Gå til innhold

Kvinner- høyt kcalinntak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig mest av nysgjerrighet lurer jeg på om det er noen kvinner her inne som har hatt et høyt kcalinntak over tid, uten å gå opp i vekt? Tenker da på at man spiser innenfor det som er kroppens kaloribehov, slik at man i teorien ikke skal gå opp i vekt.  At man f.eks trener en del, er i mye aktivitet eller, og spiser *nok*.  Jeg lurer rett og slett på om det finnes kvinner som spiser mer enn den magiske 2000-grensen. Alle jeg kjenner (kvinner) som trener mye gjør gjør det for å gå ned i vekt, og spiser derfor mindre enn kroppen trenger. 

Så, anyone? Med "mye" tenker jeg fra ca 2200 og opp. Hadde vært interessant om det finnes noen aktive kvinner som spiser mer enn 3000 kcal daglig her!

Anonymkode: c79ac...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke aktiv og spiser sikkert 3000 uten å gå opp i vekt. Har ikke orket å lage mat og bare spist dårlig fast flod mat hver dag. Siste måneden har jeg gått ned 3 kg. Aner ikke hvorfor. Har vært mye å ta inn i livet og livet har vært alt fot mye i det siste. Kanskje derfor. Går aldri ned egentlig utenom at jeg slanker meg bevisst med lite kalorier og trening. 

Anonymkode: c91b0...99a

Skrevet

Da jeg var tenåring spiste jeg godt over 2000 kcal pr dag uten å gå opp i vekt. Jeg telte ikke kalorier dengang, men når jeg tenker tilbake på hva jeg spiste i løpet av en dag så lå jeg nok ganske høyt. Nå er jeg 30 år og merker at forbrenningen har gått litt ned, men har fortsatt perioder hvor jeg spiser over 2000 kcal uten å legge på meg. Har aldri slanket meg.

Jeg er 166 cm og 52 kg og trener 3-4 ganger i uken. 

Anonymkode: 33132...6e3

Skrevet (endret)

Ingenting magisk med den "2000 kcal-grensa"! ;)  Jeg spiser godt over det når jeg skal holde vekta, jeg er ikke "naturlig slank", men jeg er naturlig aktiv, og på 2000-2300 kcal kan jeg gå ned i vekt med mitt aktivitetsnivå.

Over 3000 kcal om dagen blir mye mat, og nok ubehagelig mye når kostholdet mitt består av mye mettende mat med lav kaloritetthet, hvis jeg skulle opp i et sånt kaloriinntak måtte jeg spise så mye, eller så "dårlig" mat (godteri, potetgull etc) at jeg ikke ville følt meg særlig bra, og ikke hatt energi til å holde meg så aktiv som vanlig. Men jeg kan lett komme opp i 2500 hvis jeg har trent virkelig hardt/vært i mye aktivitet, da vil jeg også ha større appetitt. Det stemmer også overens med det programmer som regner ut kaloribehov vil si er vedlikeholdsnivået mitt på en slik dag.

Så ja, det er fullt mulig, men både hvis jeg vil litt ned i fettprosent og har kaloriunderskudd, eller vedlikeholder vekta, spiser jeg et varierende antall kalorier fra dag til dag(det kan fort variere med 200-700 kcal), alt etter hvor sulten jeg er, hvor mye jeg har å gjøre, hvor mye jeg trener etc. Det jevner seg som regel ut til samme sum som planlagt fordelt over en uke.

Endret av Hot mess
Endret p.g.a klønete setningsoppbygging
Skrevet

Når jeg er i friske perioder og trener spiser jeg i snitt 2500 kcal pr dag. Det er vel helt normalt for en gjennomsnittlig kvinne. 

Anonymkode: 2e564...045

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro jeg spiser en god del mer enn 2000 i snitt. Men jeg teller aldri kalorier. Jeg er tynn, BMI 19. 

Sånn grovt sett spiser jeg vel en 6 tjukke skiver, solid middag, dessert eller godteri hver dag, frukt og litt småtterier i tillegg. Ingen produkter er lavkalori akkurat..Trener lavintensitet, anstrenger meg aldri. Stabil vekt i 10 år eller mer.

Anonymkode: 4628d...e31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...