Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renhold er allmenngjort så alle skal bruke tarifflønn, du kan søke opp hva den ligger på :-)

Anonymkode: c0806...a98

Skrevet

vil tippe rundt 170,- timen, tariffen er 169,37. 
Oppgavene er nesten umulig gjette, utenom at det innebærer vasking. 
Siden det står at erfaring er ønskelig, så vil jeg tørre tippe på kontorlokaler; vasking av gulv, vinduer, pult, tømme søppel, vask toaletter, håndtak etc.

Skrevet
2 minutter siden, _popcorn_ skrev:

vil tippe rundt 170,- timen, tariffen er 169,37. 
Oppgavene er nesten umulig gjette, utenom at det innebærer vasking. 
Siden det står at erfaring er ønskelig, så vil jeg tørre tippe på kontorlokaler; vasking av gulv, vinduer, pult, tømme søppel, vask toaletter, håndtak etc.

Er 19. Ikke noe erfaring med slike jobber. Burde jeg søke mon tro?

Anonymkode: 47ed7...f62

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står at de ønsker folk som har kvalifikasjoner fra renhold?

Anonymkode: f0ece...2f8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at de ønsker folk som har kvalifikasjoner fra renhold?

Anonymkode: f0ece...2f8

Står ikke må? Ønskede står det

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si at du har flere års erfaring med renhold, og hvis de spør hvor, så fortell dem at du har drevet med dette innen privat sektor, altså jobbet for private. En liten hvit løgn skader ikke, spesielt hvis den hvite løgnen handler om at du kun har vasket og ryddet hjemme hos deg selv, eller hos foreldrene dine. Det er jo ikke akkurat løgn at du har brukt en vaskekost tidligere, er det vel? Og du vet vel hvordan en klut ser ut? ;) 

Hvis du virkelig vil ha en slik jobb, så bør du være litt kreativ også når du skal selge deg selv til en arbeidsgiver. 

Anonymkode: c25ee...e74

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si at du har flere års erfaring med renhold, og hvis de spør hvor, så fortell dem at du har drevet med dette innen privat sektor, altså jobbet for private. En liten hvit løgn skader ikke, spesielt hvis den hvite løgnen handler om at du kun har vasket og ryddet hjemme hos deg selv, eller hos foreldrene dine. Det er jo ikke akkurat løgn at du har brukt en vaskekost tidligere, er det vel? Og du vet vel hvordan en klut ser ut? ;) 

Hvis du virkelig vil ha en slik jobb, så bør du være litt kreativ også når du skal selge deg selv til en arbeidsgiver. 

Anonymkode: c25ee...e74

Lyve om flere års erfaring når man er 19 år?? Dem vil nok ha referanser. Eventuelt fører dem op i boka at dette er en uærlig person som dem ikke kan anbefale ved senere anledninger. 

til TS: søk i vei! Det skader aldri søke! :) Fremhev gjerne om du er lærevillig, lærer raskt, i god fysisk form etc. Det er mye bedre søke uten erfaring, enn å lyve på seg erfaring! Løgn om erfaring er svært stor sjanse for at blir avslørt! 
Det står at dem ønsker, men det er ikke ett absolutt krav. 

Skrevet
10 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Lyve om flere års erfaring når man er 19 år?? Dem vil nok ha referanser. Eventuelt fører dem op i boka at dette er en uærlig person som dem ikke kan anbefale ved senere anledninger. 

til TS: søk i vei! Det skader aldri søke! :) Fremhev gjerne om du er lærevillig, lærer raskt, i god fysisk form etc. Det er mye bedre søke uten erfaring, enn å lyve på seg erfaring! Løgn om erfaring er svært stor sjanse for at blir avslørt! 
Det står at dem ønsker, men det er ikke ett absolutt krav. 

Kan du hjelpe meg en enkel og bra CV? Har en CV klar men føler ikke jeg for frem alt da.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du hjelpe meg en enkel og bra CV? Har en CV klar men føler ikke jeg for frem alt da.

Til ett vikarbyrå holder det vanligvis å bare ramse opp det du har gjort :) del opp i utdannelse, jobb og eventuelle verv/frivillig. 
start med nyeste først. 
På vgs før opp hvilke linjer og eventuelt valgfag. 
på arbeidserfaring holder det med måned/årstall for start/slutt, arbeidsgiver, stilling, og om det er deltid/heltid/tilkalling/sommerjobb. 

Du kan eventuelt ta med ett avsnitt under med "litt om meg" hvor du kan ta med eventuelle interesser som kan virke positivt, slik som trening, eller andre hobbyer som gjerne viser at du tåler fysisk jobb/utfordring, at du er nøyaktig eller lignende. 
Jeg har flere ganger fremhevet i CV at jeg holdt på med hest, fordi det viser ansvar, at man tåler fysisk arbeid og ikke redd for å knekke en negl :P 

Ser for øvrig nå at dem søker 5 stk, da kan det også hende at det er snakk om renhold på hotell, arbeidstidene stemmer ganske greit med hotell også :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...