Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ingen tilhørigheten noen steder. I barndommen flyttet vi 2 ganger der første gang var på barneskolen og andre gang på ungdomskolen. Nå  bor jeg i en tredje sted og fått barn. Men jeg har ingen "hjem" jeg føler meg ikke hjemme noen steder. Vurderer å flytte til en helt annen bydel men bekymret for om mine småbarn vil føle det på samme måte ? De har bodd på samme sted alltid og er i barnehage alder. 

Anonymkode: 33865...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette også handler om hvordan du har det med deg selv, i deg selv. Prøv å bli mer kjent med deg selv. Kjenner ei som stadig flytter, og jeg ser jo at hun prøver å flytte fra seg selv...

Anonymkode: 2b473...2bd

• Liker 3
Skrevet

Gjør egentlig dette noe da? Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være viktig, og har flyttet minst et dusin ganger i løpet av livet så langt. Aldri sett på dette som noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet svært mange ganger som barn, og føler at jeg har en hjemfølelse, føler meg helt klart mest hjemme ett sted/ i en by. Tror ikke din manglende følelse av et hjem har noe med to flyttinger å gjøre.

Anonymkode: e7d10...19a

Skrevet

Hva har du gjort da, for at stedet du bor på nå skal føles som et hjem? Hva er det du trenger for å føle at huset du bor i er et hjem for deg? Et godt hjem for deg? 

Jeg har flyttet utrolig mye mens jeg var barn, og helt opp til jeg selv fikk barn. Det er ikke bare positivt. Skal du flytte mer, så vil jeg anbefale deg å få det unnagjort før barna begynner på skole. Når de begynner på skole, så synes jeg man bør få lov til å holde seg til en barneskole å gå på gjennom oppveksten. Men er det noe realistisk som gjør at du tror du vil trives bedre på et annet sted? Hvilke konkrete tiltak kommer du selv til å gjøre for å bli ordentlig kjent med folk og nærmiljø på et nytt sted? 

Anonymkode: be533...490

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dette også handler om hvordan du har det med deg selv, i deg selv. Prøv å bli mer kjent med deg selv. Kjenner ei som stadig flytter, og jeg ser jo at hun prøver å flytte fra seg selv...

Anonymkode: 2b473...2bd

Hmm. Dette fikk meg til å tenke  . Har ikke sett sånn på det . Til nå. Takk 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Citpensacola skrev:

Gjør egentlig dette noe da? Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være viktig, og har flyttet minst et dusin ganger i løpet av livet så langt. Aldri sett på dette som noe problem.

For men er det et problem fordi jeg føler meg rotløs 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For men er det et problem fordi jeg føler meg rotløs 

Men, Ts, hva er det du assosierer med "hjemme" da? Eller, mer presist: hvordan forventer du at hjemme skal føles?

For noen ganger så mistrives vi. Andre ganger så trives vi. Og noen ganger så innbiller vi oss at det ikke er nok å simpelthen "trives" for å ha det like bra som andre rundt oss. Så, kanskje skulle spørsmålet ikke være om du er "hjemme" men: trives du? Med jobben? Familien? Vennene? Hobbyene? Dersom du trives så er du hjemme. For hjemme er ikke et sted. Det er folk.

Anonymkode: 722f0...a4e

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke hjemme i det norske samfunn., men føler meg hjemme i naturnen... noen som kan relatere?

Anonymkode: 00875...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2020 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke hjemme i det norske samfunn., men føler meg hjemme i naturnen... noen som kan relatere?

Jeg kan. Bare på grunn av ett eneste idiotisk innlegg jeg la ut,skulle folk komme og rakke ned på meg med en gang. Jeg orker ikke mennesker lenger,og føler meg mye bedre alene med kun dyr og natur. Folk skal hele tiden mobbe og trakassere andre for den minste lille ting. Orker det ikke lenger. 

Anonymkode: 48e10...3e4

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan. Bare på grunn av ett eneste idiotisk innlegg jeg la ut,skulle folk komme og rakke ned på meg med en gang. Jeg orker ikke mennesker lenger,og føler meg mye bedre alene med kun dyr og natur. Folk skal hele tiden mobbe og trakassere andre for den minste lille ting. Orker det ikke lenger. 

Hvilket innlegg?

Ja, det er så teit at man ikke kan si hva man tenker... Men slik er enda verre på diskusjonsforum..

Jeg liker godt naturen og stillheten av den grunnen, høre på bladene som blåser i vinden, fredfullt. den plager meg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket innlegg?

Ja, det er så teit at man ikke kan si hva man tenker... Men slik er enda verre på diskusjonsforum..

Jeg liker godt naturen og stillheten av den grunnen, høre på bladene som blåser i vinden, fredfullt. den plager meg ikke.

Jeg la dessverre ut et dumt innlegg om en gutt jeg møtte for 1,5 år siden som jeg syntes virket koselig osv. Men på grunn av ting jeg sliter med kokte det over for meg da jeg bare fikk unødvendige svar i form av mobbing (bokstavelig talt). Jeg har ikke vært i her på kg i mer enn en uke,og brukte bare forumet til å "øve" meg litt på å prate og skrive. Jeg brukte det på en måte som en dagbok istedet for å skrive på papir. Jeg angret med en gang jeg la det ut,men måtte trygle og be admin om å få det fjernet i frykt for min mentale helse. Plutselig går folk i byen jeg bor i og leter etter den idiotiske og paranoide personen som skrev innlegget (slike ting har hendt),og bare tanken på det orker jeg ikke. En ting jeg har lært er at jeg ikke passer inn på sosiale medier og forum.  Har bedt admin om å slette brukeren i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la dessverre ut et dumt innlegg om en gutt jeg møtte for 1,5 år siden som jeg syntes virket koselig osv. Men på grunn av ting jeg sliter med kokte det over for meg da jeg bare fikk unødvendige svar i form av mobbing (bokstavelig talt). Jeg har ikke vært i her på kg i mer enn en uke,og brukte bare forumet til å "øve" meg litt på å prate og skrive. Jeg brukte det på en måte som en dagbok istedet for å skrive på papir. Jeg angret med en gang jeg la det ut,men måtte trygle og be admin om å få det fjernet i frykt for min mentale helse. Plutselig går folk i byen jeg bor i og leter etter den idiotiske og paranoide personen som skrev innlegget (slike ting har hendt),og bare tanken på det orker jeg ikke. En ting jeg har lært er at jeg ikke passer inn på sosiale medier og forum.  Har bedt admin om å slette brukeren i tillegg.

Føler meg friere og lettere til sinns uten det maset rundt sosiale medier. Jeg gikk i hele natt og bare gråt og gråt på grunn av det dumme innlegget...gikk tur klokka 3 på en mørk sti med bom. Så kommer plutselig politiet og åpner bommen. De stoppet meg og lurte på om jeg hadde sett en ruset mann med kamuflasjeklær. Jeg prøvde å tørke vekk tårene,og klarte bare å riste på hodet til svar. De takket meg for hjelpen og kjørte videre forbi meg. Den siste tiden så har jeg også opplevd å se hjerteformet ting i naturen veldig ofte når jeg er ute og går. Det kan være alt fra en flekk på bakken,gress som er formet etc. Har aldri opplevd det før noensinne. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg friere og lettere til sinns uten det maset rundt sosiale medier. Jeg gikk i hele natt og bare gråt og gråt på grunn av det dumme innlegget...gikk tur klokka 3 på en mørk sti med bom. Så kommer plutselig politiet og åpner bommen. De stoppet meg og lurte på om jeg hadde sett en ruset mann med kamuflasjeklær. Jeg prøvde å tørke vekk tårene,og klarte bare å riste på hodet til svar. De takket meg for hjelpen og kjørte videre forbi meg. Den siste tiden så har jeg også opplevd å se hjerteformet ting i naturen veldig ofte når jeg er ute og går. Det kan være alt fra en flekk på bakken,gress som er formet etc. Har aldri opplevd det før noensinne. 

Uff, det var leit at du skulle få så mange dumme svar på det søte innlegget ditt. Det er mange tullinger her på KG som gjør det til en sport å slenge ut krasse one-linere. Du kan trøste deg med at de helt sikkert er høflige små mus i virkeligheten som ikke sier et pip, men som får ut aggresjonen sin på nettforum. Drit i dem! Klem til deg :klem:

Anonymkode: a5e50...838

AnonymBruker
Skrevet

På 31.7.2020 den 4.06, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje tryggere og bedre for deg å møte nye folk i virkeligheten enn å bruke sosiale medier/ forum. Ting kommer ofte litt feil ut via tekst og man glemmer litt filteret på nett. Du er helt sikkert et nydelig menneske (innside og utside) som helt sikkert vil få god kontakt med noen. Ta initiativ til å treffe andre, kanskje start med en ny aktivitet hvor du kan møte nye folk eller lignende. Prøv å gi folk en sjanse og møt de med positivitet så finner du mange gode mennesker. 

Anonymkode: ecd93...c34

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel minst like vanlig å flytte en del ganger som å ikke gjøre det. Selv har jeg flyttet med jevne mellomrom siden jeg var tre år, og synes ikke det er noe problem. Vi er ikke trær vet du...  Mennesker har ikke røtter, vi har føtter ;) 

Anonymkode: b8f9f...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...