AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 ...er det mulig å bli sånn passe god i (så god at det er gøy) når en er sånn 30-40-ish? En idrett eller sport som ikke krever muskler og kondisjon for å mestres, men som allikevel bygger begge deler, og som er gøy fra starten av og ikke så kjedelig å være dårlig i. Kanskje litt mye forlangt, men også kanskje verdt et forsøk. Takk på forhånd for forslag. Anonymkode: 4b923...524
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 ...og vær så snill, ikke foreslå sykling. Forslag om å ta opp sykling vil bli rapportert. Anonymkode: 4b923...524 2
Gjest Hold the door Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Akkurat nå, visningsnamn skrev: Litt kondisjon må du vel ha, og du bygger ikke så mye styrke, men hva med innebandy? Njæ. Virker så kjipt å være dårlig i. Akkurat som fotball. Anonymkode: 4b923...524
Wiggins Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Njæ. Virker så kjipt å være dårlig i. Akkurat som fotball. Anonymkode: 4b923...524 Det høres ut som du har grunnleggende feil innstilling. Ingen er født flinke, alle som er gode i noe har vært nybegynnere en gang. Det er en del ballidretter som ikke krever særlig med styrke eller kondisjon, men de bygger heller ikke så mye av det. Bordtennis er et eksempel (ja, jeg har spilt det og vet at man kan bli sliten av det, men ikke på langt nær så sliten som å f. eks. jogge intenst i like lang tid som man spiller tre sett). Hvis du vil unngå tekniske idretter som ballidretter fordi du ikke har lyst til å bruke tid på å bli god gjenstår idretter der styrke og/eller kondisjon er avgjørende. Jeg vil foreslå kampsport. Du blir neppe noen mester når du begynner i en alder av 30-40 år og ikke minst med en dårlig innstilling, men du kan plukke opp et og annet, få bedre kjernemuskulatur og kroppskontroll. Det er ikke så viktig hvilken kampsport du velger, velg noe som det fins et tilbud av der du bor. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Vil tro det meste krever et visst nivå av styrke og kondisjon. Svømming er man jo tilnærmet vektløs da i det minste? Men kan være tungt det og. Yoga, pilates? Jeg vil egentlig foreslå kampsport. Tungt som faen men helt fantastisk morro. Anonymkode: 603cf...775
Wiggins Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil tro det meste krever et visst nivå av styrke og kondisjon. Svømming er man jo tilnærmet vektløs da i det minste? Men kan være tungt det og. Yoga, pilates? Jeg vil egentlig foreslå kampsport. Tungt som faen men helt fantastisk morro. Anonymkode: 603cf...775 Det krever ikke mye anstrengelse å holde seg flytende siden man får oppdrift av vannet man fortrenger, men det er få ting som er så utmattende som å svømme fort. Det er mye mer utmattende enn å sprinte, fordi man bruker så mange flere muskelgrupper. Dessuten er god teknikk veldig viktig i svømming, mye viktigere enn i sykling, selv om et visst minimum av teknikk er viktig også der.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Håndball er lett, der skal man kun kaste rundt på en ball og løpe opp og ned langs banen, ikke er det vanskelig å bli god heller Anonymkode: e613a...c67 1
DobbelX Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Skyting da? Du trenger nok noe kondisjon og muskler for å kunne konsentrere deg godt nok og holde en stabil posisjon, men jeg ser for meg at det er en idrett det går an å bli god i som voksen (med nok trening så klart).
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 Kommer an på hva du mener med god. Om du mener toppidrettsutøver eller bare mestring. Men du kan fint begynne med hva som helst du liker å gjøre og få en god progresjon i starten. Uansett hva du begynner med så lenge du liker det du holder på med. Anonymkode: e6c18...f6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå