Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte tidligere i år en ny jobb der jeg stortrives og føler at "det er her jeg hører hjemme". Går godt ilag med alle ansatte, men selvfølgelig er det noen jeg prater mer med enn andre. Slik er det jo bare. Men det er noe jeg synes er skikkelig dumt og kanskje litt sårende også. I ett par episoder nå har jeg opplevd at noen av dem arrangerer kosekvelder og fester, og jeg har ikke blitt invitert. Men jeg er nok ikke den eneste, men jeg synes det er domt å bli "utenfor". Nå fikk jeg spørsmål sist uke: "Skal du til henne på romjulen?" Og da svarte jeg nei og blir ett stående teit spørsmålstegn og får til svar "hun har sikkert bare invitert noen av oss, ikke tenk på det!" Men såklart tenker jeg på det, jeg grubler masse.

Dette synes jeg bare er så domt, hvorfor bare inkludere noen og ikke alle? De må i det minste slutte å snakke om det rundt oss som ikke blir invitert.

Så det jeg lurer på: Er dette normalt? Er jeg den eneste som opplever slik? Takker og bukker hvis noen som leser dette har opplevd lignende, da er det godt å se at jeg ikke er den eneste!

På privaten har jeg nære venner, nærmere 10 nære venner og mange bekjente som jeg møter av og til på fest/går tur. Men jo mer eldre vi blir jo mindre tid har vi, pga jobb familie etc.

Men jeg er litt sjenert i starten når jeg blir kjent med folk,  det har jeg alltid vært siden barndommen. Det er som jeg føler at nå som jeg er eldre så føler jeg at det er vanskeligere å bli kjent med nye nå enn hva det var før. 

Er jeg alene?

Anonymkode: db347...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke i barneskolen du går. Det er jobben din!

Anonymkode: 1a2e9...65f

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke i barneskolen du går. Det er jobben din!

Anonymkode: 1a2e9...65f

Jeg forstår litt av det du mener og er enig i det. Takk for svar.

Anonymkode: db347...8c2

Skrevet

Opplevd lignende situasjon for en liten stund siden. Var en på treningen som skulle ha fest og visste ikke noe før en sa han skulle til henne på fest i mrg. Han sa i tillegg at hun sikkert kom til å invitere meg også. Hørte ikke noe mer om festen.

Har opplevd mange slike situasjoner.

Sikkert ikke bevisst i din situasjon siden du er ny og ikke naturlig element i den "gjengen" på jobben. 

Noen er og muligens redde for å endre dynamikken blant kollegene/vennene sine ved å innlemme nye mennesker. 

Tror jeg ville invitert på fest, middag, vorspiel etc. eller til sosiale treff ute som quiz, bowling etc.

Skrevet

Sånn har det vært på flere av stedene jeg har jobbet. Det blir noen klikker som holder sammen, og noen blir holdt utenfor. Jeg skjønner at du blir litt såret.

Anonymkode: 6720e...324

Skrevet

Hvorfor inviterer ikke du til en sammenkomst, om det er hjemme hos deg eller f.eks bowling, og inkluderer alle? 

Anonymkode: f19b1...264

• Liker 1
Skrevet

Det et normalt, og det går seg som regel til. 

Jeg har jobbet flere steder, og det har alltid vært vennskap og ulike grupperinger. Ofte er det for mange til å inkludere alle når noe skjer, så noen skiller må alltid trekkes. Det har jeg opplevd, og det har jeg vært skyldig i selv. 

Men er man omgjengelig og hyggelig, tar initiativet selv, og sørger for å aldri være snurt for at man ikke er invitert, går det alltid opp over tid. Det handler om å være trygg på seg selv, og ha forståelse for at ikke alle kan inviteres alltid. 

Skrevet

Jeg kjenner på akkurat det samme selv. De blir liksom aldri noe mer enn bekjente.

Anonymkode: ff81b...4e7

Skrevet

Jeg er en av dem som i mange år har dratt i gang mye sosialt på jobb, ut å spise, lønningspils, julebord, sommerfest, konserter, quiz osv. I alle år er det de samme som blir med og de samme som aldri dukker opp. Fremdeles innviterer jeg innimellom alle sammen, men etterhvert er det blitt slik at både jeg og andre av de som alltid blir med arrangerer ting oss i mellom uten å innvitere alle. Vi er blitt en god gjeng som trives i hverandres selskap, og som vet vi har det kjekt i lag. Vi inkluderer nye ansatte, men samtidig er det ikke alltid at det passer seg sånn, f.eks når vi skal møte folk som jobbet hos oss tidligere eller skal på ting der det er begrenset deltakelse. Det å innvitere alle på vors kan i verste fall medføre at alle 40 på avdelingen dukker opp, og det har ikke jeg plass til i min stue... Men i steden for å klage, hvorfor drar du ikke i gang noe selv? Hvis du viser initiativ og interesse så blir du nok dratt med etterhvert.

Anonymkode: e6895...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...