AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Må fortelle noe som er veldig frustrerende. Hsr vært innlagt på sykehus i nesten to uker nå. Selv om jeg har gått noen turer så er jeg jo veldig inaktiv her. Kan faktisk se allerede at de fine legg- og lårmusklene har blitt mindre, og lårene har blitt tjukkere. Ikke noe gøy. Helt utrolig hvor fort musklene forsvinner når de ikke brukes. Anonymkode: 758f8...c29
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må fortelle noe som er veldig frustrerende. Hsr vært innlagt på sykehus i nesten to uker nå. Selv om jeg har gått noen turer så er jeg jo veldig inaktiv her. Kan faktisk se allerede at de fine legg- og lårmusklene har blitt mindre, og lårene har blitt tjukkere. Ikke noe gøy. Helt utrolig hvor fort musklene forsvinner når de ikke brukes. Anonymkode: 758f8...c29 Er du i dårlig form (veldig syk el.l.) slik at du ikke skal trene litt mens du er på sykehuset? Hvis legen sier at du kan gå litt i trapper/ trene lett: så er det å gå i trapper (oppover) god trening for muskler i beina. Anonymkode: 823f3...f38
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du i dårlig form (veldig syk el.l.) slik at du ikke skal trene litt mens du er på sykehuset? Hvis legen sier at du kan gå litt i trapper/ trene lett: så er det å gå i trapper (oppover) god trening for muskler i beina. Anonymkode: 823f3...f38 Jeg kan i teorien ta noen runder i trappene ja, men da må er personal sitte i gangen sammen med meg da jeg ikke får gå ut av avdelingen alene. Hovedsakelig har det med at jeg rett og slett ikke har maktet det, sånn psykisk sett. Har likevel problemer med å se at kroppen forfaller. Både kropp og sinn. Plutselig er jeg ikke meg selv verken psykisk eller fysisk. Anonymkode: 758f8...c29
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan i teorien ta noen runder i trappene ja, men da må er personal sitte i gangen sammen med meg da jeg ikke får gå ut av avdelingen alene. Hovedsakelig har det med at jeg rett og slett ikke har maktet det, sånn psykisk sett. Har likevel problemer med å se at kroppen forfaller. Både kropp og sinn. Plutselig er jeg ikke meg selv verken psykisk eller fysisk. Anonymkode: 758f8...c29 Har de ikke et treningsrom el.l. med ergometersykkel/ annet treningsutstyr der, som du får bruke? Kan du evt ta noen øvelser på rommet for å styrke musklene i beina? Det finnes mange styrkende øvelser som man kan ta uten å ha treningsapparater. Anonymkode: 823f3...f38
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Kroppen forfaller da ikke selv om du mister litt muskelmasse etter to uker på sykehus, noe som er helt normalt. Jobber du som bodybuilder eller noe, siden en så overfladisk ting går innpå deg? Vær glad du er l live og har mulighet til å gå på sykehus nærmest gratis, sier nå jeg. Selv skulle jeg ønske jeg voks opp på 70-tallet, blir så lei av kroppshysteriet om dagen. Hjernene til ungdom smelter vekk på treningssenter... Anonymkode: 1495a...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen forfaller da ikke selv om du mister litt muskelmasse etter to uker på sykehus, noe som er helt normalt. Jobber du som bodybuilder eller noe, siden en så overfladisk ting går innpå deg? Vær glad du er l live og har mulighet til å gå på sykehus nærmest gratis, sier nå jeg. Selv skulle jeg ønske jeg voks opp på 70-tallet, blir så lei av kroppshysteriet om dagen. Hjernene til ungdom smelter vekk på treningssenter... Anonymkode: 1495a...c6f Herregud klarer du ikke tenke lenger? Det stikker nok mye mye dypere enn å være overfladisk. Anonymkode: 758f8...c29 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen forfaller da ikke selv om du mister litt muskelmasse etter to uker på sykehus, noe som er helt normalt. Jobber du som bodybuilder eller noe, siden en så overfladisk ting går innpå deg? Vær glad du er l live og har mulighet til å gå på sykehus nærmest gratis, sier nå jeg. Selv skulle jeg ønske jeg voks opp på 70-tallet, blir så lei av kroppshysteriet om dagen. Hjernene til ungdom smelter vekk på treningssenter... Anonymkode: 1495a...c6f Det vet jeg faktisk ikke om de har. Ikke så vidt jeg vet. Kan vel prøve på noen øvelser på rommet ja. Er bare så lammende tiltaksløs akkurat nå. Trener egentlig flere ganger per uke, men selv små gjøremål krever mye av meg nå. Anonymkode: 758f8...c29
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vet jeg faktisk ikke om de har. Ikke så vidt jeg vet. Kan vel prøve på noen øvelser på rommet ja. Er bare så lammende tiltaksløs akkurat nå. Trener egentlig flere ganger per uke, men selv små gjøremål krever mye av meg nå. Anonymkode: 758f8...c29 Kan du snakke med legen om dette med trening, og spørre hva han anbefaler? I noen perioder trenger kroppen er hvile (jeg vet ikke, men legen vet hva som kan være best for deg nå). Jeg ønsker deg god bedring, og håper at du snart får mer energi Anonymkode: 823f3...f38
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du snakke med legen om dette med trening, og spørre hva han anbefaler? I noen perioder trenger kroppen er hvile (jeg vet ikke, men legen vet hva som kan være best for deg nå). Jeg ønsker deg god bedring, og håper at du snart får mer energi Anonymkode: 823f3...f38 Takk. Anonymkode: 758f8...c29 1
Apekatten Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Er det så nøye da? Fokuser på å bli frisk, så kan du heller begynne å trene styrke når du blir utskrevet og er i form til å trene. Musklene kommer fort tilbake når du begynner å trene igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 7 minutter siden, Apekatten skrev: Er det så nøye da? Fokuser på å bli frisk, så kan du heller begynne å trene styrke når du blir utskrevet og er i form til å trene. Musklene kommer fort tilbake når du begynner å trene igjen. For meg er det nøye ja. Dessverre. Anonymkode: 758f8...c29
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det nøye ja. Dessverre. Anonymkode: 758f8...c29 For unge mennesker må man være inaktiv i 6 uker før man begynner å miste muskelmasse. Jeg tror nok dette sitter i hodet ditt. Anonymkode: 25687...998 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppen forfaller da ikke selv om du mister litt muskelmasse etter to uker på sykehus, noe som er helt normalt. Jobber du som bodybuilder eller noe, siden en så overfladisk ting går innpå deg? Vær glad du er l live og har mulighet til å gå på sykehus nærmest gratis, sier nå jeg. Selv skulle jeg ønske jeg voks opp på 70-tallet, blir så lei av kroppshysteriet om dagen. Hjernene til ungdom smelter vekk på treningssenter... Anonymkode: 1495a...c6f Du aner tydeligvis ikke hva det vil si å "miste noen kilo muskelmasse". Plutselig blir det veldig tungt, på grensen til uoverkommelig, å gå opp ei trapp. Jeg mistet 10-11 kg muskelmasse da jeg lå på sykehus etter en ulykke for en del år siden. Det tok meg over to år å bygge det opp igjen. Hadde jeg trent bare styrke hadde det nok gått fortere, men når man kommer så langt ned tar det tid å komme seg opp igjen. Anonymkode: b4a3a...16b
CoolSistah Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har vært i en liknende situasjon selv, og la merke til det samme. Det er jo litt bittert at musklene man har jobbet så hardt for forsvinner så fort, men jeg synes heller ikke du bør fokusere så mye på det nå. Både kroppen og psyken har sikkert viktigere ting å jobbe med nå. Om trening er vanskelig er det kanskje en mulighet å spise nok proteiner og nok mat, for å bremse utviklingen litt? Og prøve å se på det som en kul mulighet til å starte bygging av kropp på nytt når du blir frisk? Gjøre det til en greie du gleder deg til, liksom? "Jeg starter med blanke ark, og kan forme den perfekte kroppen, akkurat slik jeg vil ha den!"😁 Litt voldsomt kanskje, men i mine øyne bedre enn å bli deprimert på toppen av det andre du går gjennom nå.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du aner tydeligvis ikke hva det vil si å "miste noen kilo muskelmasse". Plutselig blir det veldig tungt, på grensen til uoverkommelig, å gå opp ei trapp. Jeg mistet 10-11 kg muskelmasse da jeg lå på sykehus etter en ulykke for en del år siden. Det tok meg over to år å bygge det opp igjen. Hadde jeg trent bare styrke hadde det nok gått fortere, men når man kommer så langt ned tar det tid å komme seg opp igjen. Anonymkode: b4a3a...16b Jeg tror ikke akkurat at TS har mistet 10-11kg muskelmasse etter to uker på sykehus. Det jeg reagerte på er at det virker som om musklene er fokus, da på et overfladisk nivå. Ser ikke noe i tråden om at TS et bekymret for å komme seg opp trapper, heller det utseendemessige og selvfølelsen som tydeligvis ligger i å ha godt synlige muskler. Beklager om det virker hardt, men det kan ikke kun være jeg som ser hvor sykt og trist det fokuset er? Anonymkode: 1495a...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke akkurat at TS har mistet 10-11kg muskelmasse etter to uker på sykehus. Det jeg reagerte på er at det virker som om musklene er fokus, da på et overfladisk nivå. Ser ikke noe i tråden om at TS et bekymret for å komme seg opp trapper, heller det utseendemessige og selvfølelsen som tydeligvis ligger i å ha godt synlige muskler. Beklager om det virker hardt, men det kan ikke kun være jeg som ser hvor sykt og trist det fokuset er? Anonymkode: 1495a...c6f Hvorfor tror du egentlig jeg er på sykehus? Fordi jeg er frisk? Nå er ikke det årsaken til at jeg er her, men med spiseforstyrrelse og et ekstremt lavt selvbilde og en tankegang som er så skadet at en legger nesten all selvverd i å se tynn og trent ut, så er det faktisk ganske provoserende å bli kalt overfladisk. Årsaken til at det er sånn hos meg er mye mye mer kompleks enn "dette hysteriet med å se perfekt ut som unge henger seg opp i". Anonymkode: 758f8...c29 1
Gjest Anthrax Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du egentlig jeg er på sykehus? Fordi jeg er frisk? Nå er ikke det årsaken til at jeg er her, men med spiseforstyrrelse og et ekstremt lavt selvbilde og en tankegang som er så skadet at en legger nesten all selvverd i å se tynn og trent ut, så er det faktisk ganske provoserende å bli kalt overfladisk. Årsaken til at det er sånn hos meg er mye mye mer kompleks enn "dette hysteriet med å se perfekt ut som unge henger seg opp i". Anonymkode: 758f8...c29 Da er det nok ikke sunt for deg å sitte her på KG og dyrke forstyrrelsen enda mer ved å fokusere på at du mister muskelmasse på veien til å bli friskere.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du egentlig jeg er på sykehus? Fordi jeg er frisk? Nå er ikke det årsaken til at jeg er her, men med spiseforstyrrelse og et ekstremt lavt selvbilde og en tankegang som er så skadet at en legger nesten all selvverd i å se tynn og trent ut, så er det faktisk ganske provoserende å bli kalt overfladisk. Årsaken til at det er sånn hos meg er mye mye mer kompleks enn "dette hysteriet med å se perfekt ut som unge henger seg opp i". Anonymkode: 758f8...c29 Det er trist at du har det vondt og vanskelig. Og det er leit at du blir møtt av uttalelser fra enkelte her som ikke har forståelse og innsikt. Jeg ønsker deg god bedring Anonymkode: 823f3...f38
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du egentlig jeg er på sykehus? Fordi jeg er frisk? Nå er ikke det årsaken til at jeg er her, men med spiseforstyrrelse og et ekstremt lavt selvbilde og en tankegang som er så skadet at en legger nesten all selvverd i å se tynn og trent ut, så er det faktisk ganske provoserende å bli kalt overfladisk. Årsaken til at det er sånn hos meg er mye mye mer kompleks enn "dette hysteriet med å se perfekt ut som unge henger seg opp i". Anonymkode: 758f8...c29 Slike ting har ingen her inne en forutsetning for å vite. Håper du får hjelp, det mener jeg virkelig. Beklager om du ble såret, men et slikt fokus kan være med på å gjøre flere syke, spesielt om man ikke vet at du har spiseforstyrrelse. Anonymkode: 1495a...c6f
Wiggins Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 På 16.12.2016 den 12.05, AnonymBruker skrev: For unge mennesker må man være inaktiv i 6 uker før man begynner å miste muskelmasse. Jeg tror nok dette sitter i hodet ditt. Anonymkode: 25687...998 Du aner ikke hva du snakker om. Ligg i senga i tre døgn uten en gang å stå opp for å gå på do (f eks ligger man gjerne med kateter etter en operasjon, slik at all urin drypper jevnt og trutt ned i en ekstern pose) og prøv så å stå opp. Da vil du merke at du har mista mye muskelmasse. Hvis du så forlenger denne perioden til 5-6 dager vil du plutselig ha så lite muskelmasse at du sannsynligvis må ha noen til å støtte deg for å gå, alternativt gåstol. Det hjelper ikke å være ung, musklene forsvinner rasende fort hvis vi ligger noen døgn i senga. Det går fortere å bygge dem opp igjen når man er ung, men ikke så mye saktere å miste dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå