AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Er irriterende! De klager på vondt i hodet, vondt her vondt der, konstant. Og nevner du paracet, nekter de. Og du får gjerne huden full. Også er det de som klager på tett nese, som NEKTER å bruke nesespray. Seriøst..hva er greia? Hvorfor klager du når du ikke vil gjøre noe med det? Anonymkode: a127a...c99
The Kitten Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Når de klager vil de gjerne ha sympati, ikke råd. En venninne forklarte det til meg en gang. Hun klaget over noe til kjæresten sin. Hans respons istedenfor "stakkars deg! jeg skjønner at det er kjipt" var "Men hvorfor gjør du ikke bare sånn og sånn?" Gode råd gjerne, men ikke det hun var ute etter der og da. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Men på enkle problemer (altså enkle å løse, som i HI) burde det ikke være sympati man er ute etter. På litt større problemer, der kan man trenge å snakke uten å finne løsninger, bare for å få ut litt. Ikke når det gjelder hodepine da! Anonymkode: 38227...6f4 2
KillerKitty Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 5 minutter siden, The Kitten skrev: Når de klager vil de gjerne ha sympati, ikke råd. En venninne forklarte det til meg en gang. Hun klaget over noe til kjæresten sin. Hans respons istedenfor "stakkars deg! jeg skjønner at det er kjipt" var "Men hvorfor gjør du ikke bare sånn og sånn?" Gode råd gjerne, men ikke det hun var ute etter der og da. Det er nok veldig sant. Tar meg fremdeles i å ringe mamma for å opplyse henne om når jeg har vondt, i en alder av 23 år *rødme* Når det er sakt klager jeg ikke til øvrige familie og venner, med mindre jeg faktisk har vondt og sitter der uten Ibux. Men da gjør jeg det for å få Ibux
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 12 minutter siden, The Kitten skrev: Når de klager vil de gjerne ha sympati, ikke råd. En venninne forklarte det til meg en gang. Hun klaget over noe til kjæresten sin. Hans respons istedenfor "stakkars deg! jeg skjønner at det er kjipt" var "Men hvorfor gjør du ikke bare sånn og sånn?" Gode råd gjerne, men ikke det hun var ute etter der og da. Venninnen din er klok Anonymkode: 48157...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Ts her:) Der Er jeg enig selv. Jeg gjør det selv noen ganger, ofte for å få litt støtte..men da er det på "større" problemer. Det er faktisk konkret disse to tingene med vondt i hodet og tett i nesa..det er noe man KAN gjøre noe med, selvom man er imot tabletter og nesespray, ikke liker det osv... der er jeg lite sympatisk for å si det sånn:) hva mer skal jeg si når de begynner for fjerde gangen den timen "auuu... hodet mitt", og jeg allerede har sagt "ta en paracet, det hjelper" Anonymkode: a127a...c99
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Det er ikke alle som kan bruke nesespray. Noen har så kronisk irriterte slimhinner at de aldri kan bruke det og andre har kanskje misbrukt nesespray over mange år, blitt kvitt avhengigheten, men kan allikevel ikke bruke det. Anonymkode: f01a1...563 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Nesespray er en skummel ting å begynne med, det er veldig mange som har blitt avhengige av det. Lang bruk av paracet kan gi migrene. Det er mye bedre hvis man kan redusere hodepine på naturlige måter som å drikke nok vann, få nok søvn, spise faste måltider og unngå støy. Meditasjon kan også hjelpe. Anonymkode: d9948...6c2 3
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Ingenting er mer irriterende en mennesker som gir råd når man ikke har spurt dem om råd. Råd burde bare gis om man blir spurt og om man spør om råd burde man selvsagt ta rådet til seg. Men råd man ikke har spurt om kan man ignorere om man vil.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 På Friday, December 16, 2016 den 0.58, AnonymBruker skrev: Er irriterende! De klager på vondt i hodet, vondt her vondt der, konstant. Og nevner du paracet, nekter de. Og du får gjerne huden full. Også er det de som klager på tett nese, som NEKTER å bruke nesespray. Seriøst..hva er greia? Hvorfor klager du når du ikke vil gjøre noe med det? Anonymkode: a127a...c99 Samme med folk som syter og klager på rygg. Sykemeldt og venter på den ene undersøkelsen etter den andre. Og som oftest ikke viser noe. Spør de....har du vært til kiropraktor? ( de som kan rygg)nei, det har de ikke. Låsing eks i bekken gir store plager og smerter. Invalidiserende for noen. Noe som kan fikses på. De har tusen grunner for ikke å prøve. Anonymkode: 67017...89c 1
Gjest Newroz Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Vil de ha råd da? Det er ikke alltid at folk vil ha råd, men vil lufte sine problemer og få støtte for problemene, uten at de skal komme gode råd hele tiden. Jeg syns det kan være irriterende innimellom med alle disse gode rådene. Jeg har ikke bedt om hverken meningen til folk eller deres råd! Av og til er det bare godt å få luftet problemene sine uten at den andre parten alltid skal sitte med løsningen.
Gjest Newroz Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 1 time siden, Eugene Wrayburn skrev: Ingenting er mer irriterende en mennesker som gir råd når man ikke har spurt dem om råd. Råd burde bare gis om man blir spurt og om man spør om råd burde man selvsagt ta rådet til seg. Helt enig!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 3 timer siden, Newroz skrev: Jeg syns det kan være irriterende innimellom med alle disse gode rådene. Jeg har ikke bedt om hverken meningen til folk eller deres råd! Av og til er det bare godt å få luftet problemene sine uten at den andre parten alltid skal sitte med løsningen. Har den andre parten bedt deg om å fortelle om problemene dine? Jeg gjør aldri det, og jeg synes det er irriterende å høre folk sutre om problemer som de ikke ønsker å løse. Anonymkode: d9948...6c2
Gjest Newroz Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har den andre parten bedt deg om å fortelle om problemene dine? Jeg gjør aldri det, og jeg synes det er irriterende å høre folk sutre om problemer som de ikke ønsker å løse. Anonymkode: d9948...6c2 Det kommer helt an på situasjonen og hvilken mennesker man er med. Noen mennesker og i noen situasjoner er det så klart ikke naturlig å lufte problemer
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 2 timer siden, Newroz skrev: Det kommer helt an på situasjonen og hvilken mennesker man er med. Noen mennesker og i noen situasjoner er det så klart ikke naturlig å lufte problemer Hvis man får svar man ikke ønsker så er det et tegn på at man har misforstått situasjonen, og at den andre ikke var interessert i å høre på klaging uten å få lov til å prøve å komme med råd. Anonymkode: d9948...6c2
Gjest Newroz Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man får svar man ikke ønsker så er det et tegn på at man har misforstått situasjonen, og at den andre ikke var interessert i å høre på klaging uten å få lov til å prøve å komme med råd. Anonymkode: d9948...6c2 Eller at den andre har misforstått situasjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå