Gå til innhold

Sjokkert over hvor mange som ikke jobber!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer fra et annet land hvor det ikke finnes uføre. 

Det er noen eldre mennesker som får sosialhjelp fordi de har en ødelagt rygg eller noe. 

Men denne kulturen med å ikke jobbe synes jeg er motbydelig. 

Hva er det for noe? Damer som er uføre og skryter på nettet av alle luksustingene de kjøper til seg selv. 

For meg som jobber og er med på å brødføre deise menneskene er dette fryktelig provoserende. 

Noen er jo virkelig syke men de fleste kunne godt jobbet igjen etter en liten pause. 

Grrrrr

Anonymkode: fef39...c65

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke flaut å blottlegge sin manglende kunnskap og refleksjonsevne på denne måten? 

Anonymkode: 29a7b...134

• Liker 23
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flaut å blottlegge sin manglende kunnskap og refleksjonsevne på denne måten? 

Jeg tror egentlig ikke det er så flaut, jeg tror vi har kommet over det stadiet at noe er "flaut" lenger, da bunnen er nådd for lenge siden... Det er andre som burde skamme seg langt mer. Liksom selfies og likes...

Anonymkode: 8306a...4b3

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette: du er en av dem.

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg fått jobb så hadde jeg jobbet.

Anonymkode: d20b3...4dc

• Liker 4
Skrevet

Hvilket land er det som ikke har uføre? Lalaland?

Anonymkode: 94660...e8d

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen eldre mennesker som får sosialhjelp fordi de har en ødelagt rygg eller noe. 

Hva er det for noe? Damer som er uføre og skryter på nettet av alle luksustingene de kjøper til seg selv. 

For meg som jobber og er med på å brødføre deise menneskene er dette fryktelig provoserende. 

Noen er jo virkelig syke men de fleste kunne godt jobbet igjen etter en liten pause. 

Grrrrr

Uføre finnes vel i det landet du kommer fra også. Forskjellen er kanskje at de ikke synes der de vanlige menneskene befinner seg?

Du betaler skatt som går inn til staten og kommunen, det er ikke slik at skattekronene er merket med ditt navn sånn at "Lisa, 23 år og Ung Ufør pensjonert med Chanel veske" får penger som er merket hvem som betalte dem inn i skatt.

Det oppstår alltid noen slike tråder som din. Hvor de uten barn mener at deres skattepenger ikke skal brukes til å betale for skoletannlege eller lærere. 

Kjenner du så mange sånne som du snakker om siden du tydeligvis har bedre medisinsk kunnskap enn legestanden som har bekreftet overfor legene hos NAV at disse menneskene ikke kan jobbe?

Er det hva de kjøper som irriterer deg? Ville det vært bedre om de ikke viste frem det de har kjøpt seg? 

Alle systemer har større eller mindre smutthull. Og finnes det et smutthull så vil det før eller siden være noen som forsøker å bruke dem. Kan det være slik at det ville koste deg mer av "dine" skattepenger å finne dem som har brukt et smutthull enn det det koster å gi uføretrygd til noen få som kanskje kunne jobbet?

Anonymkode: 1afed...0ec

• Liker 7
Skrevet

Grrrrr

Hvor er arbeidsplassene som tar inne syke folk for jobb og gir dem lønn? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grrrrr

Er du nå her igjen, med disse trådene dine....Blir du ikke lei av å fremstille deg selv? Hvilke land er det? Ja det er mange land som ikke har sosiale ordninger for befolkningen sin. Det betyr ikke, at alle er i jobb. De er meget fattige. Eldre får sosialhjelp pga vondt i ryggen? Eller noe...

Her i landet får eldre pensjon, etter å ha opparbeidet seg de rettighetene. Det var vel en grunn til at du forlot landet ditt? Aner jo grunnen.

Du er jo så misunnelig på andre, at du lar gallen fråde her inne. Hva er luxusfellen fir deg,  og hvem er de aller fleste? Har sagt det før til deg....du er dum.

Anonymkode: 90904...419

• Liker 4
Skrevet

Grrrrr

Nok en uopplyst sjel som tror at skattepengene h*ns går til uføre. Jaja, h*n vet vel ikke bedre.

Tips til deg: Ikke en eneste av "dine skattepenger" går til de uføre. Så nå ble du lang i maska, ja:fnise:

Anonymkode: 7c093...fe7

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg fått jobb så hadde jeg jobbet.

Anonymkode: d20b3...4dc

Det er jo noe annet. Jobbsøker er ikke det samme.

Jeg mener alle de uføre som kanskje var dårlig en periode men godt kunne jobbet igjen senere. 

Det er ikke tvil om at det er en ukultur her i Norge at mange har lyst å være uføre. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener alle de uføre som kanskje var dårlig en periode men godt kunne jobbet igjen senere. 

Det er ikke tvil om at det er en ukultur her i Norge at mange har lyst å være uføre. 

Det hjelper ikke å ha "lyst" til å bli ufør på NAV. Ingen blir ufør av den grunn. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du bakgrunn for den påstanden din?

Du vet, blir det for irriterende å være her og fø på alle disse menneskene "som godt kunne jobbet igjen etter en liten pause", så er det noen tusen nordmenn som gjerne overtar jobben din. Det går jo an å reise tilbake til det landet hvor det etter hva du sier ikke finnes uføre.

Hvilket land sa du at det var?

• Liker 3
Skrevet

Er du også en sånn person som tror matallergi er et i-landsproblem fordi man ikke hører om folk med matallergier i u-land? :fnise: 

Har nemlig hørt noen fra u-land si dette også. 

Anonymkode: 72d33...d18

• Liker 1
Skrevet

Har et forslag til deg: 

Hva om du tar deg et sosialt rennesteinsdykk i Norge for gøy?

Søk uføretrygd og se om du får det innvilget som et sosialt eksperiment i norsk kultur?

Så oppdaterer du her om hvordan det gikk da du prøvde bli uføretrygdet fordi du hadde "lyst"?

• Liker 5
Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor mange som skal bryr seg om hva andre gjør og ikke gjør. Hvor mange slike tråder finnes det på KG nå? 

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, O.G. skrev:

Hvor er arbeidsplassene som tar inne syke folk for jobb og gir dem lønn? 

Ja, de som tar inn folk "etter en liten pause"? Sikkert mange som vil ha så pålitelig arbeidskraft.

Anonymkode: 8c5ec...4a7

Skrevet

Jeg er en av disse uføre som stjeler skattepengene dine. Jeg kan fortelle litt om hvorfor jeg valgte å snylte på NAV:

Jeg hadde en jobb jeg elsket, men så fant jeg ut at det var mye koseligere å gå hjemme. Jeg slapp å føle at jeg bidro til samfunnet. Jeg ville ikke gjøre meningsfullt arbeid mer. For ikke å snakke om alle de hyggelige kollegaene jeg slapp å se hver dag. Hvem gidder å være sosial hver dag? Julebord og greier... Nei takke meg til noen ensomme timer mens mann og barn er borte på jobb og skole. For ikke å snakke om alt det spennende vi har å snakke om når de kommer hjem... Hva har du gjort i dag da, kjære? Jo, jeg har klart og støvsuge nesten hele huset....

Uføretrygd er skikkelig lukrativt. Hvorfor jobbe og slite når man kan få utbetalt under halvparten ved å gå hjemme? Det er litt spennende å se hva som er igjen på kontoen før neste utbetaling kommer! Noen ganger reint nervepirrende. Jeg ville ikke vært spenningen for uten!

Jeg elsker meningsutvekslinger med arbeidsomme mennesker som er redd for skattepengene sine. Sånne som deg, faktisk. Kjempemorsomt å bli mistenkeliggjort og betvilt. Gang pår gang måtte forklare at det ikke finnes noen kur for min sykdom. Nei, jeg vokser den ikke av meg (jeg er 40), jeg kan ikke trene den bort, det er ikke bare å skifte innstilling.... Men takk for at du spør!

Og så er jeg syk, da.... Det ruler!

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de som tar inn folk "etter en liten pause"? Sikkert mange som vil ha så pålitelig arbeidskraft.

Anonymkode: 8c5ec...4a7

Nå må du slutte.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette: du er en av dem.

Nei, det er jeg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...