AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Jeg kjenner en som bor hjemme, men har adresse hos noen andre og hever fullt borteboerstipend. Hele familien støtter dette, selv om studenten har vært på kant med loven før og det har blitt brukt mye krefter på å fikse problemene denne har stelt i stand for seg selv. Jeg akter ikke å gjøre noe med dette, men jeg lurer sånn på hva som gjør at en hel familie støtter opp om slikt? Hvordan skal denne ungdommen lære forskjell på rett og galt når de voksne viser at det er greit å jukse? For meg blir dette helt likt som å ikke betale skatt, få utbetalt urettmessig støtte fra NAV, lyve til seg forsikringspenger osv. 8000 kroner utbetalt i måneden når man ikke betaler verken husleie eller mat er MYE penger. Anonymkode: 4d098...827
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Det er vel ganske åpenbart at alle voksne mennesker ikke er redelige mennesker, særlig i situasjoner der det er noe som gagner dem selv. Anonymkode: 7cb9d...790 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som bor hjemme, men har adresse hos noen andre og hever fullt borteboerstipend. Hele familien støtter dette, selv om studenten har vært på kant med loven før og det har blitt brukt mye krefter på å fikse problemene denne har stelt i stand for seg selv. Jeg akter ikke å gjøre noe med dette, men jeg lurer sånn på hva som gjør at en hel familie støtter opp om slikt? Hvordan skal denne ungdommen lære forskjell på rett og galt når de voksne viser at det er greit å jukse? For meg blir dette helt likt som å ikke betale skatt, få utbetalt urettmessig støtte fra NAV, lyve til seg forsikringspenger osv. 8000 kroner utbetalt i måneden når man ikke betaler verken husleie eller mat er MYE penger. Anonymkode: 4d098...827 Syns det minst logiske er at han faktisk tar opp lån i det hele tatt når han bor hjemme. Med en deltidsjobb hadde han ikke trengt å ta opp lån i det hele tatt. Ellers er det mulig foreldregenerasjonen ikke reagerer så mye på det, fordi stipendandelen var langt lavere i deres tid og mer "bagatellmessig". 15 år tilbake var den vel 15 %. Enten det eller de går ut fra at han stryker uansett og må betale hele lånet.. Støtter det ikke, men det kan skyldes at foreldrene bare ikke er klar over hvor stor andel som er stipend om han står i dag. Anonymkode: 4e67d...30a
tussi680 Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Egentlig så har ikke du noe med dette å gjøre. Dette vil strafffe seg sjøl i en eller annen form.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 4 minutter siden, tussi680 skrev: Egentlig så har ikke du noe med dette å gjøre. Dette vil strafffe seg sjøl i en eller annen form. Så naiv. Anonymkode: 7cb9d...790 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, tussi680 skrev: Egentlig så har ikke du noe med dette å gjøre. Dette vil strafffe seg sjøl i en eller annen form. Hva mener du? Om det aldri blir oppdaget vil det aldri straffe seg. Jeg stjal selv som 15-åring, fikk aldri konsekvenser. Er 40 nå Anonymkode: 3836a...bad 1
Kjetil E Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som bor hjemme, men har adresse hos noen andre og hever fullt borteboerstipend. Hele familien støtter dette, selv om studenten har vært på kant med loven før og det har blitt brukt mye krefter på å fikse problemene denne har stelt i stand for seg selv. Jeg akter ikke å gjøre noe med dette, men jeg lurer sånn på hva som gjør at en hel familie støtter opp om slikt? Hvordan skal denne ungdommen lære forskjell på rett og galt når de voksne viser at det er greit å jukse? For meg blir dette helt likt som å ikke betale skatt, få utbetalt urettmessig støtte fra NAV, lyve til seg forsikringspenger osv. 8000 kroner utbetalt i måneden når man ikke betaler verken husleie eller mat er MYE penger. Anonymkode: 4d098...827 Jeg synes faktisk du skulle melde dette, dette er svindel og bedrag. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Om det aldri blir oppdaget vil det aldri straffe seg. Jeg stjal selv som 15-åring, fikk aldri konsekvenser. Er 40 nå Anonymkode: 3836a...bad Er enig, i en eller annen form. Ens grunnverdier slår ut på mange områder og biter en i ræva, selv om ikke alle ser sammenhengen. Anonymkode: afc2a...b7c
funginger Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 8 timer siden, tussi680 skrev: Egentlig så har ikke du noe med dette å gjøre. Dette vil strafffe seg sjøl i en eller annen form. Så klart har vi alle noe med om andre i samfunnet gjør ulovlige ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå