JenniferA Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har bestemt meg for å sitte i gang å trene litt igjen. Trente en del før, men ble litt lei nå når det ble litt kjøligere ute. Hva trener dere og hvor mye trener dere? Har dere fast treningspogram eller?
Bergtatt Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Liker å løpe fordi det er bare å slenge på seg løpeskoa, ut døren og en er igang. Slipper å bruke tid på å komme seg på et treningssenter. For meg er løping meditasjon og psykisk styrkende i tillegg til fysisk trening. Har ikke noe program jeg følger fordi jeg vil være fri til å løpe når, hvor og hvordan jeg vil. Det er gjerne lettere for meg å ha det slik for kroppen min krever å få komme seg ut. Trener også styrke hjemme i stua. ikke strukturert eller regelmessig, men nok til å være litt muskuløs. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Liker også ( som vedkommende over meg skrev ), å løpe ute. Jeg er enig i at det er som meditasjon for meg. Har alltid vært naturlig slank, og beveget meg regelmessig. Har aldri trent på et treningssenter eller vært avhengige av andre. Liker å trene helt alene, og gjerne på tidspunkt med få folk, enten veldig tidlig på morgenen, eller seint på kvelden. Liker å trene når det er mørkt. Anonymkode: cdf5f...e23 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Jeg løper 4-5 ganger i uken. Veksler mellom 3 varianter: - Rolig langtur på 10-16 km. Det er dette jeg liker best, og gir meg mest mest mentalt. Det er en behagelig tur i rundt 10 km/t, og jeg løper alltid ute også på vinteren. - Rask tur på 5-8 km. Denne bruker jeg for å måle formen. Ligger i 12 km + her. - Intervaller. Dette gjør jeg ikke nok, for jeg er ikke så glad i det, men det er supereffektivt for å få opp formen før løp feks. Løper på tredemølle for her kan man ikke jukse. I tillegg trener jeg styrke 1-2 ganger i uken. Mest for å holde meg skadefri når jeg løper. Er enig i det andre har nevnt, løping er meditativt og givende psykisk. I tillegg er det bra for generell helse. For meg har det lite med vektnedgang å gjøre. Jeg veier det samme som jeg gjorde i perioden jeg ikke trente. Skjønner ikke helt den, men er helt ok med det. Anonymkode: e78d2...467
CoolSistah Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Jeg prøver å jogge ca 60 km i måneden, verken mer eller mindre (lett for å få beinhinnebetennelse), i tillegg til styrke hver 4-5 dag. Litt ellipse, yoga, svømming og gåturer når jeg har lyst. Trener hjemme og i skogen. Lykke til med oppstarten da, er alltid så gøy med den ekstreme fremgangen man har i starten. Jogging ute blir mye mer behagelig med varme klær, her går det i langrennsklær, ull og teknisk. Bare tar av meg lue og hansker og legger de bak en sten etterhvert. Mye enklere nå, enn når hver joggetur føles som tortur pga kulde. 😁
Gjest Cyrus Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Hva er det du er ute etter å få ut av treninga da?
Cata Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Jeg trener litt "lapskaus". Dvs. jeg driver blandingstrening med litt jogging og litt styrke. I praksis betyr det to dager med jogging (en kort tur på 3-5 km, og en litt lenger på 6-10 km), og to dager med styrketrening inne på treningssenter. Styrketreningen er apparattrening og trening med egenvekt. Der kjører jeg et program som jeg fikk opprettet av en PT på det forrige senteret jeg trente på. Har vært nødt til å justere litt etter å ha byttet senter ettersom de ikke helt har samme utstyret tilgjengelig som på det forrige. Beinøvelser har f.eks. gått fra å være "step up" på kasse (de har ikke kasse i rett høyde der jeg trener nå) til å bli enten beinpressapparat eller knebøy med vektstang.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 Trener styrke 4 ganger i uka. Har fast program, men varierer litt når jeg går lei. Trener styrke for å holde meg smertefri nå og i fremtiden. Selvfølgelig for utseende sitt skyld også. Om vinteren hender det jeg bare trener 2 ganger i uken også, pga leddsmerter av kulda. Jeg får det til å fungere på den måten Anonymkode: 5fa94...a8d
miaw Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 (endret) Går ofte hjem fra jobb (2,5 km og delvis bratt oppoverbakke) med podcast og musikk på øret. Ellers klatrer jeg, går i fjellet og langrenn og slalom på vinteren. Er aktiv fordi det gir meg livsglede og selvtillit. At du kommer i bedre form er også en bonus. Aldri trent på treningssenter. Gjør det når jeg selv ønsker. Å tvinge meg selv funker ikke på meg, om jeg er virkelig slapp så trenger jeg å hvile. Endret 19. desember 2016 av miaw
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 Trener i hovedsak gruppetimer på studio. Mye slyngetrening og kettlebells, i tillegg til høy puls og body balance. Prøver å få inn en del egentreninger i tillegg med tyngre styrke og løping ute. Anonymkode: 78bac...b70
Gjest Nanne70 Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 Trener styrke fullkroppsprogram 2 ganger i uka og "bootcamp" 1 gang i uka. Prøver å gå en tur eller være aktiv på andre måter de dagene jeg ikke har treningsopplegg, men det er litt vanskeligere på denne årstiden - mørkt og utrivelig ute
Raven Emerald Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Ryddet for innlegg fra utestengt bruker. Raven Emerald, mod.
*Maja* Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Jeg trener alt mellom himmel og jord, ca 3 ganger i uken. Er mest glad i spinning, styrke egentrening og pilates, men gjør ellers også andre typer studiotrening. Jogger litt innimellom.
jabx Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 På 16.12.2016 den 18.50, Bergtatt skrev: Trener også styrke hjemme i stua. ikke strukturert eller regelmessig, men nok til å være litt muskuløs. Du trener ikke styrke regelmessig, men blir muskuløs av det? Hva slags mirakeløvelser er det du tar da? Vanligvis må man trene minst 2-3 ganger i uken, og ganske tungt, for å oppnå muskelvekst.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 En dag løping, 2 dager styrke, og tur I fjellet I helgene. Drar også å buldre/klatre 1 gang I uken. Anonymkode: 4d31d...3b9
Bergtatt Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 3 timer siden, jabx skrev: Du trener ikke styrke regelmessig, men blir muskuløs av det? Hva slags mirakeløvelser er det du tar da? Vanligvis må man trene minst 2-3 ganger i uken, og ganske tungt, for å oppnå muskelvekst. Tja, mulig vi har ulik oppfatning av hva det vil si å være muskuløs 😉 men folk har sagt det om meg også. Gjør ulike armhevinger, rygg og mage på matte og pullups/chinups.
jabx Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 10 minutter siden, Bergtatt skrev: Tja, mulig vi har ulik oppfatning av hva det vil si å være muskuløs 😉 men folk har sagt det om meg også. Gjør ulike armhevinger, rygg og mage på matte og pullups/chinups. Kanskje du er en genetisk freak som har naturlig store/solide muskler. Vi er jo forskjellige.
Bergtatt Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 25 minutter siden, jabx skrev: Kanskje du er en genetisk freak som har naturlig store/solide muskler. Vi er jo forskjellige. Trenger ikke store muskler for å være muskuløs. Og hvis en er tynn så blir de også mer markert.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 31 minutter siden, Bergtatt skrev: Trenger ikke store muskler for å være muskuløs. Og hvis en er tynn så blir de også mer markert. Sixpack på en tynn mann er som store pupper på en tjukk dame. Anonymkode: 54e2b...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå