Gå til innhold

Kommende svigerbror og svigerinne copycats eller? What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da viser det seg at min kommende svigerbror (altså broren til min forlovede) og svigerinne skal gifte seg samme år og sammen MÅNED som jeg og min forlovede. De visste på forhånd både år og måned når vi skal gifte oss.. Altså, kan jeg reagere på det? Vi skal begge ha utenlandsbryllup også.. 

Det jeg er redd for at at folk velger seg ut et av bryllupene pga økonomi etc.. Vi har jo en del felles familie, så det ville jo vært utrolig synd og leit.. 

Hva tenker dere? Er det noe å reagere på i det hele tatt? Vil jo ikke virke helt hysterisk heller..

Anonymkode: 3cae6...245

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne det være en tanke å ha dobbeltbryllup?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Kunne det være en tanke å ha dobbeltbryllup?

Absolutt ikke. Vi er to svært forskjellige par. Men takker for forslaget da :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke du er hysterisk, hvor lenge i forveien visste de om deres bryllup?

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde blitt forbannet, kanskje jeg er sær, men et sted går grensen. I tillegg skal dere begge ha bryllupet i utlandet, nei vet du hva! Vet ikke hva jeg ville gjort i lignende situasjon, men kjenner jeg blir sint på dine vegner :fnise:

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, funginger skrev:

Jeg synes ikke du er hysterisk, hvor lenge i forveien visste de om deres bryllup?

De har visst det fra dagen etter vi forlovet oss hvilket år og måned vi skal ha bryllupet våres. Vi bestemte oss ganske kjapt for de detaljene, selv om det er lenge til bryllupet. De forlovet seg noen måneder senere og for ikke så lenge siden så fikk vi vite år og måned for deres bryllup... Ble bare så oppgitt da jeg hørte det.. 

Skrevet
6 minutter siden, belle_ skrev:

Jeg hadde blitt forbannet, kanskje jeg er sær, men et sted går grensen. I tillegg skal dere begge ha bryllupet i utlandet, nei vet du hva! Vet ikke hva jeg ville gjort i lignende situasjon, men kjenner jeg blir sint på dine vegner :fnise:

Ja, jeg ble egentlig lei meg, skuffet og samtidig litt sint. Ble absolutt ikke glad for det... Men samtidig så vet jeg ikke om jeg faktisk overreagerer heller og om det i det hele tatt er noe å reagere på..

• Liker 2
Skrevet

Men hva kan du egentlig gjøre med det? Enten må du si i fra, noe som virker ganske upassende (ser for meg: "unnskyld, kan dere kanskje flytte bryllupet deres slik at vi kan ha det som vi ønsker?") Eller så kan dere endre på ting. Det er uansett tap-tap situasjon. Ikke misforstå meg, for jeg syns absolutt at dette var veldig sært og jeg forstår 100 % at du reagerer!

Håper dere finner ut av det.

Anonymkode: e999a...7a1

• Liker 7
Skrevet

Har du spurt dem hvorfor?

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva kan du egentlig gjøre med det? Enten må du si i fra, noe som virker ganske upassende (ser for meg: "unnskyld, kan dere kanskje flytte bryllupet deres slik at vi kan ha det som vi ønsker?") Eller så kan dere endre på ting. Det er uansett tap-tap situasjon. Ikke misforstå meg, for jeg syns absolutt at dette var veldig sært og jeg forstår 100 % at du reagerer!

Håper dere finner ut av det.

Anonymkode: e999a...7a1

Det samme tenker jeg faktisk. Hva kan egentlig jeg gjøre med det? Ønsker ikke å komme i konflikt eller å bli uvenner med noen, vi blir jo tross alt en familie etterhvert.

Men, allikevel HVORFOR velge samme år og måned??

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, funginger skrev:

Har du spurt dem hvorfor?

Ikke direkte, men har spurt mine kommende svigerforeldre da vi på naturligvis kom inn på temaet. Svigermor bare: "kan dere ikke bare ha et dobbeltbryllup?!". Jeg måtte bare le det bort... 

Jeg spurte litt senere om de visste begrunnelsen bak til å sette bryllupet til den samme måneden og da var begrunnelsene absolutt ikke gode, synes jeg. 

Skrevet (endret)

Jeg synes det kan virke som om din kommende svigerinne har noe imot deg og vil stikke kjepper i hjulene for deg og din forlovede, for det er sikkert ikke din svoger som har bestemt det. Det virker ganske beregnende.

Endret av Arabella
  • Liker 8
Skrevet

Jeg tror at hvis jeg allerede ikke hadde booket eller reservert noe, ville jeg flyttet bryllupet mitt. Hvis mine sviger-noe insisterer på å skape konflikt, vil jeg holde meg unna. Det lønner seg sjelden å være drittsekk og hvis de fortsetter sånn vil de før eller senere måtte ta konsekvensene.

• Liker 9
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Wow, samme måned og samme år. Krise. *host*bridezilla*host*

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev:

Wow, samme måned og samme år. Krise. *host*bridezilla*host*

Jeg gidder vanligvis ikke henge meg opp i slike brullypsdetaljer om når hvor og hvordan. Men dette syntes jeg var en smule sært uten at det er bridezella tendenser fra TS.

Jeg hadde revurdert hele min greie, denne svigerinnen kan du nok ikke diskutere med uansett. Hva med å flytte ditt til Norge, droppe kirkebrullyp og ha en vielse ute et sted som betyr mye for deg og din forlovede. Gjestene vil nok prioritere dere, om de slipper å reise til utlandet for å delta. Det er noe satans hærk å bruke feriedagene på å dra ut av landet for å bli med som gjest. Tipper vennene deres er i en alder hvor det fort blir både 2 og 3 giftemål i året, det er faktisk dyrt for gjestene også å være med å feire din store dag.

Anonymkode: 7ee4c...b0e

• Liker 19
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder vanligvis ikke henge meg opp i slike brullypsdetaljer om når hvor og hvordan. Men dette syntes jeg var en smule sært uten at det er bridezella tendenser fra TS.

Jeg hadde revurdert hele min greie, denne svigerinnen kan du nok ikke diskutere med uansett. Hva med å flytte ditt til Norge, droppe kirkebrullyp og ha en vielse ute et sted som betyr mye for deg og din forlovede. Gjestene vil nok prioritere dere, om de slipper å reise til utlandet for å delta. Det er noe satans hærk å bruke feriedagene på å dra ut av landet for å bli med som gjest. Tipper vennene deres er i en alder hvor det fort blir både 2 og 3 giftemål i året, det er faktisk dyrt for gjestene også å være med å feire din store dag.

Anonymkode: 7ee4c...b0e

Vi er fra forskjellige kanter av landet, så en av familiene må reise uansett. Vi kommer ikke til å flytte bryllupet til norge for vi har alltid drømt om å ha et intimt og koselig bryllup i det landet da vi begge er glade i kulturen og har gode felles minner der i fra. Vi skal ikke ha et megastort bryllup, det er bare for nærmeste familie og venner, og i tillegg så skal vi også betale deler av reise-og bokosnadene for gjestene. Skal selvsagt ikke ha gaver i tillegg. Skal ikke utbrodere noe særlig mer av fare for gjenkjennelse for man vet jo aldri hvem som er på KG. 

Skrevet
7 timer siden, Arabella skrev:

Jeg synes det kan virke som om din kommende svigerinne har noe imot deg og vil stikke kjepper i hjulene for deg og din forlovede, for det er sikkert ikke din svoger som har bestemt det. Det virker ganske beregnende.

Skal ikke se bort i fra det, dessverre. Hadde ikke tenkt til å nevne hvordan hun er som person, men kan si så mye som at hun tar mye plass, elsker oppmerkomhet og skal alltid ha viljen sin.. 

Skrevet

Men er det så farlig å spørre hva de tenker, da? Å rolig påpeke det samme som du sier her; "kan det være fare for at slekten vår kun velger seg et av bryllupene pga. store kostnader?". Det hjelper jo ikke så mye å sitte og synse om hvorvidt de gjør det for å være vanskelige eller har kravstore personligheter, til fremmede på nettet. Du aner jo ikke hva de tenker eller hvordan de reagerer før du spør dem. Det kommer hvertfall ikke til å fikses av at du sitter og er fornærmet uten å si et ord. Du aner jo ikke grunnen for at de valgte denne måneden. For guds skyld, du har jo ikke sendt ut innbydelser engang, for alt du vet er de så inne i sin egen bryllupsboble at de har glemt datoen dere sa til dem for lenge siden. Spør dem! Du kan vel ikke vite om det er grunn for konflikt, før du har en begrunnelse for valget de tok? Jeg hadde tatt det opp med dem, og så vurdert om dette er en sak å bli fornærmet av, evt. satt igang med å finne en løsning som passer alle. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, bopera skrev:

Men er det så farlig å spørre hva de tenker, da? Å rolig påpeke det samme som du sier her; "kan det være fare for at slekten vår kun velger seg et av bryllupene pga. store kostnader?". Det hjelper jo ikke så mye å sitte og synse om hvorvidt de gjør det for å være vanskelige eller har kravstore personligheter, til fremmede på nettet. Du aner jo ikke hva de tenker eller hvordan de reagerer før du spør dem. Det kommer hvertfall ikke til å fikses av at du sitter og er fornærmet uten å si et ord. Du aner jo ikke grunnen for at de valgte denne måneden. For guds skyld, du har jo ikke sendt ut innbydelser engang, for alt du vet er de så inne i sin egen bryllupsboble at de har glemt datoen dere sa til dem for lenge siden. Spør dem! Du kan vel ikke vite om det er grunn for konflikt, før du har en begrunnelse for valget de tok? Jeg hadde tatt det opp med dem, og så vurdert om dette er en sak å bli fornærmet av, evt. satt igang med å finne en løsning som passer alle. 

Dette var jo litt av en kommentar da.. Som jeg har skrevet tidligere vet jeg grunnen(e) til at bryllupet ble satt den måneden, og begrunnelsen er absolutt ikke god. Hadde forstått og akseptert det hvis feks hotellet/kirken/ambassaden/villaen kun var ledig da (de har ikke valgt mer enn måned og år ennå), klimaet tilsier at bryllupet helst bør være da, pga jobb, lavsesong for å reise etc.

Er jo en grunn til at jeg etterspør tips/råd på KG, nettopp fordi at jeg har hverken familie eller venner som er gift ennå og som garantert ikke har vært i en sånn situasjon før. Jeg skal selvsagt prate med de om det, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal legge det frem eller om jeg er helt hysterisk siden jeg reagerer på det. Det er jo derfor vi har KG :).  

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo litt av en kommentar da.. 

Du baserer all argumentasjonen din på grunner du har hørt fra andre enn paret selv. Du har ikke snakket med dem ennå, men sitter og konkluderer til fremmede om at svigerinnen din er både det ene og det andre. Og så tar du deg nær av min kommentar også, en kommentar som ikke angrep deg i det hele tatt, men som rådet deg til å sette deg skikkelig inn i den andre siden av saken før du antok at alle var ute etter å ødelegge for deg. Da lurer jeg på; er de eneste kommentarene du kanskje vil høre, de som er enig med deg? Du spurte om råd, jeg kunne ikke få sagt det tydelig nok - slutt å legg ord i munnen på dem, og snakk med dem! Du kan ikke gjøre noe med situasjonen før etter det. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...