Gå til innhold

Er du i et kvinneyrke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært fristet av typiske omsorgsyrker. Men jeg har likevel jobbet i barnehage som vikar i noen måneder. Jeg syntes det kunne både være stress og kjedelig' date=' alt ettersom hvilken barnehage jeg jobbet i. Og hyggelig og givende andre dager. Så variert var det - til en grad. Men jeg savnet å kunne bryne meg på noe litt mer intellektuelt, og hadde ikke det kallet jeg tror må til for å bli en super barnehagetante. Tror mange som velger kvinne/omsorgsyrker ofte gjør det fordi det er har vært tradisjon at jenter skal velge disse yrkene. Selv jobber jeg nå i et mannsdominert yrke, hvertfall innen min bedrift. Er eneste kvinnelige journalist på kontoret, men det tenker jeg sjelden på.[/quote']

Helt greit at du ikke trivdes så godt i barnehage. Mer intellektuellt? Du var jo ingen pedagog med utdanning, vi som jobber i barnehage og har utdanning, har en baktanke med nesten alt vi gjør-gjennom pedagogikken. Tror bare ikke du tenkte gjennom det,men det er så...

En annen ting; det heter absolutt ikke barnehagetante lengere. Det er ikke det vi er nemlig, og det har det ikke hett heller, på de siste 20 åra kanskje... Vi er førskolelærere eller assistenter, og vi kalles ved navn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Vel, no er det no mange kvinneyrker då, og sjølv om du tykkjer eitt av dei var kjedeleg er det noko generalisernade å bestemme seg for at dei fleste er kjedelege!! Det er dei orda vi reagerer på. Eg har vore både heimehjelp og i heimesjukepleien og av og til var det kjedeleg, men dei dagane eg hadde tid til å prate med brukarane var det kjekt!

Og å sei at sosionomar, sjukepleiarar, lærarar, førskulelærarar, barnevernspedagogar osv har eit monotont og kjedeleg yrke er å ta i meinar eg!! Eg veit via vener og familie at dei nevnde yrka er krevjande og varierte, og heilt utruleg undervurderte og underbetalte i forhold til ansvar....

Ein bør sjelden uttale seg bastant om noko ein ikkje har førstegrads kjennskap til... Sjølv om vi alle kan gjere den feilen av og til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calibra

Men går det ikke an å få kombinert de to?

Må man være i et av disse 'underbetalte og krevende' yrkene for å få jobbe med mennesker og ha en jobb som føles meningsfylt?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Men går det ikke an å få kombinert de to?

Må man være i et av disse 'underbetalte og krevende' yrkene for å få jobbe med mennesker og ha en jobb som føles meningsfylt?

:-)

Sorry, eg er ikkje så oppvakt eg... Kva meinar du? Jobbar som går på menneske er ofte litt dårleg betalt dessverre, dersom du ikkje er lege el.l. Og jobbar som går på ungar er alltid dårleg betalt trur eg... Eg trur dei fleste som jobbar i desse yrka meinar dei har ein meiningsfylt kvardag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...