AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Det er litt tradisjon i min familie å kjøpe flere gaver. Gjerne en stor hovedgave, og masse små tilleggsgaver. I år har jeg kjøpt Lego friends tivoliet til min ene datter (pris ca. 900), men så har jeg kjøpt litt gaver i etterkant, og My little pony slott til min andre datter, så har telt nå at jeg har kjøpt 8 gaver til henne - men jeg skriver fra nissen på noen, fra søsteren på noen, fra mamma og pappa på noen, fra mamma, pappa og søster på noen. Noen av gavene er klær, noen er små leker, bøker osv. Så til sammen er nok gavene på over 2000 per barn. De har større ting de trenger, ski, ipad og sånne ting, så derfor har jeg ikke lagt penger i å kjøpe slike store gaver, og de er så små ennå at de syns det er spennende å ha mange pakker. Vi har også tradisjon om at de får åpne en liten gave på morgenen. Jada, jeg liker å skjemme bort barna Nå har vi ikke så stor slekt, så det er ikke slik at det kommer til å strømme på med masse andre gaver, det blir toppen 6 gaver fra familie ellers. Jeg syns det er koselig at vi har en lang pakkeseanse, det blir litt som nyttårsraketter Må spare den beste gava til sist da Anonymkode: 87120...67a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Ja, hovedregel er minst 10 og pakke opp Anonymkode: 730cd...ec1 1
Timseh Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Nei, de får en gave av oss foreldre, i hvert fall de to minste, nettopp fordi jeg ikke ønsker at de skal bli bortskjemt. Har selv vært et bortskjemt barn og jeg satt ikke pris på ting til slutt. Mine barn får kun gave til jul og bursdag og setter derfor pris på en sokk. Helt unødvendig med mange gaver. Det er barn, de trenger ikke ti forskjellige ting å velge mellom. Hva samboer gjør med sin eldste er meg revnende likegyldig (han pleier å få en del dyrere gaver), så lenge ikke mine barn blir overlesset med gaver, er jeg fornøyd. Julen handler ikke om pakker. 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Forsøker å holde meg til en pakke. ☺ Det perfekte hadde vært en gave fra oss, en fra fars side og en fra min side. Ordentlige ting + noen pakker med klær og farger ol som vi foreldre setter stor pris på. Har aldri likt pakkehaugen full av plastikkræl jeg ser hos andre. Mye billig som går i stykker og må kastes etter ett par mnd. Anonymkode: a48c6...ac4 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Her er barnet ett år. Får ikke gave fra oss foreldre enda. Men blir sikkert rundt 30 pakker likevel. Jeg og mannen har mange søsken og stort sett kjøper man flere små gaver enn en stor. Anonymkode: d89a3...b9c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Her får barnet en gave fra oss. Anonymkode: fa17f...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Jeg kjøper 3-4 pakker som regel, men verdien overstiger sjelden 1000 kroner pr barn. F. Eks lego friend til 700, neglelakk til 50, øredobber til 150 og en drikkeflaske til 100 får det ene barnet i år. Men vi har liten familie så de får maks ti gaver, og en av de får de om morningen og en fra nissen. Men jeg har en niese hvs mor mener at julen bare handler om mest mulig gaver. Vi feirer med de annet hvert år og den stakkars ungen drukner i gaver. Jeg sluttet å telle på 40 i fjor. Og mesteparten er bare små tulleting som blir glemt i det gaven er åpnet. Anonymkode: d1301...2b3 1
Gjest Nori Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Vi ønsker å begrense gavehaugen. I år ble det tre gaver fra oss, hvor av en allerede er gitt. I fjor fikk han en. Ønskelisten til venner og familie er ting han trenger, som ull og klær å vokse i.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Sønnen vår får en gave fra oss, en stor togbane. Vi har svær familie, så kommer ikke til å bli lite gaver til han. Anonymkode: 6332c...738
Hamik Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Av meg(mor) får barna to stk, en fra meg og en fra søsken, hos far får de en heil hau, har ikke lagt meg oppi det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 1-2 gaver og en som svarer at de ikke gir til en ettåring? er det ikke lite? Anonymkode: 730cd...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 Har 2 barn, 12 og 8, det får 2 gaver av oss foreldre + at de kjøper en til hverandre Anonymkode: 71552...02a 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 Mitt barn får iallfall 20 pakker til sammen, brukt rundt 8000, blir som regel det til jul og bursdag. Anonymkode: d51ba...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Vi bestemmer hvor mye de skal få for, og av og til får de en pakke, av og til får de to eller tre. Det kommer an på hva de ønsker seg/trenger. De får for like mye, men i år får datteren 4 pakker fra oss, mens sønnen får 2. De får uansett bare fra 3 andre personer, så gavehaugen er ikke så stor uansett. ,, Anonymkode: 2cb39...559
Kara W Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 Jeg elsker å gi gaver, så til å begynne med kjøpte jeg inn mange gaver til barnet, og det samme gjorde tre sett med besteforeldre (første barnebarn på begge sider). Det året han var tre år brukte vi tre dager på å åpne gaver, fordi han rett og slett orket ikke så mange på en gang. Da satte jeg foten ned, og prøver veldig hardt å begrense både meg selv og besteforeldre. Fra oss får de en gave fra nissen, av fra foreldre og en fra søsken. Om de får flere ting fra oss kan jeg pakke inn i en gave, f.eks en pakke lego og en genser i samme.
Siri84 Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 (endret) I år har jeg kjøpt sydentur til meg og barna i gave til alle, fra alle. (Denne turen hadde de fått uansett, da det er for å besøke familie). Dette vet barna om. Jeg ga dem valget om å få en ekstragave på julaften, eller "fancy" kalender. De valgte en ekstra gave til jul, og sjokoladekalender til 9kr. Så de får nok headset til tab av meg. Dette trenger de, da de sjeldent vil se det samme de gangene de får bruke nettbrettene sine, ved reiser (både i bil og på fly). I utgangspunktet tenkte jeg de ikke skulle koste noe særlig. Men Jeg er så ufattelig lei av slike med dårlig kvalitet som blir ødelagt med en gang, så jeg tenkte å kjøpe noen litt ordentlige til rundt 1000kr. Da jeg skal handle gaver både fra besteforeldre, oldeforeldre, to av mine tanter og barnas tanter og onkler, blir det nok spleising her 😉 Veldig greit at hver familie gir pengene i forkant, slik at vi kan kjøpe noe barn trenger, ønsker seg og vil ha. Og samtidig ha en liten kontroll på gavehaugen... Dette fungerer ihvertfall for oss 😉 I tillegg får de en liten gave fra hverandre og en film på viaplay/playbutikken i morgengave (pleide å kjøpe dvd, men fant ut at med nettbrett og mobiler på reise, er det mye bedre. Da har alle tilgang til dem heletiden 😉). Barna har 2 juler, og jeg er usikker på hvordan de gjør det hos far, men vet de har en farmor som elsker å skjemme dem bort med mange små og litt store ting. Jeg tenker det er hennes valg, og bare koselig. 😉 Barna er foresten 7 og 9 år 😉 Endret 17. desember 2016 av Siri84
Minlillesky Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Jeg handlet en del julegaver i år til min datter på fem år. Hun får 15 gaver av meg. Blant annet akebrett, brettspill, hoppestokk, hjemmestrikket osv. Så kommer gaver fra bestemor og bestefar fra mor og far sin side, samt gave fra far hennes og hans samboer og tanter og onkler. Blir mange gaver. Selv om hun får mye gaver, så setter hun pris på ullsokker i gave. Hun blir veldig glad for et par hjemmestrikket ullsokker i gave. Sånn var det da jeg var liten og. Mange gaver, men jo eldre man ble jo mindre gaver fikk man. Vi barna er nå voksne, ikke bortkjemte og setter pris på små og få gaver. Særlig hjemmestrikkede og hjemmelagde gaver. Elsker jula og pakker. Min datter får gaver hun trenger, ikke vræl som blir ødelagt bare man tar på det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 Uh, nå føler jeg meg smålig som kun hadde tenkt å kjøpe en slik tråbil til 1-åringen Anonymkode: 33de0...f55
Siri84 Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uh, nå føler jeg meg smålig som kun hadde tenkt å kjøpe en slik tråbil til 1-åringen Anonymkode: 33de0...f55 Hvorfor? Fordi den gaven er ultramegasuper til en 1åring? 😂 Skal love deg det blir dyrt nok med årene, 1åringen din kommer til å elske gaven, det er jo det viktigste, er det ikke? 😉 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 Sønnen vår får en gave som koster 5000kr i fra oss i år, men da er bestemødrene med å spleiser. Han er straks tenåring hvis det har noe å si. Anonymkode: 15bc5...570
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå