AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Jeg sendte melding til en bekjent på Facebook tidligere i uka via Messenger. Vi er ikke venner på Facebook. Før var det vel sånn at meldinger fra folk man ikke var venn med ble lagt i en innboks som de færreste var klar over, slik at mange av disse meldingene aldri ble lest. Nå er vel dette endret litt. Selv har jeg fått en beskjed når jeg har gått inn på Messenger om at jeg har fått en melding fra en annen enn mine venner og derfor blitt gjort oppmerksom på den. Skjer dette alltid? Må jeg gå ut fra at han jeg sendte til fikk en beskjed om at denne meldingen var kommet, leste den og valgte ikke å svare? Eller kan det være at han ikke har sett den? Anonymkode: 6a64c...295
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Nei, det er ikke alltid man får varsel om at man har fått en slik melding. Men, det er jo selvfølgelig også mulig at han har lest men den ikke svarer. Anonymkode: 0b9b3...563
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Hvorfor sende melding til noen man ikke er venn med? Anonymkode: 9325d...4c9
Siri84 Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Kan du ikke bare gå inn på samtalen deres, og se om han har lest den eller ikke?.. 🤔 1
Cuntzilla Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Vet ikke om det er forskjell på Facebook og Messenger-appen, men jeg hadde også en haug med meldinger jeg ikke hadde sett før, men nå mener jeg at jeg får det som en meldingsforespørsel, som popper opp som et varsel som vanlige meldinger. Så godtar man forespørselen før man kan utveksle meldinger. 1
lillsunshine Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Jeg fikk nylig en meldingsforespørsel (På vanlig nettleser) fra noen (meldingssymbol) også fikk jeg varsel på mobilen om at jeg hadde fått en meldingsforespørsel. Fikk da spørsmål om å godkjenne denne, men kunne gå inn og lese meldinga likevel. Det stod at meldinga ikke ville stå som lest hos mottakaren før jeg godkjente meldingforespørselen. Det er med andre ord mulig at meldinga blir lest uten at det står som lest, dersom vedkommende ikke godkjenner meldingsforespørselen.
Siri84 Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Akkurat nå, lillsunshine skrev: Jeg fikk nylig en meldingsforespørsel (På vanlig nettleser) fra noen (meldingssymbol) også fikk jeg varsel på mobilen om at jeg hadde fått en meldingsforespørsel. Fikk da spørsmål om å godkjenne denne, men kunne gå inn og lese meldinga likevel. Det stod at meldinga ikke ville stå som lest hos mottakaren før jeg godkjente meldingforespørselen. Det er med andre ord mulig at meldinga blir lest uten at det står som lest, dersom vedkommende ikke godkjenner meldingsforespørselen. Ok. Dette visste jeg ikke 😉 Da er det ikke så lett å vite nei..
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 TS her. Jeg visste at det ikke går an å se om den er lest fordi vi ikke er venner. Men skulle ønske jeg visste sikkert om han har fått beskjed om meldingsforespørsel, for da har han jo sikkert lest den. Æsj, skulle bare sendt en SMS istedet. For hvis han har sett meldingen og valgt å ikke svare, blir det jo bare mas å sende SMS - eller å legge han til på Facebook. Eller?! Jeg er så dårlig til dette. Hva ville dere gjort? Vi kommer ikke til å møtes i sosiale sammenhenger tilfeldig, så kleint blir det forsåvidt uansett ikke... Anonymkode: 6a64c...295
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Jeg har fått noen slike meldingsforespørsler som jeg ikke har fått varsel om, så det kan ha gått en tid før jeg oppdaget dem. Jeg har ikke messenger på mobilen, men bruker facebook bare på PC. Ja, jeg er enig i at det vil virke masete å sende SMS i tillegg, så bare la vær å tenke på det mer. Anonymkode: 700e7...184
Legokloss Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg visste at det ikke går an å se om den er lest fordi vi ikke er venner. Men skulle ønske jeg visste sikkert om han har fått beskjed om meldingsforespørsel, for da har han jo sikkert lest den. Æsj, skulle bare sendt en SMS istedet. For hvis han har sett meldingen og valgt å ikke svare, blir det jo bare mas å sende SMS - eller å legge han til på Facebook. Eller?! Jeg er så dårlig til dette. Hva ville dere gjort? Vi kommer ikke til å møtes i sosiale sammenhenger tilfeldig, så kleint blir det forsåvidt uansett ikke... Anonymkode: 6a64c...295 Sjekk på messenger om han har et blått messenger-symbol ved bilde sitt, eller et grått facebook-symbol. Slik jeg har skjønt dette, så betyr blått messenger-symbol at personen har messenger-appen og da får varsel - mens grått betyr at de kun har Facebook og da aktivt må inn og se på meldinger for å se det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 1 time siden, niledh skrev: Sjekk på messenger om han har et blått messenger-symbol ved bilde sitt, eller et grått facebook-symbol. Slik jeg har skjønt dette, så betyr blått messenger-symbol at personen har messenger-appen og da får varsel - mens grått betyr at de kun har Facebook og da aktivt må inn og se på meldinger for å se det. Aha! Takk for veldig godt tips. Da er det som jeg fryktet; Han har lest den, men valgt ikke å svare. Han har nemlig et blått Messenger-tegn 😟 Jaja, livet går videre 😉 Anonymkode: 6a64c...295
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha! Takk for veldig godt tips. Da er det som jeg fryktet; Han har lest den, men valgt ikke å svare. Han har nemlig et blått Messenger-tegn 😟 Jaja, livet går videre 😉 Anonymkode: 6a64c...295 Blått betyr ikke at han har lest, bare at meldingen er levert. Anonymkode: 9325d...4c9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blått betyr ikke at han har lest, bare at meldingen er levert. Anonymkode: 9325d...4c9 Ja, men som hun over skrev, så betyr messenger-tegnet at han får beskjed om meldingen når den kommer. Og da er det ingen grunn til at han ikke skal ha lest den 😟 Anonymkode: 6a64c...295
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Hvis du vil være sikker, send ham en sms. Jeg hadde facebook på mobil og messenger. Slettet begge deler for å ikke sitte med fjeset konstant på mobilen i sosiale settinger. Nå bruker jeg kun facebook når jeg sitter ved laptopen etter endt arbeidsdag. Men mobilsymbolet i chattefanen min gikk aldri vekk, Anonymkode: e540d...e43
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 La dette bære en lærepenge til alle: Ikke skriv FB-beskjed til noen du ikke har på listen din hvis det er viktig å ha visshet. Da er det SMS som gjelder! Anonymkode: 2a1c0...7f4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men som hun over skrev, så betyr messenger-tegnet at han får beskjed om meldingen når den kommer. Og da er det ingen grunn til at han ikke skal ha lest den 😟 Anonymkode: 6a64c...295 Han får ikke beskjed før han fysisk åpner messenger-appen, det er først da meldingsforespørselen vises. Jeg fikk en sånn forrige uke, og fikk ingen varsel før jeg åpnet selve appen😉 Visste forøvrig ikke at man kan lese meldingen uten at avsender får beskjed 😔 Anonymkode: f81ec...c3b
smilo Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 10 timer siden, lillsunshine skrev: Jeg fikk nylig en meldingsforespørsel (På vanlig nettleser) fra noen (meldingssymbol) også fikk jeg varsel på mobilen om at jeg hadde fått en meldingsforespørsel. Fikk da spørsmål om å godkjenne denne, men kunne gå inn og lese meldinga likevel. Det stod at meldinga ikke ville stå som lest hos mottakaren før jeg godkjente meldingforespørselen. Det er med andre ord mulig at meldinga blir lest uten at det står som lest, dersom vedkommende ikke godkjenner meldingsforespørselen. Takk for informasjonen. Da kan jeg regne med at meldingen jeg sendte tidligere denne måneden er lest :D Tilbakemeldingen tilsa nemlig det selv om den står ulest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå