Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste måneden har det vært flere tilfeller av at noen banker på hos meg, men jeg åpner ikkke for jeg venter ikke besøk. Døren har en videokamera så jeg ser hvem som er utenfor også, og det er mennesker jeg ikke aner hvem er. Jeg føler ikke for å åpne døren for fremmede fordi det er så mye ustabilt miljø her for tiden. Mye rus, festing og bråk. 

Ville du ha åpnet døren for mennesker du ikke kjenner?

Anonymkode: 911aa...6b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har sett "A Clockwork Orange" nok ganger til å skjønne at det er en dårlig ide å åpne når man ikke venter besøk. xD

• Liker 9
Skrevet

Jeg gjør det, men jeg bor i et rolig område så det er kanskje ikke helt sammenlignbart. I den siste tiden har det vært loddselgere som kommer på døra, en nabo som trenger å låne noe eller få hjelp til noe, eller østeuropeiske tiggere. 

Er greit å vise at man er hjemme også, så unngår man innbrudd.

Anonymkode: 013d6...b5c

• Liker 1
Skrevet

Jeg åpner eks ikke på kvelden. Nå slipper jeg å åpne dør, for å se hvem det er.  Kan gå i baderonsvindu å se ned på inngangsdør. Kjenner jeg de ikke, så åpner heg ikke

Anonymkode: 31468...ac9

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det, men jeg bor i et rolig område så det er kanskje ikke helt sammenlignbart. I den siste tiden har det vært loddselgere som kommer på døra, en nabo som trenger å låne noe eller få hjelp til noe, eller østeuropeiske tiggere. 

Er greit å vise at man er hjemme også, så unngår man innbrudd.

Anonymkode: 013d6...b5c

Ja, jeg har både snakket gjennom døren og brukt kjøkkenkrana, åpnet skapdører og lignende slik at de har hørt lyder. .Og de går etter en stund, men det er så irriterende. 

Skrevet
7 minutter siden, PassionatePatti skrev:

Nei. Jeg har sett "A Clockwork Orange" nok ganger til å skjønne at det er en dårlig ide å åpne når man ikke venter besøk. xD

Jeg har ikke sett den. God?

Skrevet

Jeg sjekker hvem det er - har kamera med overføring til telefonen, eller titter ut fra etasjen over om jeg er der. Er det ukjente åpner jeg ikke, med mindre det er unger eller pengeinnsamling. Men det skjer sjeldent ukjente utenfor. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett den. God?

Jeg synes den er bra, men den er veldig voldsom, da :)

Skrevet

Nei. Men så bor jeg litt avsides også da. Har et lite vindu jeg kan åpne og sjekke. Det kan jo være noen naboer som skal gi beskjed om noe ang bilen min/veien etc.

Skrevet

Har kikkhull så jeg sjekker først. Åpner ikke for ukjente som regel. 

• Liker 1
Skrevet

Glad jeg ikke er urimelig ang dette :P

Skrevet
6 minutter siden, PassionatePatti skrev:

Jeg synes den er bra, men den er veldig voldsom, da :)

Oooo, kjenner meg skremt allerede.

Skrevet
5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Nei. Men så bor jeg litt avsides også da. Har et lite vindu jeg kan åpne og sjekke. Det kan jo være noen naboer som skal gi beskjed om noe ang bilen min/veien etc.

Sikkert greit å være forsiktig selv på avsides steder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg åpner ikke for ukjente, med mindre det er pengeinnsamling.

• Liker 1
Skrevet

Jeg åpner helst verandadøra, som er i etasjen over, og rett over inngangen. Når det er ukjente som banker på. 

Jeg har vakthunder i huset, så jeg føler meg ikke utrygg om jeg åpner ytterdøra heller. De er med da, og passer godt på meg. Likevel vil jeg ikke at de skal få dårlig erfaring med folk, det gjør at de blir mer mistenksomme generelt, og det er ikke bra i hverdagen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan godt åpne, men pistolen har jeg i så fall i lomma. 

Anonymkode: 6d75d...9fe

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Hallo, vi er jo nordmenn! Du tror vi alle eier sofa for å SITTE i? Nei nei nei. Sofaen's viktigste oppgave er at vi kan gjemme oss bak den når det ringer på. Dette klippet er en annen situasjon, men samme kulturelle arv:

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: ed94b...aed

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det! Ærlig talt.

Anonymkode: d19c7...0aa

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, PassionatePatti skrev:

Å herregud! Takk for påminnelsen :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...