Gå til innhold

Trenger tips til BRA filmer og serier - mammaperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går nå ut i permisjon 7 uker før fødsel, er sykmeldt. Det blir lange og kjedelige dager i dårlig form og uten energi.. 

Jeg trenger derfor tips til filmer og serier jeg kan holde meg opptatt med. Er i starten av 20-årene, jente, elsker krim og spenning:-)

Har Netflix, Sumo og HBO så gjerne noensinne finnes der! 

Anonymkode: e0e7a...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags sjanger liker du?:)

Game of thrones, Western Word, firefly, frequency, arrow, how to get away with murder, bones, izombie? :)

Anonymkode: 28076...556

Skrevet

Hbo: the wire hvis du ikke har sett den, westworld som nevnt over, billions, silicon valley. 

Netflix: breaking bad, better call saul, the good wife, the killing, paranoid

av de overstående er the killing og paranoid krimserier. The killing er glimrende, basert på en skandinavisk serie. The wire er også veldig bra, er en sånn serie alle bør se en gang i livet. Jeg ville prioritert den først. 

Anonymkode: 36375...f98

Skrevet

Siste bra jeg så var The Affair! Ligger to sesonger på Netflix. HBO slipper ukentlig nye episoder nå.

Ellers..som nevnt The Killing, Penny Dreadful..er mye bra men kommer an på hva man kicker på selvsagt.

Skrevet

Stranger Things! Fantastisk serie! Ugly Betty synes jeg var morsom, enda jeg ikke er det minste interessert i mote, eller pleier å like drama:P Så har du Veronica Mars og iZombie(samme skaper, gode serier), Firefly, Westworld sier mange skal være bra men har ikke sett den selv.

Anonymkode: 3ecf8...296

• Liker 1
Skrevet

Litt forskjellig her. 

Anonymkode: 2255f...27e

Skrevet

Netflix; Marco polo. Shameless. Outlander. 

Skrevet

Netflix : Stranger things, Orphan Black, Broen, Dexter, Modern family , Pretty little liars 

Skrevet

HBO: Game of Thrones! Har hørt og lest at Westworld er bra også.

Netflix: Narcos, Breaking Bad

Gjest Catalina Culès
Skrevet

The Tudors

Orphan Black.

Revenge,

Pretty little liars.

Gossip girl

Prison break.

Skrevet

Det er nevnt et par ganger allerede, men for å virkelig få reklamert for den serien: Orphan Black. En av de beste seriene jeg har sett. 

Stranger Things er også nevnt over her som er en knallbra serie.

Ellers: Contiuum. Person of Interest. The Vampire Diaries. 

Og den aller, aller beste av dem alle: The Blacklist. :) (Det er visst bare to sesonger på Netflix, men du får resten av serien på Viaplay dersom det er aktuelt å kjøpe medlemskap der, og der får du også Supernatural opp til sesong 9)

Anonymkode: 76041...119

Skrevet

Netflix: orange is the new black, breaking bad, sons of anarchy, americans

Hbo: penny dreadful, vikings, game of thrones

Skrevet

black mirror, breaking bad, twin peaks eller house of cards (serier)

the usual suspects, memento, pulp fiction, drive, kill bill I &II, matrixfilmene, v for vendetta, american history x,bonnie and clyde, american beauty og a clockwork orange (filmer)

du har sikkert sett det meste, men det er jo musts. alle er på netflix.

og west world på hbo

Skrevet

NETFLIX: Hvis du ikke har sett alle klassikerne, som Clockwork orange og Who's afraid of virginia woolf, hadde jeg tatt en titt under "klassikere". Det meste der er verdt å se.

Sleep tight er en god spenningsfilm. Twin peaks.. Enig i flere over her, stranger things er ganske kult,

men! Man går glipp av veldig mye hvis man bare streifer gjennom overnevnte abonnementstjenester. Bor du i Oslo? I så fall kan du leie filmer gratis på Deichmanske Bibliotek. Der har de utrolig mye, både bra og spennende (og til tider filmer som er vanskelige å få tak i)!

Ellers gode spenningsfilmer: The Shining, Caché, Mulholland Drive, Persona, Fargo, Black Swan

Skrevet

I tillegg til det som er nevnt vil jeg anbefale the path, Bosch, True Detective, big love, Banshee og Six feet under på HBO. 

På Netflix: The fall, happy valley, broadchurch, Call the midwife, daredevil, luke Cage, Jessica Jones. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...