Gå til innhold

Kan plutselig ikke bruke sminke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okeeei.... uff, jeg er vel det man kan kalle over gjennomsnittet glad i sminke. Jeg brukte mye tid på sminke før og følte meg vel med foundation, litt solpudder, mascara og øyenskygge. Nå har det seg sånn at jeg har fått tørre øyne av medikamenter (holder på å slutte med dem), og det ser ut til at øynene verken godtar det ene eller det andre sminkeproduktet. Det er bare å droppe pudder, foundation, mascara og hvert fall øyenskygge (!!). Øynene blir irriterte og såre, og jeg holder ikke ut med sminke mer enn noen få minutter. Jeg er vel ikke stygg uten sminke, så jeg føler vel egentlig ikke at jeg bør klage så fryktelig.. Har relativt mørke bryn, men lite vipper. Likevel føler jeg meg absolutt IKKE fresh, og tanken på å skulle dra på fester, begynne på ny skole osvosv helt sminkefri ... det er en nedtur. Sminkefri til enhver tid er ikke er min stil overhode. Jeg føler at jeg har selvtilliten til å gå uten, men merker at det går utover humøret og selvfølelsen litt. Hvilken kvinne liker å føle seg som nyoppstått til enhver tid? Huff.

Noen tips?? Blir overlykkelig om noen kan hjelpe meg..

Anonymkode: 54248...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså: om du oppriktig ønsker å bruke sminke, så må du legge ut tid og penger på å finne ut hva det er ved din sminke som irriterer. Dersom du er heldig så finnes det sminke som ikke irriterer. I så fall ville jeg nok ringt rundt til de i ditt nærområde som veileder i slikt og hørt om de tror de kan hjelpe og hva det vil koste. Lavterskelversjonen er å gå innom samtlige apotek og butikker som selger sminke og spørre om de har prøver eller små versjoner som du kan få eller kjøpe billig. For med maskara til 2-400 kr/ stk og de andre produktene i sammen prisklasse så blir dette dyrt. Veldig raskt. Med andre ord: når du opplever irritable øyne må du opp i kvalitet på innhold og trolig ned i kvalitet på varighet av produktene.

Alternativ to, som trolig på sikt er det mest konstruktive, er å lære deg selv at du er pen. At du synes at du er penere/ mer "påkledd" med sminke har nemlig ikke noe med personlig smak og gjøre: det er en tillært sosial konstruksjon vi har valgt oss i den vestlige verden. Akkurat sånn vi på 90-tallet helt oppriktig synes oppsatt permanenthår var pent, mens vi nå synes det er møkkaharry. Så du kan uten problem lære hjernen din at du er penere uten sminke enn med sminke, dersom du vil. Tar trolig bare noen måneder.  Kosmetikkreklamer bruker kun uker på å innbille deg at du er pen med deres produkt, tross alt.

Anonymkode: b20c0...22d

Skrevet

Du må nok jobbe litt med selvbildet ditt. Jeg skjønner godt at du vil føle deg fresh og nystelt, det vil vel de aller fleste. Kanskje du kan farge øyebryn, vippe-extensions, eventuelt finne noe sminke du ikke reagerer på? Hvis det kun er øyne, kanskje du finner en concealer f.eks du kan ta på kviser o.l rundt om i ansiktet, alle sånne småting hjelper.

Du kan også investere i litt god hudpleie. Ser huden bra ut, så føler man seg bra også.

Skrevet

Tja, kan si at det å være trygg på seg selv og utseende føles ganske bra. Ingen sminke involvert. Er ikke særlig pen heller. Men å så avslappende og fint å ikke bry seg

Anonymkode: 38050...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...