Gjest Edorf Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Vår datter komidag hjem på juleferie ,og har kjøpt seg katt,og som hun hevder er såkalt innekatt,men eg har for min del aldri hørt om innekatter..Katten er forløbi ung...omlag 7-8 mnd,og virker nokså lydhør.....Hun har okkupert kjellerstuen m/ klorestativet,leikeapperater,sandkasse for avføring ,og liggekasse,og blomstrer er ryddet fra vinduer for at katten skal ha muligheter for å hoppe i vinduene å sjå ut....Eg følte at eg måtte gji henne liten leksjon i katteoppdragelse..........Siste katten vi hadde (hunkatt) blei 18 år,eller 88 katteår,og døde av kreft.....Vi bor i et nokså trafikkert område,og dei fleste andre som har hatt katter er blitt påkjørt ......Katter er som mange andre dyr nokså tilpassningsdyktige,og er vanedyr...Vi hadde kjellerrom i garasjen der katten bestandig blei passert nattestider,og matfatet stod plassert...Etterhvert som katten blei eldre så tilbrakte den mye tid på sin "faste stol" i stuen.....Dersom stolen var opptatt så viste katten tydeleg tegn til fustrasjon....Katten lærde seg tidleg at å gji tegn "gå mot ytterdøra" når den ville ut å gjera sitt fornødende....Katten drog m.a. tidleg kjensel på familiens biler på lang avstand,og kom bestandig løpende når vi kom kjørende til huset...Når noen i huset var syk,så kom alltid katten å la seg i sengen til den som var syk........Katten hadde ellers et godt jaktinstingt og holdt både rotter og mus på avstand....Katten var usedvanleg lydhør,og kom alltid på komando når vi ropte på den...Katter er som sagt vanedyr og detmå ein forholde seg til så tidleg som råd.
The Kitten Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Du har hatt katt i 18 år, men aldri hørt om innekatter? Jeg får ikke helt tak i hva du lurer på forresten... 10
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Hvorfor ga du din datter leksjon om oppdragelse? Det virker som at hun har kontroll på katten. Å det med trafikk osv, kunne du spart deg for - det er jo en innekatt. Katter kan oppdras og læres opp til enkelte ting. Anonymkode: b4ed7...cfd 4
Saphyria Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 (endret) Og poenget ditt er? La nå datteren din oppdra katten sin som ho vil, så lenge det ikkje mishandler katten på noe vis. Selv om du aldri har hørt om innekatt, så betyr ikkje det at det ikkje fins. Mange velger å holde kattene sine inne, særlig dersom de bor i store byer eller nær trafikkerte veier og tungtrafikk. Endret 15. desember 2016 av Saphyria 2
Puma Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Man oppdrar ikke katter, man blir oppdratt. Innekatter er forresten helt vanlig. Kattehold har heldigvis blitt mye bedre enn hva det var før i tiden. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Innekatt er BRA og helt helt nødvendig når de risikerer å dø torturerte ute! Hvordan et voksent menneske ikke har hørt om innekatt er helt uforståelig. Skremmende. Anonymkode: 3d30e...b7e 4
Gjest HappyWaffle Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 (endret) Kan ikke helt se hvor du vil med innlegget? Å du har hatt katt i 18 år uten å vite hva innekatt er? Datteren din virker da som at hun har full kontroll, så hvorfor du følte å gi henne en leksjon skjønner jeg ikke. Kan du alt bedre en henne når det kommer til sin egen katt mener du? Endret 16. desember 2016 av HappyWaffle
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 2 minutter siden, HappyWaffle skrev: Kan ikke helt se hvor du vil med innlegget? Å du har hatt katt i 18 år uten å vite hva innekatt er? Datteren din virker da som at hun har full kontroll, så hvorfor du følte å gi henne en leksjon skjønner jeg ikke. Kan du alt bedre en henne når det kommer til sin egen katt mener du? Det er nok av folk som har hatt katt hele livet som ikke har peiling på katt... Så da kan vi anta at TS er en av dem Anonymkode: 5c779...9df 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok av folk som har hatt katt hele livet som ikke har peiling på katt... Så da kan vi anta at TS er en av dem Anonymkode: 5c779...9df sier noe der låst til en innstilling om hvordan katter er å skal aaaldri vike fra det fordi de vet best
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 kan lære katten å gå i bånd? Ellers så er det rart at du aldri har hørt om innekatter Anonymkode: 133c6...cde 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan lære katten å gå i bånd? Ellers så er det rart at du aldri har hørt om innekatter Anonymkode: 133c6...cde Ja, det kan de Jeg kjenner mange som lufter katten i bånd. Mange vimser så klart bare rundt, men noen går skikkelig på tur Jeg har kattegård til mine. Anonymkode: 5c779...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå