Gå til innhold

Ustabil kontakt fra kompis som vil date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt oppsummering her bare:.

Anonymkode: f2fd9...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som skjedde.. Men ihvertfall: 

1. Møttes via felles venner, la hverandre til på snap og facebook. 

2. Han skriver en del til meg, også fyllemeldinger hvor han sier hvor mye han liker meg. Jeg liker han foreløpig, men har holdt igjen litt (brent barn osv..)

3. Han har spurt om å få komme til meg et par ganger når det ikke har passet. 

4. Jeg spurte han en gang, da passet det ikke for han. (Dårlig unnskyldning fra hans side, så jeg sa fra at jeg ikke er den jenta som sitter og venter på en fyr)

5. Noen dager senere spør han hva jeg skal til helgen, jeg svarer som vanlig. Så spør han om det passer at han kommer på besøk da. Jeg svarer ja, det blir hyggelig. 

6. Spurte han nå når han kom, og får da svar at han ikke visste, for han skulle noe annet også, og visste ikke hva han rakk. 

Hva skal jeg tenke ut av det her? Det er jo han som er på, og har vært det hele tiden, og når jeg sier ja, så plutselig backer han ut? Jeg er for gammel til å gidde slikt tull, så jeg svarte ikke mer etter det. Har ikke hørt mer heller, spent på om jeg hører noe nå i helgen. Er han redd for noe? Er det slik at jeg ikke har vært varm nok, eller tatt initiativ nok? Det er stort sett alltid han som begynner å skrive, jeg er ikke så glad i chatting, og tenker ikke over sånt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hva som skjedde.. Men ihvertfall: 

1. Møttes via felles venner, la hverandre til på snap og facebook. 

2. Han skriver en del til meg, også fyllemeldinger hvor han sier hvor mye han liker meg. Jeg liker han foreløpig, men har holdt igjen litt (brent barn osv..)

3. Han har spurt om å få komme til meg et par ganger når det ikke har passet. 

4. Jeg spurte han en gang, da passet det ikke for han. (Dårlig unnskyldning fra hans side, så jeg sa fra at jeg ikke er den jenta som sitter og venter på en fyr)

5. Noen dager senere spør han hva jeg skal til helgen, jeg svarer som vanlig. Så spør han om det passer at han kommer på besøk da. Jeg svarer ja, det blir hyggelig. 

6. Spurte han nå når han kom, og får da svar at han ikke visste, for han skulle noe annet også, og visste ikke hva han rakk. 

Hva skal jeg tenke ut av det her? Det er jo han som er på, og har vært det hele tiden, og når jeg sier ja, så plutselig backer han ut? Jeg er for gammel til å gidde slikt tull, så jeg svarte ikke mer etter det. Har ikke hørt mer heller, spent på om jeg hører noe nå i helgen. Er han redd for noe? Er det slik at jeg ikke har vært varm nok, eller tatt initiativ nok? Det er stort sett alltid han som begynner å skrive, jeg er ikke så glad i chatting, og tenker ikke over sånt. 

Punkt 6. Han mangler respekt for din tid. Mener han at du skal sitte og vente og vente på at han plutselig skal dukke opp?

Anonymkode: 89f87...8c5

• Liker 3
Skrevet

Jeg var ut for en slik og. Veldig av og på. Jeg endte med å kutte kontajten med han. Det er ufint å lage avtale for deretter å si "vet ikke når det blir skal noe annet og".

Hva har du aller mest lyst til å gjøre selv, når du tenker deg om?

Anonymkode: a4f69...c61

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Punkt 6. Han mangler respekt for din tid. Mener han at du skal sitte og vente og vente på at han plutselig skal dukke opp?

Ja, jeg skjønner at han ikke har det. Men jeg ble så positivt overrasket over at han så tidlig spurte om å treffes i helgen, etter den relativt tydelige meldingen fra meg helgen som var :P Så jeg tenkte at han kanskje skjønte poenget, og innså at skulle han få til noe måtte han ta ting ordentlig. Forstår ikke den, hvorfor avtale noe så tidlig da? 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var ut for en slik og. Veldig av og på. Jeg endte med å kutte kontajten med han. Det er ufint å lage avtale for deretter å si "vet ikke når det blir skal noe annet og".

Hva har du aller mest lyst til å gjøre selv, når du tenker deg om?

Anonymkode: a4f69...c61

Jeg har lyst til å gi han en sjanse, fordi han har prøvd så lenge nå på å få treffe meg. Og han virker ordentlig. Men jeg var ganske forbannet i helgen, for da hadde vi sånn halvveis avtalt å prøve et møte sånn casual på byen, og så droppet han det da av en vanvittig tåpelig grunn. Og nå igjen til helgen, når han har bedt seg selv på "ordentlig" besøk, og feiger ut. Da kjenner jeg inni meg at jeg ikke orker slikt tull. 

Jeg har barn og det er dermed begrenset når jeg har mulighet til å date, dette vet han, og likevel velger han å gjøre det på denne måten. Den voksne, fornuftige meg ville avtalt besøk med noen andre, og sagt nei hvis han spør iløpet av helgen, siden han ikke kunne avtale dag og tidspunkt. Den ensomme meg tenker at jeg blir jo sittende alene i helgen uansett, så jeg bør være klar i tilfelle han får tid. Men den siste setningen der gjør meg litt skamfull egentlig, slik har jeg vært de siste gangene jeg har datet, og i hele mitt forrige forhold. Jeg sitter alltid og venter på at menn skal få tid til meg, det er ikke en god følelse. 

Skrevet

Altså, jeg aner ikke om han tenkte fredagen eller lørdagen engang! Og ikke om han mente dagen, ettermiddagen eller kvelden. Når jeg spør når, så burde han vel klart å si sånn ca hvis han hadde noe interesse av å få treffe meg?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg aner ikke om han tenkte fredagen eller lørdagen engang! Og ikke om han mente dagen, ettermiddagen eller kvelden. Når jeg spør når, så burde han vel klart å si sånn ca hvis han hadde noe interesse av å få treffe meg?

Jeg ville, om jeg var i din situasjon, satt grenser for å få respekt for min tid og for å få respekt generelt. En klar avtale om tidspunkt, er det minste man kan forvente fra en date. La han forstå dette.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville, om jeg var i din situasjon, satt grenser for å få respekt for min tid og for å få respekt generelt. En klar avtale om tidspunkt, er det minste man kan forvente fra en date. La han forstå dette.

Hvordan gjør jeg det? Sender en melding og skriver at "Må finne ut om du kommer eller ikke i helga, for ellers legger jeg andre planer". Eller? Blir ikke dette som at jeg faktisk venter på han? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville lagt mine egne planer for helgen, om det var meg. Send han en melding evt, og spør om hvilket tidspunkt det passer for han at dere møtes. Om han ikke kan si et tidspunkt, hadde ikke jeg orket date med han.

• Liker 2
Skrevet

Det å ikke ha respekt for andres tid, er en svært dårlig egenskap, og er også et rødt flagg.

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner at han ikke har det. Men jeg ble så positivt overrasket over at han så tidlig spurte om å treffes i helgen, etter den relativt tydelige meldingen fra meg helgen som var :P Så jeg tenkte at han kanskje skjønte poenget, og innså at skulle han få til noe måtte han ta ting ordentlig. Forstår ikke den, hvorfor avtale noe så tidlig da? 

Jeg har lyst til å gi han en sjanse, fordi han har prøvd så lenge nå på å få treffe meg. Og han virker ordentlig. Men jeg var ganske forbannet i helgen, for da hadde vi sånn halvveis avtalt å prøve et møte sånn casual på byen, og så droppet han det da av en vanvittig tåpelig grunn. Og nå igjen til helgen, når han har bedt seg selv på "ordentlig" besøk, og feiger ut. Da kjenner jeg inni meg at jeg ikke orker slikt tull. 

Jeg har barn og det er dermed begrenset når jeg har mulighet til å date, dette vet han, og likevel velger han å gjøre det på denne måten.1)  Den voksne, fornuftige meg ville avtalt besøk med noen andre, og sagt nei hvis han spør iløpet av helgen, siden han ikke kunne avtale dag og tidspunkt.  2) Den ensomme meg tenker at jeg blir jo sittende alene i helgen uansett, så jeg bør være klar i tilfelle han får tid. Men den siste setningen der gjør meg litt skamfull egentlig, slik har jeg vært de siste gangene jeg har datet, og i hele mitt forrige forhold. Jeg sitter alltid og venter på at menn skal få tid til meg, det er ikke en god følelse. 

1) og 2) Velg det den fornuftige deg sier. Lag avtaler for helgen med gode venner/ andre som er til å stole på og som respekterer deg

Du har godt av å komme ut av det mønsteret som du beskriver i punkt 2).

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville lagt mine egne planer for helgen, om det var meg. Send han en melding evt, og spør om hvilket tidspunkt det passer for han at dere møtes. Om han ikke kan si et tidspunkt, hadde ikke jeg orket date med han.

Det var det jeg gjorde idag, da han svarte at han ikke visste fordi han skulle noe annet også. Føler ikke jeg kan spørre om det samme igjen i morgen, da blir det jo jeg som virker desperat? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det? Sender en melding og skriver at "Må finne ut om du kommer eller ikke i helga, for ellers legger jeg andre planer". Eller? Blir ikke dette som at jeg faktisk venter på han? 

Skriv bare en kort sms og spør om hvilket tidspunkt det passer for han å komme. Om han fremdeles ikke vet, så avlyser du, og legger dine egne planer.

Om han sier et tidspunkt og det ikke passer for deg, gir du tilbakemelding om at det ikke passer.

Sier han et tidspunkt som passer for deg, og du ønsker å møte han på det tidspunktet, sier du ja at det passer. MEN hvis han ikke dukker opp til rett tid til avtalen, ville jeg droppet å prøve å lage flere avtaler med han.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) og 2) Velg det den fornuftige deg sier. Lag avtaler for helgen med gode venner/ andre som er til å stole på og som respekterer deg

Du har godt av å komme ut av det mønsteret som du beskriver i punkt 2).

Det er sant. Jeg bare sa fra så tydelig forrige helg, at jeg synes det er merkelig at han først "tar tak" og ber om en avtale, for så å svare slik når jeg spør om tidspunkt? Derfor jeg tenker at kanskje er han redd for noe, om jeg skal la tvilen komme han til gode? Jeg trodde egentlig ikke jeg skulle høre mer fra han etter helgen som var, for jeg var egentlig litt sint og veldig direkte da med at det ikke var greit. Og så får jeg plutselig spørsmål om å treffes så mange dager på forhånd. 

Skrevet

Du må sette grenser og gi deg selv respekt og gjøre din egen tid viktig og verdifull. Hvis ikke, vil du flere ganger bli respektløst behandlet av mennesker som ikke respekterer din tid eller deg generelt.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg gjorde idag, da han svarte at han ikke visste fordi han skulle noe annet også. Føler ikke jeg kan spørre om det samme igjen i morgen, da blir det jo jeg som virker desperat? 

Han virker svært useriøs, når det ble tull forrige helg, og nå denne helgen greier han ikke å si et tidspunkt.

Jeg vet ikke hva du burde si til han, annet enn å si at det må bli et tidspunkt som passer for dere begge.

Legg dine egne planer for helga.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Jeg bare sa fra så tydelig forrige helg, at jeg synes det er merkelig at han først "tar tak" og ber om en avtale, for så å svare slik når jeg spør om tidspunkt? Derfor jeg tenker at kanskje er han redd for noe, om jeg skal la tvilen komme han til gode? Jeg trodde egentlig ikke jeg skulle høre mer fra han etter helgen som var, for jeg var egentlig litt sint og veldig direkte da med at det ikke var greit. Og så får jeg plutselig spørsmål om å treffes så mange dager på forhånd. 

Og selv da kan han ikke foreslå et ekstakt tidspunkt?!

Det virker som at han vil at du skal sitte og vente på han.

• Liker 3
Skrevet

Angående det du fortalte om tidligere erfaringer med menn: Du har hatt godt av å jobbe med selvhevdelse, gjennom en selvhevdelsesgruppe eller hos psykolog. Jeg ønsker det beste for deg, og har selv erfart mye. Og jeg vet at dette med selvhevdelse er svært viktig.

Ta godt vare på deg selv :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

La han komme. Men gå til en venninne eller noe og sett en lapp på døra om at du måtte ut en tur og ikke vet når du er tilbake..

Kom dinglende sånn 23. Hvis han er der enda, liker han deg:hjerte:

Anonymkode: 66827...2d7

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Hvor gammel er han?

Legg andre planer sånn at han får kjenne litt på det å evt måtte vente. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...