Gå til innhold

Hva heter kjæledyret ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysjerrig på hva folk kaller dyrene sine. Ligger det mye omtanke bak eller velger man et "typisk" navn for sitt dyr (katt=Mons, hund=Trofast osv.)

Jeg har tre katter:

:hjertesmil: Masai Mara (fordi hun er en liten grasiøs prinsesse av en kattepus, og hun passer veldig godt til navnet sitt)

:hjertesmil: Tiger (egentlig Tigerlilly, men så fant vi ut at det var en gutt... :oops: )

:hjertesmil: Mr. Big. (fordi han var den lille ynkelige i søskenflokken og det gikk en liten djevel i oss og han ble hetende Mr Big)

Så hva heter ditt/dine dyr?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige katten het Milkyway av den grunn at den hadde alle mulige sjokoladefarger i pelsen sin.

Den jeg har nå heter Ata, som er hentet ut fra en bok. i boken er Ata kriger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ennå ikke fått hunden våt, men har allerede bestemt navn: Anthon von Friizbee. Navnet ble valgt fordi Jack Russel terriere også er kjent som frisbee-hunden... Det blir Anthon til vanlig :wink:

Skrevet

Har en rottweiler / labrador og han heter Balder. Ungene til han jeg kjøpte Balder av hadde gitt alle valpene navn, så syntes vi Balder var så søtt! Så vi ville ikke bytte navn på han.

Skrevet

Vår nydelige svart/hvite pusekatt heter Truly Scrumptious, etter prinsessen i Chitty Chitty Bang Bang. :hjerte:

Skrevet (endret)

.

Endret av eve
Utdatert innlegg
Gjest Madam Felle
Skrevet

undulatene heter Timmi og Lilli

kaninen heter Rocky og

hamsteret heter Kåre

Skrevet

Mine ildere heter Lotte og Spike.

(begge hadde navn da jeg fikk dem, og jeg ser ikke helt poenget med å bytte)

Katten, som bor hos mine foreldre, heter Miranda.

Hundene mine het Fido (svær blanding, veide nesten 60 kg) og Conye (Irsk Ulvehund)

Andre katter jeg har hatt het: Trine, Snehvit, Punky, Pusur, Mons og Leo.

Undulatene mine het Kikki og Tito

Iguanaen jeg passet en periode het Pulver.

Skrevet

Marsvinet vårt heter Gart - fordi vi ikke ble enige om navn, og Gary var det som stod på stamtavla hans.

Skrevet

Katten hos mamma og pappa heter Asterix.

Vi skal selv få oss katt over jul og lurer på navn..vil ha noe som ikke er typisk katte navn..gjerne noe som man feks ville assosiert med et annet dyr..ala Trofast(hund) dagros(ku)....

DEt som er mest aktuelt tror jeg er Biceps (etter en gås på barne tv.) også har vi ledd litt av Bull-shit men siden vi har abrn blir det litt dumt... :oops:

Skrevet

Pusen min heter Zico. Han er oppkalt etter kanskje tidenes beste fotballspiller. Det ser ut som han slekter på navnefaren sin, for Zico er en racer med ball, fanger absolutt alt! Men da burde han vel kanskje ha vært keeper... :-)

Når jeg var liten hadde vi en Chow-Chow. Han het Big Leo. Ganske så passende egentlig! :wink:

Skrevet

Pusen min heter Tigris. Kanskje ikke så originalt, men han ER en tiger, for han er schwær! :tunge1:

Tiger (egentlig Tigerlilly, men så fant vi ut at det var en gutt... )

VI hadde også en katt da jeg var mindre som vi trodde var en gutt, han het Monsen. Men plutselig en dag fikk "han" et kull med kattunger! Da ble det Fru Monsen, gitt... :ler:

Skrevet

Hunden vår heter Qba, og hunden jeg kjøpte til mamma og pappa heter Alfa.

Skrevet

Jeg har ikke fått hjem vovsen min enda, men navnet er i boks. Idefix skal han hete. (vi har fått navnet fra Asterix og Obelix, (of course), -det er en tegneserie som både jeg og samboeren min liker.

Den lille hunden til Obelix kan ligne på en Cairn terrier, som er rasen vår lille tass tilhører. Dessuten har den en sånn typisk terrierpersonlighet,- liten, søt og snill som et lam,- men om noen truer Obelix,, står han gjerne mellom ham og en hel arme med romere. :ler: Stooor hund i liiiten kropp :ler:

Vi var inne på å kalle ham Rattata, til å begynne med, (vi digger Lucky luce og vi :) ), men vi fant ut at det var et vel stigmatiserende navn for en hund å gå rundt med. :hoho:

Kennelnavnet dens er "Cairnstars Mikrian".

Cairnstar er oppdretteren.

Mikrian er sammensatt av de første bokstavene i navnene til barna våre: Midre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Naken: Er det du som har en nydelig minigris som heter Tingeling? Eller husker jeg helt feil..?

Skrevet

Voffsen min heter Benz. Jeg fikk han når han var 6 år, så navn hadde han fått lenge før jeg traff han.

Skrevet

Min skjønnhet heter "Lille Mjau"

Fikk navnet mest fordi jeg synte det var litt morsomt.. Navnet i seg selv er vel egentlig litt misvisende for "Lille mjau" mjauer egentlig ikke så veldig mye - hun er mer opptatt av å male og "gryntehilse". Men i "stakkars meg jeg vil inn situasjoner" passer navnet veldig godt - for da mjauer hun som en gærning! (langtrukne mjaaaaaaaaaaaaaaau)

Og med åra så burde hun vel egentlig fått navnet "Store mjau" - siden mageomfanget har økt betraktelig etter at hun ble sterilisert.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...