Gå til innhold

Hva er reglene egentlig for høy musikk dagtid helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har en nabo spilt dundre musikk i flere timer allerede. Jeg bor i en blokk hvor lyd bærer veldig godt mellom leilighetene og du hører egentlig alt. Jeg aner ikke hvilken nabo det er for lydene kommer alle steds fra, så kan ikke gå på døren og klage min nød..... Håper nærmeste nabo tar og varsler styre eller no sånt. 

Men hva gjelder egentlig i helger? Hvor går grensen for å kunne klage på høy musikk på dagtid? Kan jeg tipse politi?

Anonymkode: 14974...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at styret skal stoppe musikken?

Anonymkode: 7a5ce...636

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at styret skal stoppe musikken?

Anonymkode: 7a5ce...636

Ikke stoppe, men noen må jo fortelle beboer om husregler og at det ikke er ok å ha lyd på  diskoteknivå i en blokk. 

Anonymkode: 14974...cb2

Skrevet

Man skal ikke være til sjenanse, og dette er helt klart sjenerende selv når man legger godviljen til. Men jeg vil tro politiet kommer til å be deg finne ut hvor det kommer fra og så klage direkte til naboen. Det går an å spørre litt rundt, eventuelt henge opp en lapp. Det høres helt ulevelig ut, så lykke til! 

Anonymkode: da226...f60

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg... Høy musikk burde i grunnen vært forbudt når man bor i betongblokker. Men jeg aner ikke om det er noen regler for dette der du bor og hvor du kan ta dette videre. Det er vel en almenn regel om stilletid mellom 23-07. Har man naboer fra h' kan de altså holde det gående i tidsrommet 07-23 uten at man får gjort så mye om det ikke er ekstremt,

Anonymkode: 19b69...a55

Skrevet

Dette skal vel husordensreglene regulere? Du kan snakke med oppgangstillitsvalgt, hvis dere har det,og be vedkommende være med deg og banke på hos den som bråker. Går ikke det,er det gjentatte skriftlige klager til styret som må til. Styret har vel en plikt til å gripe fatt når klager kommer skriftlig ?

Skrevet

Det er greit at man skal skulle tolerere nabolyder, men det finnes klare grenser for hva som er OK å sjenere naboer med. Først klager du direkte til den det gjelder. Synes du det er ekkelt å klage face to face; legg lapp i postkassa. Gjentar det seg, legg inn klage til styret. Jeg har ved et par (separate) anledninger ringt politiet, men da har det vært på natterstid.

Har man behov for å ha diskotek i stua, så får man flytte på landet :)

Skrevet

Det skal være levelig å bo i blokk. Man kan ikke forvente at naboer er helt lydløse, men man skal forvente at de tar hensyn til de andre som bor i blokken og ikke lager unødvendig mye støy. Det var en periode der jeg opplevde høy musikk og merkbar bass i bygget jeg bor i. Nå er hele bygget eid av et utleiefirma, så jeg ga beskjed og de tok det opp på en fellesmail. Etter det ble det merkbart bedre. I din situasjon ville jeg definitivt ha sagt ifra til styret. 

Anonymkode: c74a0...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...