Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor lenge før stengetid gir du beskjed til kunder om at butikken stenger? Hva sier du? Og hva gjør du hvis kunden ikke bryr seg og fortetter handlerunden sin?

Selv sier jeg i fra 5 miutter før stengetid og spør om de trenger noe hjelp, eller om jeg skal finne noe til dem. 

Det er ikke ofte folk insisterer på å fortsette handlerunden sin i evigheter, men noen mener jo at om de kom inn i butikken før stengetid, så kan de bli så lenge de vil. 

En gang så hadde jeg en kunde som hadde fått beskjed utallige ganger om at jeg skulle stenge. Etter stengeid sa jeg i fra om at jeg hadde stent. Om hun ville ha noe, så måtte hun komme til kassen med en gang. Informerte også om at vi hadde åpent kjøp, så hun kunne ta varen med seg hjem. Til slutt kom hun til kassen, men jeg var så irritert at jeg sa "beklager, kassen er steng, du må komme igjen i morgen."

Hun svarte faktisk at hun ikke hadde tid til å komme neste dag. For jeg har hele kvelden til deg, liksom. 

Endret av The Kitten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier aldri i fra før. Når klokken er stengetid, lukker jeg gitteret halvveis igjen (for jeg ikke vil ha flere kunder) og hvis kunden gidder å reagere (ikke alltid) så sier jeg kanskje noe om hvorfor jeg gjør det

Da merker jeg gjerne om kunden er litt ydmyk og stressa, da sier jeg det går bra, ta den tiden du trenger. Hvis kunden gir F så sier jeg at klokken er stengetid så wrap it up :)

Anonymkode: 415e7...6ae

Skrevet

Kjøpesenteret gir en varsel over kunderadioen 5 minutter før stengetid, så det er sjeldent at jeg har problemer med at kunder blir lenge over stengetid. Om de likevel skulle være i butikken så sier jeg i fra når klokka er stengetid. :)

Anonymkode: d4ae9...f83

Skrevet

Jeg ble værende nesten 15 min over stengetid i en butikk her om dagen fordi jeg trodde de stengte 18 og ikke 17 :ph34r: de sa ikke et pip! Spurte om jeg trengte hjelp men var i min egen verden og tok ikke et hint, de sa ingenting om at de stengte. Kjempe flaut når jeg gikk ut og de låste bak meg, så setter pris på at dere sier fra :fnise:

Anonymkode: af194...d24

Skrevet

Da jeg jobbet i matbutikk var ikke dette et stort problem, men inniblant var det jo disse som kom inn 22.55 og skulle ta hele ukeshandelen selv om vi stenger 23.00. Vi var alltid flere enn 1 på jobb, så hvis den andre f.eks. talte opp kassene, tok ut søppel osv., og det bare var typ 2 mennesker som handlet sammen (typisk at det var par som handlet så seint, av en eller annen grunn), så sa jeg ifra at vi stenger 23.00 og vi som jobber her vil også hjem. Er dere ikke i kassa innen xx minutter så får dere ikke handle.  Enkelte ble sikkert sure, men det er ikke mitt problem. Jeg har et liv utenfor jobb. Planlegger du så vanvittig dårlig at du må på butikken 5 min før den stenger så kan du dra på den døgnåpne bensinstasjonen og handle der i stedet - jeg får ikke betalt mer enn 15 min over, og da er jeg heller ikke i butikken mer enn 15 min over.

Altså, én ting er om en person kommer inn 5 minutter før stengetid, løper gjennom butikken etter 2-3 varer, men disse folka som liksom tusler inn, drar med seg en handlevogn og blar opp ei diger handleliste før de tusler inn i butikken, klar til storhandel klokka 22.55.. Hvorfor?? :klo:

Anonymkode: 73e92...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...