AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har nå i snart 2 år søkt på alt som fins av jobber, og da mener jeg alt. Får ALDRI svar. Hvorfor? Jeg har ikke utdaning kan det ligge noe der? Men trodde ikke de trengte utdaning for å jobbe fks i butikk? Jeg gir snart opp Anonymkode: 2d253...a74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Har du fått noen som har greie på det til å se over søknad og cv? Anonymkode: f0206...042
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Det er færre jobber som ikke krever utdanning, men de finnes. Har du fått hjelp med søknad og CV fra noen som ikke er for nære venn eller familie? Har du gjort rollespill med noen for å få tilbakemelding på hvordan du er i intervjusituasjoner? Jeg har fått veldig mange gode tips fra denne nettsiden: http://cvnerden.no/ Anonymkode: 0a3b3...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Har du jobbet før? Hvor gammel er du? Har du kontakt med Nav? Anonymkode: 1f349...dd8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er færre jobber som ikke krever utdanning, men de finnes. Har du fått hjelp med søknad og CV fra noen som ikke er for nære venn eller familie? Har du gjort rollespill med noen for å få tilbakemelding på hvordan du er i intervjusituasjoner? Jeg har fått veldig mange gode tips fra denne nettsiden: http://cvnerden.no/ Anonymkode: 0a3b3...b0d Har fått hjelp av Nav, til søknad og CV Anonymkode: 2d253...a74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du jobbet før? Hvor gammel er du? Har du kontakt med Nav? Anonymkode: 1f349...dd8 Har jobbet i barnehage, fabrikk og butikk. Er 30 år. Har gått på flere kurs med nav. men det har ikke hjulpet. Anonymkode: 2d253...a74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Huff føler med deg. Er kun 19 år, men har søkt på sommerjobb siden jeg var 15 og aldri fått svar tilbake. Skal studere neste år, men det hadde vært kjekt med litt erfaring fra jobbmarkedet og litt ekstra på kontoen. Får trøste meg med at jeg bor i det fylket der arbeidsledigheten er høyest for øyeblikket Anonymkode: 848dc...d24
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Hva med å ta utdanning? Anonymkode: dae6c...4e9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med å ta utdanning? Anonymkode: dae6c...4e9 Jeg har ikke krav på mer skole, det har jeg forhørt meg om. Anonymkode: 2d253...a74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke krav på mer skole, det har jeg forhørt meg om. Anonymkode: 2d253...a74 Lånekassen? Anonymkode: 5560f...ddd 8
prt90 Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 Det finnes vel knapt nye jobber som ikke krever utdanning lenger. Du er bare 30 og har fortsatt tid til å ta en utdannelse.
asterix Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Har du fullført videregående er det jo bare å søke på et studie og ta det. Har du ikke fullført videregående så må du ta fag som privatist slik at du kommer i havn. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke krav på mer skole, det har jeg forhørt meg om. Anonymkode: 2d253...a74 For en tafatthet! Du kan enten ta fagbrev privat eller søke på høyere utdanning med støtte fra lånekassen som alle andre studenter. Anonymkode: dae6c...4e9 14
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 24 minutter siden, asterix skrev: Har du fullført videregående er det jo bare å søke på et studie og ta det. Har du ikke fullført videregående så må du ta fag som privatist slik at du kommer i havn. Hvor tar man eksamen som privatist? jeg bor bare i ei lita bygd, må jeg til Oslo? Anonymkode: 2d253...a74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor tar man eksamen som privatist? jeg bor bare i ei lita bygd, må jeg til Oslo? Anonymkode: 2d253...a74 http://www.nki.no/alt-om-nettstudier/studienivaa/videregaaende-skole Anonymkode: 0a3b3...b0d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå i snart 2 år søkt på alt som fins av jobber, og da mener jeg alt. Får ALDRI svar. Hvorfor? Jeg har ikke utdaning kan det ligge noe der? Men trodde ikke de trengte utdaning for å jobbe fks i butikk? Jeg gir snart opp Anonymkode: 2d253...a74 Glem det ts. Uten en bachelor har du ikke sjans til å få jobb i butikk. Og har du ikke engang fullført videregående kan du ihvertfall glemme det. Da vet de ihvertfall du har et minimum av mattekunnskaper. Er andre tider nå. Anonymkode: 832a4...202 1
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 Du må faktisk strategi. Slutt å sende søknad - lever direkte ved personlig oppmøte. Personer uten fullført VGS havner først i nei-bunken over alt så du er helt avhengig av å få vist frem din personlighet. Plukk ut steder du kunne tenke deg å jobbe og lag CV spesielt for hver enkelt av dem sammen med en spesiell søknad som viser at du har satt deg inn i hvem de er og hva de driver med. Søker du jobb på Rema - hvis at du vet forskjellen på dem og f.eks Bunnpris. Dette viser at du er spesielt interessert i dem og ikke er super desperat etter en hvilken som helst jobb og stikker av den dagen noe bedre dukker opp. Spør NAV om lønnstilskudd. Møt personlig opp og spør etter den som ansetter og om du kan få prøve deg med lønnstilskudd i deres butikk / kontor. Men: utdannelse er nok nøkkelen her og jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke har satt deg til å undersøke mulighetene selv.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 Velkommen til min verden. Jeg var så dum at jeg fikk unger etter endt utdannelse uten at jeg hadde fått meg jobb,og har vært hjemme med de. Da jeg ble alene har jeg jobbet som dagmamma i årevis . Nå når ryggen slutter å fungere får jeg ikke noe jobb. Er 43 år og alle jobber krever høyere utdannelse , noe jeg ikke har, Har bare videregående. Fortvilet situasjon her jeg sitter. Lever praktisk talt på kjæresten min ! Anonymkode: 0c34e...8e6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 15 minutter siden, Blondie65 skrev: Du må faktisk strategi. Slutt å sende søknad - lever direkte ved personlig oppmøte. Personer uten fullført VGS havner først i nei-bunken over alt så du er helt avhengig av å få vist frem din personlighet. Plukk ut steder du kunne tenke deg å jobbe og lag CV spesielt for hver enkelt av dem sammen med en spesiell søknad som viser at du har satt deg inn i hvem de er og hva de driver med. Søker du jobb på Rema - hvis at du vet forskjellen på dem og f.eks Bunnpris. Dette viser at du er spesielt interessert i dem og ikke er super desperat etter en hvilken som helst jobb og stikker av den dagen noe bedre dukker opp. Spør NAV om lønnstilskudd. Møt personlig opp og spør etter den som ansetter og om du kan få prøve deg med lønnstilskudd i deres butikk / kontor. Men: utdannelse er nok nøkkelen her og jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke har satt deg til å undersøke mulighetene selv. Jeg gjør det Anonymkode: 2d253...a74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #20 Skrevet 16. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til min verden. Jeg var så dum at jeg fikk unger etter endt utdannelse uten at jeg hadde fått meg jobb,og har vært hjemme med de. Da jeg ble alene har jeg jobbet som dagmamma i årevis . Nå når ryggen slutter å fungere får jeg ikke noe jobb. Er 43 år og alle jobber krever høyere utdannelse , noe jeg ikke har, Har bare videregående. Fortvilet situasjon her jeg sitter. Lever praktisk talt på kjæresten min ! Anonymkode: 0c34e...8e6 Det er sånn jeg og har gjort, da er det vel bare å gi opp ? Anonymkode: 2d253...a74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå