Gjest Palett Skrevet 30. november 2004 #1 Skrevet 30. november 2004 noen som har sett Margaret på MTV enda? jeg så videoen Lifetime Guarantee her om dagen på MTV nordic! litt sprøtt at hun har kommet dit allerede!! - jøss, tenkte jeg, hun er jo på listen der sammen med bare utenlandske bortsett fra Annie, Bertine Zetlitz og Johndoe fra norge. men de andre norske er jo lansert i utlandet, og det er ikke Margaret Berger. Enda så er hun der. he he ... må jo heie litt på norgesjenta vår! kanskje hun er på vei mot ett eller annet? men så står det på nettet at hun skulle intervjues på MTV up north idag... noen som har sett det?????? skulle gjerne ha fått det med meg, men kom sent hjem fra jobb og glemte det i farta.
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 De sender videoen hennes ofte på sen kveld/natt. Har ikke sette henne på Up North. De sender også ofte Bertine..
Donnie Darko Skrevet 1. desember 2004 #3 Skrevet 1. desember 2004 Andre norske artister som er store i utlandet? Neeeeeei det har vi ikke sett!... Dimmu borgir, Mayhem, Satyricon++
Malou Skrevet 1. desember 2004 #4 Skrevet 1. desember 2004 Hun var ukens nykommer (eller noe sånt) på MTV for et par uker siden. Da spilte de låta veldig mye. Men det er nok kun på MTV Nordic hun har rotasjon, i hvertfall foreløpig.
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #5 Skrevet 1. desember 2004 Dimmu borgir' date=' Mayhem, Satyricon++[/quote'] Disse stiller vel i klasse med Wenche Myhre, hva breddeappell angår..
Gjest Miss_Xmas Skrevet 1. desember 2004 #6 Skrevet 1. desember 2004 Hellu dokker all sammen..... ho margaret e faktisk i breaker rotasjon på MTV no, dvs ho har altså økt i fra fresh rotasjon til breaker rotasjon, og det e jo ikke dårlig. bertine har vore på MTV mye lengre enn margaret, det samme har annie. margaret e fortsatt nykommer i forhold til dem der! synes ho gjør d bra e. satyricon? ja, d e såklart mange store norske band som gjør d bra i utlandet, men skal man sammenlikne all no da? margaret e jo noe for seg sjøl og tilhøre en litt annen sjanger enn satyricon da du.
Gjest Elisa20 Skrevet 2. desember 2004 #7 Skrevet 2. desember 2004 Jeg skrudde på tv`n, og der var margaret i intervju på mtv up north... morsomt det da! fikk ikke med meg hele intervjuet, men at de ga bort en signert cd og sånn. hun så jo ganske pen ut da må jeg si! god til å snakke engelsk også, heldigvis. liker henne jeg!
Donnie Darko Skrevet 2. desember 2004 #8 Skrevet 2. desember 2004 Ja.. Seff har Margaret en bra poplåt ute. Ingen tvil om det. Den kan jeg til og med sette pris på selv. Det jeg mente var at hvis man først skal snakke om norske artister generelt som gjør det bra i utlandet så virker det som om folk glemmer at vi har en eksepsjonell status i utlandet når det gjelder metall. Og jeg syns det er veldig rart at den sjangeren har blitt en slags pariakaste hos akersgatas journalister. Hvis f.eks en norsk popartist har solgt 100 skiver i India så er det førsteoppslag i vg/dagblabla mens ingen nevner at satyricon/dimmu/emperor har solgt 100 ganger mer i europa/usa. F.eks så har Mayhem fått en ny vokalist... Ingen i Akersgata har skrevet om det, selv om det er en ganske stor nyhet, og gjenstand for stor debatt i miljøet rundt om i verden ellers. De fleste i metall-miljøet vil nok si at det er bra at det holder seg i undergrunnen, men jeg er uenig fordi jeg synes det rett og slett er urettferdig behandling av livsverkene og talentet til ildsjelene i metall-miljøet at musikalske noksagter henter større valuta for sin innsats enn dem.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #9 Skrevet 3. desember 2004 F.eks så har Mayhem fått en ny vokalist... Ingen i Akersgata har skrevet om det, selv om det er en ganske stor nyhet, og gjenstand for stor debatt i miljøet rundt om i verden ellers. De fleste i metall-miljøet vil nok si at det er bra at det holder seg i undergrunnen, men jeg er uenig fordi jeg synes det rett og slett er urettferdig behandling av livsverkene og talentet til ildsjelene i metall-miljøet at musikalske noksagter henter større valuta for sin innsats enn dem. Jaja, slutter gutta å ta seg så jævlig selvhøytidlige så kanskje de kan komme fram i lyset. Men er det i lyset de vil være? Jøss, har Mayhem fått en ny vokalist? En "normal" en? Av alle (kun tre) de store banda jeg har vært borti, så er det vel kun vokalisten der som virkelig har virket farlig (stolt som en hane av å få et blåmerke etter et lite beskjedent sammenstøt med bandet etter konsert). Resten har vært særdeles profesjonelle musikere (noe av de bedre jeg har vært borti her til lands).
Jens Skrevet 3. desember 2004 #10 Skrevet 3. desember 2004 Margareth Berger er jo kun på MTV nordic, og det teller jo ikke....Resten av europa ser jo ikke på det.
Gjest Cecilie_Langmo Skrevet 3. desember 2004 #11 Skrevet 3. desember 2004 Margareth Berger er jo kun på MTV nordic' date=' og det teller jo ikke....Resten av europa ser jo ikke på det.[/quote'] :o Hva mener du med "teller ikke?" Det er kjempestort for en debutant å komme seg til MTV Nordic, for det er ikke sånn at de tar imot alle, hvis det er det du tror? De ser på om artistene har noe på det internasjonale markedet å gjøre, før de godtar videoene deres. Dessuten er det vanlig å starte et sted, for så å klatre seg videre hvis det er mulig. De fleste som kommer inn i det kommersielle MTV fra Norden, begynner faktisk i MTV Nordic før de eventuelt kommer inn i MTV Europe. Det er MTV Nordic som er første stopp/ inngangsporten for de aller fleste nordiske popartister som ønsker å komme ut i MTV Europe og resten av verden. Kommersiell musikk har alltid en strategi. Som Margaret Berger har, skal hun lanseres i resten av Skandinavia til neste år, og da er det naturlig å ikke kjøre på med hele Europa når man skal fokusere på en utgivelse i Skandinavia. Man kan jo ikke få i både pose og sekk hele veien. Man må gå steg for steg, ta en ting om gangen. Sette fokus på ett markedsområde av gangen. You see? 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå