Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver en relativt liten butikk i Harstad og i går ble vi frastjålet en gjenstand. Kjenner ikke identiteten til vedkommende, men vet hvor han hadde vært innom og handlet tidligere. Der har de videoovervåkning. Er det noen mulighet for at politiet kan hente ut bildene og finne ut hvilket kort han betalte med og så løse saken på den måten? Eller er det ikke noe vits i å anmelde engang?

Anonymkode: 7a357...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke for meg at det er noe politiet bruker ressurser på nei. Og hva slags bevis har du for at vedkommende har stjålet fra deg?

• Liker 1
Skrevet

Du kan anmelde og fortelle det du skriver her nå til Politiet, men da  du være 100% sikker på at det er samme person som har stjålet fra flere butikker. Det er stor sjanse for at saken blir henlagt, men man skal aldri si aldri. 

Skrevet

Det der høres jo ut som en jobb du kan gjøre selv. Når du har navnet på kunden kan du gå til politiet med det.

Skrevet
6 timer siden, Glitnir skrev:

Ser ikke for meg at det er noe politiet bruker ressurser på nei. Og hva slags bevis har du for at vedkommende har stjålet fra deg?

Det ble observert av flere og vi har også ksmeraovervåkning som viser at han bærer rundt på den og går ut. Det er en gjenstand til ca 8000,- så det er jo veldig ergelig. 

Skrevet
6 timer siden, dillyduzit skrev:

Du kan anmelde og fortelle det du skriver her nå til Politiet, men da  du være 100% sikker på at det er samme person som har stjålet fra flere butikker. Det er stor sjanse for at saken blir henlagt, men man skal aldri si aldri. 

Jeg er 100 % sikker på at han stjal hos oss, men ikke hos flere. Men jeg vet at han var innom apoteket og betalte med kort i følge observasjoner fra andre. Det var derfor jeg lurte på om de kunne fnne identiteten hand ved å se på overvåkningsfilmen og sammenligne kortinformasjon med klokkeslettet på bildene og finne ut hvem det var. 

Skrevet
9 minutter siden, prt90 skrev:

Det der høres jo ut som en jobb du kan gjøre selv. Når du har navnet på kunden kan du gå til politiet med det.

Jeg har ikke navnet på han. Det var detfor jeg lurte på om politiet kunne finne det ut ved å sammenligne bilder fra overvåkningen med kortinformasjonen hans. 

Skrevet

Tror du overvurderer hvor mye du kan se på et overvåkningskamera.. Kortnummeret til vedkommende liksom?? Jaja, da har de bra overvåkningsutstyr på apoteket i så fall..  

Anonymkode: 461dc...9bf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du overvurderer hvor mye du kan se på et overvåkningskamera.. Kortnummeret til vedkommende liksom?? Jaja, da har de bra overvåkningsutstyr på apoteket i så fall..  

Anonymkode: 461dc...9bf

Nei det tror jeg selvfølgelig ikke. Men kortinformasjonen må jo finnes på et bilag i butikken og hvis vi kan se ut i fra overvåkningen at han f.eks betalte med kort kl 14.37 så burde det finnes opplysninger i kassasystemet om hvilket kort som ble benyttet da, også kontakte banken eller noe. Får ikke noe svar på dette hos politiet. Fikk beskjed om å ringe tilbake på mandag. Vi kan jo ikke gjøre noe av det selv. Det må jo gjøres av politiet. 

• Liker 1
Skrevet

Dytter litt på denne i håp om at noen kan svare meg om muligheten til å få identifisert vedkommende. Begynner å bli litt fortvilet.

Det er en skulptur til 8000,- som er stjålet og kunstneren vil vel ha pengene sine uansett hvordan den forlot butikken. 

Skrevet

Du må anmelde. Butikken han handlet hos har ikke kortnummeret hans, men banken har antakelig tilstrekkelig til å kunne finne det ut. I midlertidig gir banken kun slik info til politiet, men politiet gjør ikke noe uten anmeldelse.. 

Dog dessverre en mulighet for at politiet henlegger (les: ikke prioriterer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...