Gå til innhold

Er det noen som er flinke til å stole på intuisjonen sin? Trenger andres tanker rundt dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om folk her inne er flinke til å stole på magefølelsen sin, eller intuisjonen sin, eller hva dere nå velger å kalle den for, og hvordan det har gått med dere de gangene dere har gått imot den.

Jeg har nemlig fått et lite dilemma, som jeg har tenkt mye på den siste tiden, og det er ingen stor sak, men klarer ikke å la være å lure på om jeg har valgt riktig allikevel. Det har seg slik at jeg har valgt meg et reisemål til Roma-Italia rett over nyttår, men de siste ukene så har jeg merket at noe inni meg gjør motstand hver gang jeg tenker på denne reisen. Det er som om jeg ikke bør reise dit selv om jeg gledet meg i begynnelsen, og hver gang jeg prøver å overbevise meg selv om at det vil gå bra, så nekter kroppen min å være med på det. 

Jeg skal reise på ferie dit, så det er ikke slik at jeg skal jobbe eller noe sånt, men merker at alt i meg gjør motstand ved tanken på å reise til akkurat dette stedet. Er det flere som merker at magefølelsen slår til på en så sterk måte, og lyttet jeg kanskje ikke til den godt nok i starten før jeg hoppet ut i det? Jeg prøver selvfølgelig å overbevise meg selv om at jeg sikkert bare gruer meg, men nei, uansett hvor hardt jeg jobber mot den, så gjør den seg hele tiden framtredende på en eller annen måte. Flere som har merket at magefølelsen plutselig slår ut såpass sterkt, eller som lytter til intuisjonen nesten litt forsent?

Hvis dette er skrevet under feil forum, så håper jeg at moderatorene flytter den til riktig sted. Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive, så tenkte at dette sikkert var et greit sted.

Anonymkode: 0bbb0...397

Videoannonse
Annonse
Gjest Tourmaline
Skrevet (endret)

Det er ingen moment ved denne turen som kanskje kan gjøre deg ukomfortabel, uten at du er helt klar over det selv? Er det f.eks. noen som skal være med som du har kranglet med tidligere, eller som du vet kommer til å oppføre seg på en spesiell måte? Har du flyskrekk, eller blir du veldig stresset på grunn av andre ting når du reiser? Magefølelsen er jo egentlig bare noe vi får fordi vi har informasjon eller erfaring i underbevisstheten vår, som vi ikke drar fram når vi skal gjøre et valg. Vi får noen signaler om at noe ikke stemmer, men vi klarer ikke å sette fingeren på hva det er. Men det er som regel alltid basert på noe! Det trenger ikke å bety at det kommer til å skje noe forferdelig på denne turen, men du har en eller annen grunn til å være skeptisk.

Endret av Tourmaline
Skrevet

Hei, og takk for svar. 

Når jeg tenker meg om, så liker jeg å ha det komfortabelt rundt meg, men flyskrekk har jeg ikke. Ikke som jeg kan komme på. :)  Å sitte altfor nære andre, spesielt folk jeg ikke kjenner, gjør meg kanskje litt ukomfortabel, men jeg klarer jo det på buss og tog, så hvorfor ikke fly også?  Men hvorfor gjør kroppen så sterk motstand selv om jeg prøver å jobbe med den mentale biten hos meg selv?  Jeg klarer å sitte ved siden av fremmede på offentlige steder, så jeg har ikke veldig store problemer, men skjønner ingenting, jeg. 

Betyr det at magefølelsen min rett og slett suger?  :daane:  Eller så har jeg ikke det engang..!  (Jeg reiser alene på tur, og det har jeg ikke noen problemer med).  Jeg tror ikke at jeg er synsk eller noe sånt, men hvis det er feil å lytte til denne motstanden inni meg, hvordan skal jeg endre på denne følelsen? Har du noen tips? Noen råd?:)

Skrevet

Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Før pleide jeg å ignorere denne motstandsfølelsen, og rasjonalisere, og bare gjøre det likevel. Det gikk ikke alltid så bra. Nå har jeg begynt å virkelig lytte, og jeg har trukket meg fra mange ting i siste liten, der jeg før hadde kommet til å gjennomføre. Det jeg har funnet ut at jeg må gjøre, er å vente litt før jeg tar en avgjørelse, og ikke gjøre viktige ting på impuls, og kjenne etter hvordan det føles over tid, og så ta en avgjørelse basert på det.

Hvis du gidder kan du gå til denne siden og se hvilken "inner authority" du har? Det kan hjelpe med å finne ut hvordan ens indre navigasjonssystem fungerer. Jeg har "Emotional Authority" https://humandesignamerica.com/chart

Anonymkode: 35229...c42

• Liker 1
Gjest Tourmaline
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, og takk for svar. 

Når jeg tenker meg om, så liker jeg å ha det komfortabelt rundt meg, men flyskrekk har jeg ikke. Ikke som jeg kan komme på. :)  Å sitte altfor nære andre, spesielt folk jeg ikke kjenner, gjør meg kanskje litt ukomfortabel, men jeg klarer jo det på buss og tog, så hvorfor ikke fly også?  Men hvorfor gjør kroppen så sterk motstand selv om jeg prøver å jobbe med den mentale biten hos meg selv?  Jeg klarer å sitte ved siden av fremmede på offentlige steder, så jeg har ikke veldig store problemer, men skjønner ingenting, jeg. 

Betyr det at magefølelsen min rett og slett suger?  :daane:  Eller så har jeg ikke det engang..!  (Jeg reiser alene på tur, og det har jeg ikke noen problemer med).  Jeg tror ikke at jeg er synsk eller noe sånt, men hvis det er feil å lytte til denne motstanden inni meg, hvordan skal jeg endre på denne følelsen? Har du noen tips? Noen råd?:)

Klarer du å isolere hva det er med reisen som gir deg en dårlig magefølelse da? Da tror jeg nok det kan være lettere å finne ut om det er noe hold i den dårlige magefølelsen din eller ikke. Altså om det er en rasjonell frykt du har, eller om det bare er noe tullete som gjør at du tenker at denne reisen er en dårlig idé.

Jeg prøver å høre minst mulig på magefølelsen, for den har jo en tendens til å blande inn tidligere erfaringer, og det er jo ikke nødvendigvis slik at alt ender på samme måte. Jeg får som regel bare magefølelser om mennesker. Om jeg har flere erfaringer med f.eks. at noen har løyet til meg, så vil jeg stole mer på en magefølelse som sier at en ny person jeg møter lyver, enn en tilfeldig magefølelse uten noe mer spesifikk forklaring. Hvis du ikke klarer å sette fingeren på noe, så ville jeg nok bare dratt på turen. Prøv å fokusere på alle de fine opplevelsene, så tror jeg nok at magefølelsen vil forsvinne så snart du er på vei dit! Du kan kanskje feie den vekk med å vurdere om det er noen grunn til å ha en dårlig magefølelse i det hele tatt. Om du ikke kommer på noen uromomenter, så er det jo mest sannsynlig ikke noen der heller vil jeg tro :)

Skrevet

Jeg har det akkurat slik som seg ts. Når magen begynner slik begynner også hjernen å kverne rundt hvordan jeg kan unnslippe reisen, avtalen eller planen jeg hadde. Jeg sluttet med å motarbeide følelsen og det viste seg gang på gang at det var et riktig valg. Og det selv om alt så ut til å være i orden. 

Lytt til følelsen, det kan hende den varsler om at reisen ikke blir slik du hadde forestilt deg.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan magefølelsen din pleier å advare deg. Hadde jeg opplevd det hadde jeg nemlig ignorert det og tenkt at det var frykt/usikkerhet for noe. Men hadde en viss venninne av meg opplevd det hadde jeg hørt på henne, for hun har alltid rett og ser ting.

Skrevet

Bruker som oftest å udisputert lytte til magefølelsen i viktige avgjørelser som kan være livsendrende og varige,det seg være forhold vennskap jobb familie bolig osv. Da har jeg jo latt stå i tenkeboksen en stund selvfølgelig.

Har ikke alltid vært sånn, men livets gang har vist seg at dette har vært de beste avgjørelsene på godt og vondt, og ingen anger siden.

du kan jo lage statistikk av de gangene magefølelsen har vært riktig, for mitt vedkomne, ganske treffelig spesielt når d gjelder personer. 

Valgte megler på magefølelsen, beste valget noensinne, fikk solgt med gedigent overskudd. Jeg lot være å velge en annen megler bla pga magefølelsen, fyren sendte furtne kjipe epost i etterkant, jaja.

sikker på at det ikke bare er angst du føler?

Skrevet

Ts her. 

Jeg endret destinasjon, og det viste seg å være riktig avgjørelse for meg, så dere som skriver om at man ikke skal stole på magefølelsen, dere har jo misforstått fullstendig! Er det slik dere pleier å gjøre det mot dere selv også i det virkelige liv, eller er dumme råd kun rettet mot fremmede dere ikke kjenner til uansett? 

Jeg tenkte jo først at jeg måtte ignorere min indre stemme, og heller høre på dem av dere som mener at jeg kjenner på frykt og har flyskrekk, og det ene med det andre, men heldigvis så valgte jeg å stole på meg selv i dette tilfellet, og det var bare sååå superriktig gjort av meg. 

Er det vanlig at KG gjør dumme folk enda dummere, eller? Skal aldri mer spørre om råd her inne igjen, nei, da foretrekker jeg heller å stole på magefølelsen min, og det den prøver å si.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at KG gjør dumme folk enda dummere, eller? Skal aldri mer spørre om råd her inne igjen, nei, da foretrekker jeg heller å stole på magefølelsen min, og det den prøver å si.

Ja det er vanlig, man må som regel lete seg gjennom endel tullball før man får et skikkelig svar.

Men problemet med å si til noen andre hva de skal stole på er at dette er forskjellig fra person til person. Derav Human Design-linken i det forrige innlegget mitt.

Bra du fant ut av det, ingenting er bedre enn å klare å ta riktige avgjørelser! :) 

Anonymkode: 35229...c42

Skrevet
På 20. desember 2016 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg endret destinasjon, og det viste seg å være riktig avgjørelse for meg, så dere som skriver om at man ikke skal stole på magefølelsen, dere har jo misforstått fullstendig! Er det slik dere pleier å gjøre det mot dere selv også i det virkelige liv, eller er dumme råd kun rettet mot fremmede dere ikke kjenner til uansett? 

Jeg tenkte jo først at jeg måtte ignorere min indre stemme, og heller høre på dem av dere som mener at jeg kjenner på frykt og har flyskrekk, og det ene med det andre, men heldigvis så valgte jeg å stole på meg selv i dette tilfellet, og det var bare sååå superriktig gjort av meg. 

Så bra du hørte på magefølelsen din. Den har alltid rett, det er når vi begynner å rasjonalisere og argumentere mot den vi får trøbbel. Jeg har blitt mye flinkere til å følge magefølelsen, kjenne etter hva den sier og stole på den. 

Skrevet
På ‎19‎.‎12‎.‎2016 den 22.35, Joia skrev:

Bruker som oftest å udisputert lytte til magefølelsen i viktige avgjørelser som kan være livsendrende og varige,det seg være forhold vennskap jobb familie bolig osv. Da har jeg jo latt stå i tenkeboksen en stund selvfølgelig.

Har ikke alltid vært sånn, men livets gang har vist seg at dette har vært de beste avgjørelsene på godt og vondt, og ingen anger siden.

du kan jo lage statistikk av de gangene magefølelsen har vært riktig, for mitt vedkomne, ganske treffelig spesielt når d gjelder personer. 

Valgte megler på magefølelsen, beste valget noensinne, fikk solgt med gedigent overskudd. Jeg lot være å velge en annen megler bla pga magefølelsen, fyren sendte furtne kjipe epost i etterkant, jaja.

sikker på at det ikke bare er angst du føler?

Jeg har også stolt på magefølelsen når det gjelder mennesker. Og treffprosenten har har vært meget bra, helt frem til nå.
Den ene personen som jeg aldri så igjen etter jeg sa det jeg sa.
Men magefølelsen sier fortsatt at det var rett å si det.
Nå sitter jeg å lurer på om personen tenker over det jeg sa eller om magefølelsen har gått på tidenes smell.

Anonymkode: 9ab7a...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...