AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Del Skrevet 16. desember 2016 Kjørte mellom Bergen og Voss i dag og der var det haugevis med ElTel-biler. Jeg har tidligere lagt merke til at de har "LT"-skilt fra Litauen, men kan man altså ha en hel flåte med slike i Norge uten at noen reagerer på det, f.eks. Skatteetaten? I tillegg tror jeg sjåføren jeg hadde foran meg var full. Han sveiet fra side til side, over flere kilometer, og korrigerte når han kom bort i ristestripa på høyre side eller i midten. Han kjørte dessuten aldri fortere enn 65, for det meste 55, dermed til tider 25% under fartsgrensen. Jeg stoppet til slutt og tok meg en lang røyk fordi jeg ikke kom meg forbi og var redd for at han skulle dunke borti en møtende trailer eller noe sånt. Hva skal man gjøre med slike? Kan vel ikke ringe politiet? Anonymkode: 40a73...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 16. desember 2016 #2 Del Skrevet 16. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjørte mellom Bergen og Voss i dag og der var det haugevis med ElTel-biler. Jeg har tidligere lagt merke til at de har "LT"-skilt fra Litauen, men kan man altså ha en hel flåte med slike i Norge uten at noen reagerer på det, f.eks. Skatteetaten? I tillegg tror jeg sjåføren jeg hadde foran meg var full. Han sveiet fra side til side, over flere kilometer, og korrigerte når han kom bort i ristestripa på høyre side eller i midten. Han kjørte dessuten aldri fortere enn 65, for det meste 55, dermed til tider 25% under fartsgrensen. Jeg stoppet til slutt og tok meg en lang røyk fordi jeg ikke kom meg forbi og var redd for at han skulle dunke borti en møtende trailer eller noe sånt. Hva skal man gjøre med slike? Kan vel ikke ringe politiet? Anonymkode: 40a73...3e9 Selvfølgelig kan du det, enten 02800, eller 112. Når man vingler såpass og ligger så langt under fartsgrensen er det bare tilpass å bli stoppet, før uhellet er ute. Lå bak en som vinglet mellom motsatt kjørefelt og fortauskanten på vår side, ringte 112 og fortalte hva jeg observerte, lå bak han til min avkjøring kom og fortalte dem i hvilken rettning + nummerskilt, fyren var langt over lovlig grense for promille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 16. desember 2016 #3 Del Skrevet 16. desember 2016 Du skal ringe politiet hvis du observerer sjåfører som kan være til fare for andre. Eltel er et baltisk selskap og de har MYE folk fra andre land på kortere og lengre oppdrag i Norge. At de ikke kjører norskregistrerte biler trenger ikke å være et problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Del Skrevet 16. desember 2016 Takk for svar, kjente ikke til 02800 nummeret. Det blir jo et konkurransefortrinn å ha biler registrert i utlandet. Jeg kan vanskelig tro at mange andre land har tilsvarende høye avgifter for biler i bruk. Anonymkode: 40a73...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 16. desember 2016 #5 Del Skrevet 16. desember 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, kjente ikke til 02800 nummeret. Det blir jo et konkurransefortrinn å ha biler registrert i utlandet. Jeg kan vanskelig tro at mange andre land har tilsvarende høye avgifter for biler i bruk. Anonymkode: 40a73...3e9 Er du usikker ringer du 02800, da vil du komme til politiet i fylket du er, skulle det være noe du lurer på, vil melde i fra til eller andre "mindre" viktige ting. 112 dersom du tydelig ser at det kan være fare for andres liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 16. desember 2016 #6 Del Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, kjente ikke til 02800 nummeret. Det blir jo et konkurransefortrinn å ha biler registrert i utlandet. Jeg kan vanskelig tro at mange andre land har tilsvarende høye avgifter for biler i bruk. Anonymkode: 40a73...3e9 Det er ikke fri bruk av utenlandsk firmabil. Det må søkes om kjøretillatelse og det er bruksbegrensninger. Konkurransefortrinnet får de helst ved å kunne bruke billigere arbeidskraft midlertidig. Det du også kan gjøre er å ta registreringsnummeret på bilen og melde fra til firmaet den kjører for. Forhåpentligvis får personen marsjordre, og ingen nye oppdrag i Norge for det firmaet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå