Gå til innhold

Flyttet, når slippe katten ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har nettopp flyttet med min kjæreste til en kjellerleilighet(foreldrene bor over oss, men egen inngang). Og jeg har tatt med meg katten min som er 5 år gammel.. han er også kastrert. Har hatt ham inne i to uker nå og når kan jeg slippe ham ut? Er så redd for at han skal stikke av:( han er en liten pingle og gjemmer seg så fort det kommer noen inn i leiligheten og er veldig skvetten... men han elsker og være ute og han savner det ser jeg, står i vinduet hele tiden... og det er ikke mye for han å gjøre her inne da det ikke er noe stor plass:( føler dette jegholder på med dyreplageri!!!! Stakkars pus... 

så når kan jeg slippe ham ut? 

Anonymkode: f7126...ec8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde min inne 4-5 uker da vi flyttet. Gikk med han i bånd noen ganger først. Evt bør man være ute sammen med dem den første gangen, i starten, til de stikker av 😂

Anonymkode: 60328...924

• Liker 1
Skrevet

Så lenge😮? Jeg føler meg så slem:(( han elsker å være ute... bør man også ha di i bånd? 

Skrevet

Jeg har flyttet 3 ganger med min katt. Har holdt henne inne til jeg ser at hun har slått seg til ro og "kjenner" huset. Første gang vi flyttet var hun inne i 2 uker, andre gang i kun noen dager og siste gang var hun inne i over 1 måned.

Anonymkode: 9221e...1bc

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet 3 ganger med min katt. Har holdt henne inne til jeg ser at hun har slått seg til ro og "kjenner" huset. Første gang vi flyttet var hun inne i 2 uker, andre gang i kun noen dager og siste gang var hun inne i over 1 måned.

Anonymkode: 9221e...1bc

Hvordan merker man om katten "kjenner" huset?:)

Skrevet

du sier han er skvetten og gjemmer seg, var han det før dere flyttet ? 

Jeg holdt min helt inne 2 uker, så tusla vi i bånd en dag, så slapp jeg ut. 
Min elsket være ute der vi bodde før, men etter vi flytta så virker det som han mistrives ute. Nå vil han helst være inne å sitte i vinduet for å se ut. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, _popcorn_ skrev:

du sier han er skvetten og gjemmer seg, var han det før dere flyttet ? 

Jeg holdt min helt inne 2 uker, så tusla vi i bånd en dag, så slapp jeg ut. 
Min elsket være ute der vi bodde før, men etter vi flytta så virker det som han mistrives ute. Nå vil han helst være inne å sitte i vinduet for å se ut. 

Ja han var egentlig det, alltid vært en pingle haha. Men blitt litt ekstra skvetten nå føler jeg. OK så jeg bør kjøpe meg bånd?

Skrevet

om han er mer skvetten nå, så er det ofte ett tegn på at han ikke har slått seg til ro inne. 
Min var veldig urolig inne de første 2 ukene.  
La han få bli avslappet (slik osm han var før flytting), får du begynner ta han med ut. 
Han har mye nytt han skal sette seg inn i inne, la han finne ut av det først :) 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge😮? Jeg føler meg så slem:(( han elsker å være ute... bør man også ha di i bånd? 

Hvorfor sier du slem" om å beskytte katten din mot en tidlig død ved å holde den lenger inne?? Skjerp deg!

Anonymkode: 24202...e22

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja han var egentlig det, alltid vært en pingle haha. Men blitt litt ekstra skvetten nå føler jeg. OK så jeg bør kjøpe meg bånd?

Ja absolutt. Det er null problem å vende katt til å ha på bånd 

Skrevet

Jeg har også god erfaring med å la den gå seg noen turer i nærmiljøet med bånd. 

Trenger ikke å vente så lenge dersom du bruker bånd på den.

Anonymkode: 17835...8f7

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du slem" om å beskytte katten din mot en tidlig død ved å holde den lenger inne?? Skjerp deg!

Hehe, fordi den liker så godt å være ute, får så dårlig samvittighet!

Men da får jeg prøve meg frem med bånd! Takk :)

Skrevet

Går på tur med katten min uten sele. Det fungerer fint på dem, men nok ikke på alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...