Gå til innhold

Hva har dere baket og laget til julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å lage delfia kake. Men kommer ikke på noe mer julete. Hva har du lagd? :)

Anonymkode: 1fc32...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. 

Det er noen tyske kaker bestående av hovedsaklig smør og sukker (husker ikke hva de kalles) som er ganske gode som en del baker i julen. Hva med å lage de? Du finner sikkert en oppskrift om du googler.

Skrevet
5 timer siden, The Kitten skrev:

Ingenting. 

Det er noen tyske kaker bestående av hovedsaklig smør og sukker (husker ikke hva de kalles) som er ganske gode som en del baker i julen. Hva med å lage de? Du finner sikkert en oppskrift om du googler.

Duverden så hjelpsom du er da?

Skrevet

Hittil:

berlinerkranser

smultringer

goro

fattigmannsbakkels

delfiakake

stollen

pepperkaker

-----

lages til uken:

amerikanske myke sjokoladecookies (barna til søsteren min elsker dem)

salte franske karameller

shortbread

mince pies

Skrevet
9 minutter siden, Antoinette skrev:

amerikanske myke sjokoladecookies (barna til søsteren min elsker dem)

Har du oppskriften? Mine cookies blir aldri helt som jeg vil ha de.

Skrevet

Ellers må jeg bare ha kolakaker. De blir garantert spist opp, og er så enkle å lage. Har spist opp en porsjon allerede. Vel, jeg ga bort halvparten, og ungene har spist. Jeg har ikke spist så mye.

Jeg er helt uinspirert denne julen. Det blir ikke laget mange sorter.

Skrevet

Vel, jeg tenkte å bake pepperkaker. Det har ikke blitt noe av hittil... Ser for meg at jeg, 23.12, kjøper en boks på butikken. Så kan i det minste "alle andre" spise dem :)

• Liker 1
Skrevet

Berlinerkranser og serinakaker. Ser ut til at jeg må bake en sjokoladekake (min sønns valg) på morran julaften hihi. Blir det til dessert sammen med hesteskoiskrem. Kjenner jeg kan bli litt rundt i kantene denne jula ;)  Men det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår, men mellom nyttår og jul :tree::bolledeig::nisselue:

Skrevet

Jeg baker vel ikke så mye til julaften.  Det vi baker spiser vi før eventuelt etter. Baker i romjulen og vi, siden det blir spist opp mens vi steker. 😁 På julaften så går det helst i middag og konfekt orker ikke så mye annet. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har bakt Havreflarn med sjokolade :)

Skrevet

Ingenting så langt! :( nettopp kjøpt oss hus, og driver å skal selge to leiligheter rett over nyttår, så alt av julestemning er byttet bort med vaskin og pakking, fotografer og takstmenn. Håper jeg rekker å bake Sarah bernard før jul :)

Skrevet

Jeg har bakt pepperkaker. Skal også bake shortbread, napoleonshatter, kransekake og muligens strull.

Skrevet

Oi her var det mange gode tips  :laugh:

@Antoinette kan tenke meg at du e flink til å bake? Blir helt imponert! :)

Noen som har en god oppskrift på smult ringer? Har aldri lagd det. Men det er så godt!

Anonymkode: 1fc32...41e

Skrevet

Har ikke bakt noe i år. Ser ikke ut til at jeg får gjort det heller. Det jeg pleier å lage er julebrød, rundstykker, laktosefri gomme og eggsalat. Liker mye bedre å lage mat framfor småkaker. Skulle jeg derimot valgt en sort, hadde det blitt Sara Bernard. Det er så godt. 

Skrevet

Skal bake rundstykker til uka, og så lager jeg vel sikkert noen vannbakkels. Det blir ikke mer baking enn det. Julekaker frister bare ikke. Vi er ikke akkurat søtmonser noen av oss. Skal lage et par salater. Tror det blir eggesalat og potetsalat, og så er det en som må ha sursild, så det lager vi også. 

Skrevet

Skal lage goro og risboller. Siden ovnen vår røk nå rett før jul blir det ikke noe særlig mer (pleier å lage marvposteier, pepperkaker, berlinerkranser, sandkaker osv). Min mor står for krumkakene, men det kan hende jeg lager dette selv også.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

Jeg har laget serinakaker, berlinerkranser, Sarah Bernard ,pepperkaker og troikakonfekt. Og jeg har fått kromkaker av mamma.

Skrevet

Har laget:

• Kakemenn 
  • Smørkranser 
  • Sjokoladepinner
  • Kokosmakroner 
  • Sirupsnipper 
  • Pepperkakekarameller 

Skal lage:

• Risboller 
  • Brigadeiros 
  • Mozartkuler 
  • Rocky road 

Skrevet

Ikke noe enda, men tenkte å bruke morgendagen på å lage litt småkaker og konfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...