Gå til innhold

Bråkete naboer - trenger hjelp nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eksamen i morgen. For noen mnd siden flyttet det inn ei skikkelig koselig jente rett ved siden av oss. I kveld har hun megafest. Kanskje eksamensfest, vet hun er student. Uansett, kan jeg sende en melding? Det bråker skikkelig liksom. Hører musikken kjempegodt og de danser og tramper i gulvet. Dørene og lampa i leiligheten rister liksom. Jeg vil så gjerne få litt god søvn før i morgen, men vil ikke være den kjipe og sure naboen. Hva synes dere? Kan jeg sende melding? Når kan jeg sende melding? Vente til 22.30-23? Og kan dere hjelpe meg med hva jeg evt kan skrive på en hyggelig måte?

Anonymkode: 516ef...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de fleste steder skal det være stille kl 22 på hverdagene, så jeg ville bedt dem om å dempe seg. 

Anonymkode: 38093...ddf

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker du kan sende en melding å spørre om hun ikke kan dempe seg og sitt besøk litt, fordi du har eksamen i morgen. Ofte i blokker og steder hvor folk bor vegg i vegg/tak i gulv, så skal det være stille 23-07 i hverdager

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv00 skrev:

Jeg tenker du kan sende en melding å spørre om hun ikke kan dempe seg og sitt besøk litt, fordi du har eksamen i morgen. Ofte i blokker og steder hvor folk bor vegg i vegg/tak i gulv, så skal det være stille 23-07 i hverdager

Men bør jeg vente med å sende melding til kl 23? Jeg sitter egentlig og leser, men får ikke til å konsentrere meg med all musikken. Har på støydempende ørepropper, men det rister jo i bordet.. Tenkte legge meg nå straks.

Skrevet

Hadde glatt sendt melding umiddelbart og bedt dem ta hensyn. Er det ikke stilt innen 23.00 (hvis det er regelen) og du bor i samskipnadsbolig er du i din fulle rett til å ringe vaktselskapet. Gjorde det flere ganger da jeg bodde i SiO-boligog folk festet midt i ukedagene etter stilletid. Noen av oss andre har faktisk både jobber og studier, og bor man i blokk må man følge husreglene. Du skal hvertfall ikke ha noe dårlig samvittighet! Eksamenen din er vel ørlitt viktigere enn en rølpefest..

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ha sendt melding nå. Spør om hun skal feste lenge eller om det kun er vorspiel. Si at du har eksamen i morgen. Og i tilfelle det ikke bare er vorspiel; om de kan dempe musikken litt. 

Anonymkode: 54af5...c9b

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Strixvaria skrev:

Hadde glatt sendt melding umiddelbart og bedt dem ta hensyn. Er det ikke stilt innen 23.00 (hvis det er regelen) og du bor i samskipnadsbolig er du i din fulle rett til å ringe vaktselskapet. Gjorde det flere ganger da jeg bodde i SiO-boligog folk festet midt i ukedagene etter stilletid. Noen av oss andre har faktisk både jobber og studier, og bor man i blokk må man følge husreglene. Du skal hvertfall ikke ha noe dårlig samvittighet! Eksamenen din er vel ørlitt viktigere enn en rølpefest..

Takk! Det er samskipnadbolig, men tenkte ikke på at man kunne ringe vaktselskapet. Jeg skal sende en melding nå først hvertfall. 

Skrevet

Vent til litt over 23. Etter det skal det være stille, og da er det helt innenfor å si ifra. Poengter at du har eksamen. De fleste ønsker å ta hensyn til dette. :) 

Som regel forflytter festen seg til byen rundt kl 23. 

Anonymkode: e8650...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...