AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Hei. Jeg har ofte diare og kvalm og kan gå fort ned i vekt på grunn av det Jeg drikker aldri melk og fløte, men drikker og spiser vanlig. Har vært hos fastlege og hun finner ingenting. Alle blodprøver, urinprøver ser bra ut. Nå lurer jeg på om det kan være laktose som gjør det for jeg spiser jo vanlig mat? kan man ha diare og kvalme hele tiden av det? Jeg tenkte kanskje skal kjøpe laktosetabletter og prøve hvordan det går ? har noen brukt dem? hva var effekt? Anonymkode: 88cd8...5c1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 har ikke prøvd laktosetabletter. men prøv å drikk et stort glass melk, å se om du virkelig må fly på do da men det kan også være at du reagerer på melk i seg selv, prøv å kutt melk totalt fra kostholdet (ingen produkter som inneholder melk heller) Anonymkode: 6dc81...cb2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Det kan jo være noe annet da, f.eks IBD eller IBS. Trenger ikke å ha noe med laktoseintoleranse å gjøre. Anonymkode: e63a5...731
dillyduzit Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Reaksjonene til personer med laktoseintoleranse varierer. Jeg kjenner flere som beskriver diare og kvalme som gjerne kommer relativt fort i etterkant. Jeg reagerer med luftsmerter, oppblåsthet og intense smerter i mageregionen, i tillegg til kvalme. Drikk et glass med melk, spis en yoghurt (eller 2) og vent, det lengste jeg har fått en reaksjon i etterkant av melkeinntak, er 4 timer. Får du ingen reaksjoner, eller holder de seg som de er nå, med diare og kvalme så kan det være noe annet en intoleranse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå