin eller rettferdiggjøre sin posisjon i forhold til resten av vennegjengen. Jeg vil ikke legge ut eksempler i frykt for at folk skal kjenne henne igjen, men hun er veldig opptatt av å fronte "viktige" politiske saker og vise frem det som hun får til - gjerne på bekostning eller i sammenligning med andre. Og hun kan være skikkelig kritisk eller ufin dersom noen i gjengen feiler eller liker/gjør noe som ikke er helt politisk korrekt eller intellektuelt. Det med å kaste sten i glasshus har gått henne hus (hoho) forbi. Det pleide å irritere meg, men nå som jeg har blitt eldre synes jeg bare det er trist og klarer å ignorere det. 

Min venninne har nok en diagnose eller noe psykisk som gjør at hun har problemer med jobb, men jeg tenker at denne siden av oppførselen hennes handler mer om selvtillit enn noe annet. Jeg har også merket at hun og andre har markant mindre empati og blir veldig selvsentrerte i perioder hvor det går ekstra dårlig. Da kan det nesten bli komisk å høre på hvordan de beskriver seg selv vs andre, selv om jeg pleier å forsøke å stanse det før jeg får høre masse dritt om folk jeg bryr meg om. For det er vanskelig å diskutere med noen som har overbevist seg om et verdensbilde som i så liten grad overlapper med ditt eget. 

Anonymkode: 5fac6...c5a

Skrevet

Jeg stiller diagnosen stormannsgalskap 😀

Anonymkode: 23d28...106

Skrevet (endret)

Ok, og hva vil du med det? 

Fjern fra facebook osv. Problemet ute av verden.

Endret av Kiselle
Skrevet

Jeg synes forresten det virker som du spiller "dum" for å ha en mulighet for å henge henne ut her. "Hva er dette. Forstår ikke". Du forstår utmerket godt. Hun er usikker og vil hevde seg. 

Jeg vet hvor fristende det er å la irritasjonen få utspill overfor slike mennesker, men det gjør bare vondt verre. Hun er ikke syk eller forferdelig, hun er bare et usikkert menneske.

Anonymkode: 10e39...b5b

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne. Det er ikke samsvar mellom det hun sier, og hvordan lever.

Kommer fra typisk arbeiderfamilie. Unntatt moren hennes. Hun er godt skolert, men hun blir ikke nevnt. Nå vet jeg at mor har påpekt hennes prinsessenykker, og derfor endte det i krangel og brudd der.

Vi satt å diskuterte høyere utdanning, og jeg sier ..ja vi klarer oss godt uten det . (Ingen av har det) Hun tok det nesten som et angrep. Jeg vet hun ikke har det. Hun har kortvarig kurs på BI. Ikke gått vgs.

Aldri hatt lange arbeidsforhold. Er ufør. Hun sier selv det er pga ledd, men det har hun bevist gjennom mange år, at det er det ikke  Har vel troen på det psykiske. 

Hun skal ha det største,  det beste, og helst veldig dyrt. Hun kan sitte en hel kveld på div salgsider for å få tak i rette merket på et klesplagg. For så å vise seg frem .

Det er mye kopi og lim fra aviser på fb-siden hennes. Helst fra finansavisene.  Om vi avtaler en kaffekopp en dag, så sørger hun for at finansavisen ligger tilfeldig plassert.

Legger til venner på fb som har gjort det bra i en eller annen form. Selv om de ikke har omgang/ er kjent.

Gjør seg alltid opptatt.  Hun har fullt program,så venner er det ikke tid til.

I høst meldte hun seg inn i Høyre. Promotere det på fb. Om du snakker med  henne så hører  du at kunnskapen sitter ikke dypt.

Lurer på om det er en diagnose dette?

Glemte å si at hun tyr en del til løyner. Har stilt en del spørsmål , når jeg vet hun lyver. Blir ganske sur;og spør om jeg tror hun lyver. Det med løyner har jeg sett lenge. Hun elsker oppmerksomhet, og kan ikke få nok av det, noe hun selv sier også

Anonymkode: bcdb7...dfb

Du fremstiller deg selv som ganske ung, og du bruker bl.a. et ord som jeg sjelden har sett  blitt brukt på forumet (og når ordet har blitt brukt, har det vært brukt av eldre mennesker).

Så, er dette en oppdiktet problemstilling, eller later du som om du er yngre enn du er for å kamuflere noe?

Anonymkode: 2a7dd...46a

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstiller deg selv som ganske ung, og du bruker bl.a. et ord som jeg sjelden har sett  blitt brukt på forumet (og når ordet har blitt brukt, har det vært brukt av eldre mennesker).

Så, er dette en oppdiktet problemstilling, eller later du som om du er yngre enn du er for å kamuflere noe?

Anonymkode: 2a7dd...46a

Jeg er ikke TS, men hvilket ord sikter du til? 

Anonymkode: 658e5...8cd

Skrevet

Hæ?:klo:

Anonymkode: 529bd...802

Skrevet

Minner meg om hyacinth bucket, hun dama som skulle være så fin på alt og viktig og flott, men så er hun egentlig helt alminnelig. Kansje man er litt narcisisstisk når man tenker at man er større bedre viktigere. 

Anonymkode: 8bb41...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...