Gå til innhold

Utslett(bilder)

Filippa90

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt noe lignende? Begynte med en flekk på magen i midten av oktober. Fikk så flere etterhvert, klør litt, men ikke ekstremt. Så spredde det seg på hele magen, forskjellige str på flekkene/ringene. Fikk et par på ryggen, begynte å gå over på magen. Nå ser ryggen ut som en pizza.. Har også fått noen på baksiden av bena og undersiden av armene. 

Var først hos lege som trodde det var ringorm, fikk tabletter kalt Diflucan og smurte med Canesten. Ingen bedring. Var så på legevakten, fikk Lamisiltabletter og Daktacortkrem. Ingen bedring. Fått time hos hudlege i februar, men er så lenge å vente.. Fastlege fikk ikke noe svar på hudavskrapingsprøven, var for lite avskrap. Sier jeg bare må vente på hudlege. Går fortsatt på Lamisil i tilfelle det er ringorm/sopp, men burde jo sett bedring etter over en mnd? Har også prøvd med krem for eksem..

IMG_1144.JPG

IMG_1145.JPG

IMG_1148.JPG

IMG_1157.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart det ikke hjalp med soppbehandling, for det ser jo virkelig ut som sopp (hatt det på magen og under armene selv, lignet veldig). Kommer tilbake innimellom, men blir kvitt det med å sove med Fungoral flassjampo så mange netter huden tåler før den blir sår.

Anonymkode: 3d4ad...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart det ikke hjalp med soppbehandling, for det ser jo virkelig ut som sopp (hatt det på magen og under armene selv, lignet veldig). Kommer tilbake innimellom, men blir kvitt det med å sove med Fungoral flassjampo så mange netter huden tåler før den blir sår.

Jeg har prøvd den sjampoen også, brukt den som såpe etter råd fra lege. Fortsatt ingen bedring. Blir sprø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten -- første gang jeg hadde sopp var det skikkelig ille og jeg klarte ikke å bli kvitt det, dekket nesten hele overkroppen, men forsvant helt etter en sydentur med bading i sjøen og soling. Jeg så ikke ut etterpå, masse hvite flekker overalt (soppskadet hud bruner ikke med sol), men det tok ihvertfall knekken på soppen. Etter det har jeg klart å holde det i sjakk med flassjampo. Kanskje saltskrubb og solarium hadde vært noe å prøve hvis ikke hudlegen har noe annet som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger denne jeg. Får med ujevne mellomrom like flekker, spesielt på overarmene. Men langt i fra så mye som du har :o
Pleier smøre med Helosan, det gjør i alle fall at jeg slutter flasse. Men har alltid tenkt at flekkene er relatert til atopisk eksem eller annen eksem...
Skjønner veldig godt at dette plager deg :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten -- første gang jeg hadde sopp var det skikkelig ille og jeg klarte ikke å bli kvitt det, dekket nesten hele overkroppen, men forsvant helt etter en sydentur med bading i sjøen og soling. Jeg så ikke ut etterpå, masse hvite flekker overalt (soppskadet hud bruner ikke med sol), men det tok ihvertfall knekken på soppen. Etter det har jeg klart å holde det i sjakk med flassjampo. Kanskje saltskrubb og solarium hadde vært noe å prøve hvis ikke hudlegen har noe annet som fungerer.

Solarium skal jeg prøve! Takk :) Er vel ikke farlig det selv om jeg tar Lamisil tabletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, _popcorn_ skrev:

følger denne jeg. Får med ujevne mellomrom like flekker, spesielt på overarmene. Men langt i fra så mye som du har :o
Pleier smøre med Helosan, det gjør i alle fall at jeg slutter flasse. Men har alltid tenkt at flekkene er relatert til atopisk eksem eller annen eksem...
Skjønner veldig godt at dette plager deg :troest:

Kanskje jeg skal prøve å smøre med en type fet krem jeg å da. Bare så redd det blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fet krem gjør vel sjelden tørre flekker verre? har ikke vært borti det iallefall! :) 
Men jeg smører flekkvis, dvs, ikke hele armen, kun flekkene jeg får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner på atopisk eksem. Flere av de flekkene du har ligner på de jeg får til tider og det er atopisk eksem. Kan svi som fy når det er sårt.  Unngå alt om er parfyme i vaskemiddel og skyllemiddel. Bruk mild bodylotion uten parfyme, spør på apoteket f.eks.. Det skal finnes body lotion med oliven olje som er veldig bra for eksem. Det er verd og prøve ut disse tingene inntil du skal til hudlegen. 

Ville vært forsiktig med og skrubbe huden når du har dette da det kan irritere mer og du ender opp og klør enda mer. Når du skrubber tar du vekk beskyttelsen i huden og du kan ende med sår. 

Anonymkode: 5610e...812

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må nok smøre deg med å vente til hudlegetimen. Da du verken har infeksjon og er generelt oppegående?(antar dette) eller d ikke responderer på gitte medikamenter, så er vel neste steg en hudlegetime.

blir ikke klokere av å gjette hva d kan være.

men siden du spør så hadde jeg mistenkt autoimmun reaksjon ja som annen beskrev. Ligger ingen evidens i dette svaret. Og d er egentlig tullete å svare i d hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ligner litt på den pityrasias rosea. Jeg hadde det for en stund tilbake på hele magen, ikke så voldsomt som deg. Men, ikke så mye å gjøre med og det har forsvunnet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...