AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Der jeg jobber vil det bli utlyst flere ledige stillinger internt. Blandt annet en som skal jobbe veldig tett med meg hver eneste dag. Jeg har hele tiden en ny person sammen med meg, noen trvies jeg med og andre ikke. Sier ikke at jeg misliker de, men når vi skal jobbe så tett så synes jeg kjemi og alder bør stemme. Vi har en sjef som skal avgjøre hvem som skal få disse stillingene, men jeg har lyst til å komme med ett ønske ut fra de som søker. Er det dumt å spørre sjefen om en liten finger med i spillet? Når jeg som er 50 jobber med en på 23, så er det ofte begrenset hvor mye vi har til felles. Dermed er jeg redd for å kanskje mistrives på jobb eller at den nye kollegaen vil gjøre det. Noe som kan føre til fravær. Anonymkode: 9bec9...6d1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Jeg tror du bare ikke vil ha en ung og vakker kollega. Anonymkode: 2e494...f53 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Du kan spørre men ikke kreve. Jeg ville også lagt til grunn mer profesjonelle vilkår enn at du ønsker en som ikke er for ung. Anonymkode: b033d...142 16
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber vil det bli utlyst flere ledige stillinger internt. Blandt annet en som skal jobbe veldig tett med meg hver eneste dag. Jeg har hele tiden en ny person sammen med meg, noen trvies jeg med og andre ikke. Sier ikke at jeg misliker de, men når vi skal jobbe så tett så synes jeg kjemi og alder bør stemme. Vi har en sjef som skal avgjøre hvem som skal få disse stillingene, men jeg har lyst til å komme med ett ønske ut fra de som søker. Er det dumt å spørre sjefen om en liten finger med i spillet? Når jeg som er 50 jobber med en på 23, så er det ofte begrenset hvor mye vi har til felles. Dermed er jeg redd for å kanskje mistrives på jobb eller at den nye kollegaen vil gjøre det. Noe som kan føre til fravær. Anonymkode: 9bec9...6d1 Det kan fort tenkes du oppdager at selv om det er noen år mellom dere så merkes det i praksis ikke. Hvorfor? Jo fordi dere har en jobb å gjøre, og om dere finner en god kollegial tone så glemmer kollegaen at du er på alder med hennes/hans mor og du glemmer at kollegaen kunne gått i klassen til dine barn. Du kan selvsagt spørre om å få være med på intervjuene, men dersom du ikke er tillitsvalgt eller fagansvarlig så kan du ikke kreve å få være med. Anonymkode: 7e5d1...422 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Du virker som et grøsselig menneske. Jeg håper for all del at dette innlegget bare er et latterlig påfunn. Du virker ganske inngrodd i jobben din og er lite åpen for nye med mindre de er nøyaktig slik du vil ha dem. Vel, verden kretser ikke rundt deg, og jeg håper sjefen sier bestemt nei til dette. Å utelate den beste kandidaten på grunn av alder alene er for øvrig diskriminering. Forhåpentligvis klarer sjefen din å gå utenom dette i ansettelsesprosessen. Anonymkode: 02e1f...c0b 16
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Hmmm liker veldig godt å jobbe med yngre jeg, grunnen til det er at de ikke er så "satt" som eldre kollegaer, de er enklere å ha med å gjøre og ikke vrange som gamlisa. Anonymkode: de6ab...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Så man kan sykemelde seg hvis man ikke får den perfekte kollegaen også, nå. Anonymkode: 36840...76f 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker som et grøsselig menneske. Jeg håper for all del at dette innlegget bare er et latterlig påfunn. Du virker ganske inngrodd i jobben din og er lite åpen for nye med mindre de er nøyaktig slik du vil ha dem. Vel, verden kretser ikke rundt deg, og jeg håper sjefen sier bestemt nei til dette. Å utelate den beste kandidaten på grunn av alder alene er for øvrig diskriminering. Forhåpentligvis klarer sjefen din å gå utenom dette i ansettelsesprosessen. Anonymkode: 02e1f...c0b Nå vet ikke du hva jobben min går ut på, så du aner ikke om vi sitter 2 meter fra hverandre eller på hvert vårt kontor. Jeg er ingen grøsselig person, jeg lnsker bare en som er nogenlunde lik meg i alder og som jeg kan snakke med om annet enn gaming, negler, hår og festing. Jeg ser på dette som viktig på arbeidsplassen i og med at vi skal jobbe i samme rom i 100% stilling. Å jobbe med en som er opptatt av ting som jeg har vokst fra for mange år siden fører ingen veier. Anonymkode: 9bec9...6d1
EvaLena Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 Jeg forstår hva du mener ts. Heldigvis tok min sjef hensyn til akkurat det du nevner ved ansettelse av ny kollega til meg. Derfor fungerer det helt topp på jobben min.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker som et grøsselig menneske. Anonymkode: 02e1f...c0b Jeezz...sa nissen på låven. Anonymkode: 03647...16e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Jeg er på din alder. Jeg jobber tett på en som er nesten 20 år yngre enn meg og en som er enda yngre. Vi snakker om alt utenom hår, kropp og negler. Vi snakker først og fremst fag og litt privat. De har barn. Mine er voksne, men jeg har ikke glemt. Den ene kollegaen min er dyktigere enn meg og har min anerkjennelse og respekt for det. Jeg har et yrke hvor fag diskuteres og alles innspill og erfaringer er viktige. Anonymkode: b143a...fcb 15
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på din alder. Jeg jobber tett på en som er nesten 20 år yngre enn meg og en som er enda yngre. Vi snakker om alt utenom hår, kropp og negler. Vi snakker først og fremst fag og litt privat. De har barn. Mine er voksne, men jeg har ikke glemt. Den ene kollegaen min er dyktigere enn meg og har min anerkjennelse og respekt for det. Jeg har et yrke hvor fag diskuteres og alles innspill og erfaringer er viktige. Anonymkode: b143a...fcb Må legge til at det er nok jeg som er eldstemann som er mest opptatt av gaming, spill og dats Anonymkode: b143a...fcb 2
Gjest Newroz Skrevet 15. desember 2016 #13 Skrevet 15. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker som et grøsselig menneske. Jeg håper for all del at dette innlegget bare er et latterlig påfunn. Du virker ganske inngrodd i jobben din og er lite åpen for nye med mindre de er nøyaktig slik du vil ha dem. Vel, verden kretser ikke rundt deg, og jeg håper sjefen sier bestemt nei til dette. Å utelate den beste kandidaten på grunn av alder alene er for øvrig diskriminering. Forhåpentligvis klarer sjefen din å gå utenom dette i ansettelsesprosessen. Anonymkode: 02e1f...c0b Det var litt av en analyse å dra på noen man ikke vet noe om
Gjest Newroz Skrevet 15. desember 2016 #14 Skrevet 15. desember 2016 Så klart du kan spørre om du kan ha en liten finger med i spillet. Det kan hende sjefen din setter pris på at du engasjerer deg i ansettelsesprosessen
pinar Skrevet 15. desember 2016 #15 Skrevet 15. desember 2016 Alder har lite å si for kjemi som kollegaer. Jeg har hatt kollegaer som er mye eldre enn meg jeg har kommet bedre overens med enn jevnaldrende og omvendt. Noen bare klaffer man med og andre ikke. Det er det mange faktorer som er med på å avgjøre utover fødselsår. 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #16 Skrevet 15. desember 2016 Alderdiskriminering er ikke lov. Uhørt at en skal ansette en dårligere kandidat bare fordi det treffer din alderspreferanse. Anonymkode: b5de3...9e8 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 Hvis en av mine ansatte hadde spurt om det, ville det overhodet ikke blitt tatt hensyn til. Jeg ansetter den best kvalifiserte til jobben. Ferdig arbeid! Anonymkode: 455ef...c7f 4
minister-mio Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 På 15.12.2016 den 17.47, AnonymBruker skrev: Når jeg som er 50 jobber med en på 23, så er det ofte begrenset hvor mye vi har til felles. Dermed er jeg redd for å kanskje mistrives på jobb eller at den nye kollegaen vil gjøre det. Noe som kan føre til fravær. Anonymkode: 9bec9...6d1 voks opp! 4
Gjest Sugemerke Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 Hvilken jobb er det dere utfører som krever at dere snakker om gaming, hår og negler og annet privat? Hos oss jobbr vi svært tett, men vi får betalt for å være på jobb og derav jobber vi, snakker fag og relasjonen er opp mot jobben vi utfører.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #20 Skrevet 16. desember 2016 Dersom du tenker vurdere noen grunnet overfladiske faktorer som alder syns jeg det er en veldig dårlig ide at du skal ha noe å si. Jeg utviklet selv vennskap på fritiden med en mannlig kollega på 40 da jeg var 20 (nei, ikke noe flørting involvert). Alder trenger ikke ha noe si for kjemi, med mindre man bestemmer seg på forhånd at det skal gjøre det Anonymkode: 81bd9...e6c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå