AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Halloi Jeg har nå skjerpet kosthold, blitt mer aktiv/trener, og jeg mener selv at jeg kan se i speilet at jeg har gått ned - noe jeg er fornøyd med. Kom plutselig inn i en S-bukse på Gina Tricot her om dagen. (Ikke at dét er et mål, men). Uansett - jeg veide meg tilfeldigvis idag, og vekta viser det samme som jeg har pleid å veie. Noe som er ganske skuffende Kan det være muskelmasse? Synes det er litt kjipt når jeg har lagt en del arbeid i dette. Jeg har holdt på i underkant av to måneder, og vet jo at det ikke er lenge altså! Noen som har tips? Anonymkode: 6673a...969
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Det er cm som syns, ikke tallet på vekta. Ja, det kan være fett som har blitt byttet med muskler, da muskler veier mer. Tipset mitt er å måle med målebånd, og da vil du se at du minker. Du ser det jo på klærne allerede, så du vil bare få det bekreftet med målebåndet. Godt jobbet. Bare fortsett som du har drevet på til nå så går det bare bedre og bedre. Anonymkode: c1d46...bb7 3
Gjest Anthrax Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er cm som syns, ikke tallet på vekta. Ja, det kan være fett som har blitt byttet med muskler, da muskler veier mer. Anonymkode: c1d46...bb7 Muskler veier ikke mer; 1kg muskler bruker mindre volum enn fett, derfor vil en veie det samme eller mer om man bygger muskler samtidig som man forbrenner fett Du har nok bygd litt muskelmasse og forbrent fett! Og bruk målebånd fra nå av, vekta kan variere med tid i syklus, matinntak, vanninntak, stress... En hel haug faktorer.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 1 kg er 1 kg uansett om den kommer fra muskler eller fett, men muskler tar mindre plass. Derfor kan man ha blitt mindre i kroppen selv om d ikke vises på vekta Anonymkode: 59523...79c 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 28 minutter siden, Anthrax skrev: Muskler veier ikke mer; 1kg muskler bruker mindre volum enn fett, derfor vil en veie det samme eller mer om man bygger muskler samtidig som man forbrenner fett Du har nok bygd litt muskelmasse og forbrent fett! Og bruk målebånd fra nå av, vekta kan variere med tid i syklus, matinntak, vanninntak, stress... En hel haug faktorer. Jeg tror både jeg og du og alle andre som leste innlegget om at muskler veier mer har IQ nok til å skjønne at det betyr at muskler tar mindre plass enn fett med samme volum uten at hverken du eller jeg eller noen andre trenger å krangle på dette. Sant? Anonymkode: 3e33e...4ff 8
Gjest Anthrax Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror både jeg og du og alle andre som leste innlegget om at muskler veier mer har IQ nok til å skjønne at det betyr at muskler tar mindre plass enn fett med samme volum uten at hverken du eller jeg eller noen andre trenger å krangle på dette. Sant? Anonymkode: 3e33e...4ff Det er overraskende mange som tolker det feil faktisk, så alltid greit å påpeke
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Tusen takk for svar, dere! Det er en lettelse å høre at jeg mest sannsynlig har blitt mindre. Jeg kan både se og kjenne at jeg har minsket i omfang, så da håper jeg det stemmer! Det er kanskje heller ingen dum idé å ta frem målebåndet. Anonymkode: 6673a...969
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Her er det motsatt, jeg har gått ned i vekt, men det syns ikke på kropp eller klær. Så har nok mistet muskelmasse der hvor du har "gainet". Anonymkode: 7acda...956
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 1 time siden, Anthrax skrev: Det er overraskende mange som tolker det feil faktisk, så alltid greit å påpeke Nei, det er nok svært få som ikke skjønner at 1 kg fett og 1 kg muskler alltid er 1 kilo, men at muskler veier mindre enn fett betyr at volumet til fett blir større enn volumet til muskler til tross for samme vekt. Og det skjønner både du og jeg og alle andre med IQ over 50, så jeg tviler sterkt på at du trenger å påpeke det. Anonymkode: 3e33e...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er nok svært få som ikke skjønner at 1 kg fett og 1 kg muskler alltid er 1 kilo, men at muskler veier mindre enn fett betyr at volumet til fett blir større enn volumet til muskler til tross for samme vekt. Og det skjønner både du og jeg og alle andre med IQ over 50, så jeg tviler sterkt på at du trenger å påpeke det. Anonymkode: 3e33e...4ff veier mer enn fett* skal det stå. Anonymkode: 3e33e...4ff
Kaffefrøken Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Tell me about it! Har slitt med det samme selv det siste halve året. Blæ. Mistet motivasjonen helt og nå har klærne blitt trange igjen, men pila står stødig, samme "gode gamle" vekttall. Skal begynne å fokusere på hvordan klærne passer fremfor hvor mye jeg veier, men det blir etter jul.
funginger Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Ser ikke problemet, hvis du ser bedre ut og er sunnere, hvorfor har det noe å si hvor mye du veier? Et mål på f.eks. 60 kg sier jo ganske lite om hvordan personen ser ut.
Gjest Anthrax Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er nok svært få som ikke skjønner at 1 kg fett og 1 kg muskler alltid er 1 kilo, men at muskler veier mindre enn fett betyr at volumet til fett blir større enn volumet til muskler til tross for samme vekt. Og det skjønner både du og jeg og alle andre med IQ over 50, så jeg tviler sterkt på at du trenger å påpeke det. Anonymkode: 3e33e...4ff Det var da fælt med IQ-snakk Peace out!
I Grosny Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Om volum og vekt forskjellen på muskler og fett er større den ene eller den andre veien har ikke mye å si, men muskler legger seg iallfall ikke på samme sted som fettet, så fasongen vil endre seg når man bytter ut fett med muskler. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Ikke bry deg om vekta! Da jeg begynte å trenge for et år siden så opplevde jeg det samme, noe som var skikkelig demotiverende. På et tidspunkt fant jeg ut at det var like godt å slutte å veie seg. Nå har jeg drevet regelmessig trening med fokus på styrke i ett år og ser smalere og ganske definert ut. Buksene jeg brukte i fjor er for store. Jeg har lagt på meg 2 kg. Anonymkode: 6f545...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 Her veier jeg meg ikke. Jeg ser på hold. Klær. BH'er. Får skryt fra mannen (det dreier seg mest om rumpa, da, men vet at det gjelder resten av kroppen og!). Hold deg til målebond, eller hold Å passe inn i mindre str i klær er jo et selvtillitsboost uten like! Mye mer boost enn "yes, veier 60 kg nå". Anonymkode: 7dd7b...0e2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her veier jeg meg ikke. Jeg ser på hold. Klær. BH'er. Får skryt fra mannen (det dreier seg mest om rumpa, da, men vet at det gjelder resten av kroppen og!). Hold deg til målebond, eller hold Å passe inn i mindre str i klær er jo et selvtillitsboost uten like! Mye mer boost enn "yes, veier 60 kg nå". Anonymkode: 7dd7b...0e2 MÅLEBÅND... gosh.. Anonymkode: 7dd7b...0e2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 Det er vel begrenset hvor mye muskler man rekker å bygge opp på underkant av 2 mnd som TS sier, men mer realistisk at du har mistet litt fett og vekta er den samme pga vann i kroppen som man ofte samler seg opp når man trener. Er enig i at det ikke har noen hensikt å bry seg om tallet på vekta! Fortsett å trene det du trives med og bruk måleband, speil og bilder for å måle fremgangen Anonymkode: ca077...45f 1
Hulderen Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 12 timer siden, Anthrax skrev: Muskler veier ikke mer; 1kg muskler bruker mindre volum enn fett, derfor vil en veie det samme eller mer om man bygger muskler samtidig som man forbrenner fett Du har nok bygd litt muskelmasse og forbrent fett! Og bruk målebånd fra nå av, vekta kan variere med tid i syklus, matinntak, vanninntak, stress... En hel haug faktorer. Så unødvendig å kverulere på dette! Mener du også at fjær og bly veier like mye, fordi 1 kg fjær veier like mye som 1 kg bly? Vel, tar du en liter fjær og en liter bly, så vil du se en enorm vektforskjell! Tar du på samme måte en liter fett og en liter muskler, så vil du se at musklene veier mer enn fett. Så dropp denne tåpelige kveruleringen neste gang noen skriver at muskler veier mer enn fett.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #20 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel begrenset hvor mye muskler man rekker å bygge opp på underkant av 2 mnd som TS sier, men mer realistisk at du har mistet litt fett og vekta er den samme pga vann i kroppen som man ofte samler seg opp når man trener. Er enig i at det ikke har noen hensikt å bry seg om tallet på vekta! Fortsett å trene det du trives med og bruk måleband, speil og bilder for å måle fremgangen Anonymkode: ca077...45f Det er ikke så begrenset. Jeg begynte å trene for fullt igjen i november, og allerede har jeg markerte muskler i armene, på magen og på rumpa. Kommer veldig an på gener, hva man spiser, hvordan man trener etc. Anonymkode: 7dd7b...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå